تابستانی که برای بارسلونا بسیار خوب بود

رامیرو آلدوناته


سایت بدون – بارسلونا تور ژاپن خود را با پیروزی برابر ویسل کوبه به پایان رساند و حالا یک هفته در سنت خوان دسپی کار می‌کند قبل از اینکه تور کوتاهش در آمریکا شروع شود. نخستین مراحل پیش‌فصل نکات مثبت زیادی برای کاتالان‌ها داشت و ارنستو والورده از شرایط تیمش ابراز رضایت کرد.
 فرصت به بازیکنان جدید
بدون شک هدف اصلی بازی‌های پیش‌فصل فرصت دادن به بازیکنان جدید است تا از هم‌تیمی‌هایشان شناخت پیدا کنند، دقایقی بازی کنند و بدانند مربی از آنان چه می‌خواهد. از این جهت همه چیز برای رضایت والورده مهیا بود، سه بازیکن جدید به تیم ملحق شدند و در این دو بازی ۹۰ دقیقه حضور داشتند.
 پسران جوان
در حالی که برخی بازیکنان اصلی تیم به خاطر حضور در کوپاآمه‌ریکا به تیم ملحق نشده بودند، والورده از جوانان استفاده کرد و بازیکنان تیم ب خودشان را ثابت کردند بخصوص کارلس پرس که دو گل زد به همراه ریکی پویگ و کویادو.
 حل مساله دفاعی
قبل از سفر به ژاپن، سوال‌هایی در مورد خط دفاعی وجود داشت و اینکه چه کسی باید در قلب آن در کنار جرارد پیکه بازی کند. کلمان لنگله همچنان شانس بیشتری دارد به خاطر هماهنگی که با پیکه به دست آورده ضمن اینکه ساموئل اومتیتی بدون ترس از مصدومیت بازی می‌کرد و ژان کلر تودیبو نیز بد نبود.
 فرنکی دیونگ
این هلندی فصل بعد باید بازی کند و اگر تا اینجای پیش‌فصل یک چیز قطعی شده باشد، همین است. نشانه‌های اولیه حکایت از آن دارد که او توجه مربی را جلب کرده.
 دمبله آدم جدیدی شده
شاید خبرهایی بشود شاید هم نشود اما هر چه باشد بازیکن فرانسوی در این پیش‌فصل با نگاه متفاوتی بازی کرده و این مغفول نمانده. او پرجنب و جوش‌تر از همیشه شده و خودش یک خرید جدید به حساب می‌آید.
 توافق با ویسل کوبه
بارسلونا یک قرارداد همکاری با تیم ژاپنی بست که براساس آن دو طرف از جابه‌جایی بازیکنان، کلاس‌های مربیگری و تبادل اطلاعات بهره می‌برند.
 عملیات خروج
بعضی بازیکنان به دنبال تیم‌های جدید هستند و عملکرد خوبی داشتند بخصوص رافینیا و مالکوم که امیدوارند در روزهای آینده از بارسلونا جدا شوند.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *