تام هنکس: گور بابای اسکار، نوبل کجاست؟

سابت بدون -در سال‌های اخیر بازیگران و سینماگران زیادی به فعالیت در عرصه‌های گوناگون هنری پرداخته‌اند. یکی عکاسی کرده، چند تایی نمایشگاه نقاشی گذاشته‌ و عده‌ای هم داستان نوشته‌اند. تام هنکس یکی از اینهاست که با نخستین کتابش به نام داستان‌های ماشین تحریر که مجموعه‌ای است از چند داستان کوتاه نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. اتفاقی که باعث اعتمادبه‌نفس جناب تام هنکس هم شده و او را واداشته در پی کسب جایزه نوبل ادبیات باشد!
تعجب نکنید! ما خود می‌دانیم کسی که تازه نخستین کتابش را درآورده، نمی‌تواند انتظار دریافت نوبل ادبیات را داشته باشد. اما چه کنیم که این آرزو را خود تام هنکس در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده، البته آن هم نه به این صراحت؛ بلکه تام بزرگ گفته ترجیح می‌داده به جای دوبار بردن جایزه اسکار، جایزه نوبل ادبیات را به دست می‌آورد.
تام هنکس که در برنامه تلویزیونی گیل کینگ بیشتر به‌عنوان تام هنکس نویسنده شرکت کرده بود تا تام هنکس بازیگر؛ در پاسخ به این سوال که «به نظر شما ما هنوز امید به کاری که انجام می‌دهیم و مسیری که می‌رویم، داریم؟» چنین گفت: «من در دورانی بزرگ شدم که  آمریکا در آستانه یک تحول بود. ما هیچ وقت از اتحاد بیشتر دست نکشیدیم.» در ادامه مجری از تام هنکس انگیزه و الهامش برای نگارش کتاب را که شامل ۱۷داستان کوتاه می‌شود، پرسید. تام هنکس به کمپانی فیلم خود پلی تون اشاره کرد: «من پی بردم که بازیگر بودن یعنی منتظر  زنگ تلفن شدن است که  نسخه‌ای برای خودکشی و خودویرانی است.»
یکی از حاضران از تام هنکس پرسید، دلش می‌خواهد یک جایزه اسکار دیگر بگیرد یا جایزه پولیتزر در ادبیات را؟ هنکس پاسخ داد: «اگر بتوانی به این سوال جواب بدهی خیلی خفن هستی. گوربابای اینها. نوبل کجاست؟»
در ادامه کینگ از حضار پرسید آیا هنکس باید برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شود؟ تماشاگران با هیجان، شادی نشان دادند. تام هنکس فوری واکنش نشان داد: «نه، کاندیدا نمی‌شود.» سپس به تماشاگران گفت: «بس کنید!»

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *