تابستان پرهزینه و بی‌خاصیت رئال مادرید /تیم زیدان زیر سایه تردید



سایت بدون -رئال مادرید بیش از ۳۰۰ میلیون یورو برای جذب بازیکنان جدید هزینه کرده اما فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ فوتبال اسپانیا در حالی شروع می‌شود که ابر ابهام و تردید روی سر تیم سایه انداخته و بعد از پیش‌فصل نگران‌کننده‌ای که داشتند، از همین حالا فشار بر مربی تیم، زین‌الدین زیدان افزایش یافته است. مادرید از هفت بازی‌اش در پیش‌فصل تنها دو تا را برد، ۱۸ گل خورد و سه شکست متحمل شد از جمله باخت ۷ بر ۳ برابر اتلتیکومادرید ضمن اینکه به بایرن‌مونیخ و تاتنهام هم باخت. فعالیت این تیم در فصل نقل و انتقالات آنطور که می‌خواستند، پیش نرفت با وجود آنکه بازیکنان زیادی را خریدند چون هدف اول مربی فرانسوی جذب بازیکن هموطنش، پل پوگبا از منچستریونایتد بود. آنها همچنین نتوانسته‌اند مشکل بلندمدت خود در رابطه با گرت بیل را حل کنند که بیشترین دستمزد را در رئال می‌گیرد و مربی تیم از دستش خسته شده تا جایی که چند هفته پیش گفت: «بهترین اتفاق این است که او فردا برود.»
مادرید البته می‌تواند قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات فوتبال اسپانیا در ۱۱ شهریور، پوگبا را بخرد یا بیل را بفروشد هر چند شانس زیادی برای جذب بازیکن از منچستریونایتد ندارند چون یونایتد نمی‌تواند بازیکنی را به عنوان جانشین او به تیمش اضافه کند.
ماجرای بیل، تردیدهای بی‌پایان درباره آینده بازیساز کلمبیایی تیم، خامس رودریگس و بازی‌های ضعیف به اقتدار زیدان آسیب جدی وارد کرده است در حالی که انتظار می‌رفت تیم پاسخ شایسته‌ای به فصل اسفبار قبل بدهد.
بعد از آنکه مربی فرانسوی سومین قهرمانی متوالی‌اش در اروپا را به دست آورد و در دو سال و نیم مربیگری ۹ جام گرفت، از سمت خود استعفا کرد اما جانشینانش تیم را یکی بعد از دیگری در چاله و چاه انداختند و خولن لوپتگی و سانتیاگو سولاری هیچ‌یک به تیم ثبات ندادند اما دوره دوم مربی فرانسوی انتظارات را برآورده نکرد و تیم از ۱۱ بازی‌اش ۴ باخت داشت و با ۱۹ امتیاز اختلاف پشت سر بارسلونا در رده سوم قرار گرفت.
رئال با خرید ادن آزار با ۱۰۰ میلیون یورو و لوکا یوویچ، مهاجم صرب با ۶۰ میلیون یورو و همچنین ۹۸ میلیون یورو برای دو مدافع، ادر میلیتائو و فرلان مندی نوید یک تابستان فوق‌العاده را به هوادارانش داد. این سرمایه‌گذاری قابل توجه تا اینجا که اثر مشهودی روی نتایج تیم نگذاشته ضمن اینکه زیدان به خاطر سردرگمی تاکتیکی و استفاده از چینش‌های مختلف در طول پیش‌فصل مورد انتقاد قرار گرفته است.
روزنامه مادردی آ.اس مربی فرانسوی را «گیر افتاده در پیچ و خم» توصیف کرد که نمی‌داند در فصل جدید از چه سیستمی استفاده کند و مارکا هم نوشت مسائل زیادی فراروی او قرار دارد که باید حل شود. خرید اصلی تیم، آزار هم هنوز نتوانسته برای تیم کاری کند و به خاطر اینکه خارج از فرم است، با انتقاد مواجه شده. مادرید با مصدومیت شدید مارکو آسنسیو تضعیف هم شده، مهاجم اسپانیا حداقل شش ماه نمی‌تواند بازی کند. زیدان البته تلاش کرده در آستانه نخستین بازی فصل در زمین سلتاویگو نگرانی‌ها درباره نمایش ضعیف تیمش در پیش‌فصل را بی‌اهمیت جلوه دهد: «تابستان تمام شده و ما آماده لیگ هستیم که می‌خواهیم از همین حالا شروع شود. من تا دم مرگ با این بازیکنان هستم و می‌خواهیم فصل خوبی داشته باشیم. تمرکز ما روی بازی شنبه است.»
منبع: رویترز
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *