تبعات ناکامی بارسا در سوپرجام اسپانیا/ژاوی آلترناتیو جدی والورده

بارسلونا ظاهرا قرار نیست در این فصل به روال عادی خود برگردد و ناکامی‌های پیاپی تیم والورده سبب شده تا این مربی اسپانیایی هر روز بیشتر به اخراج از روی نیمکت این تیم نزدیک‌تر شود. تازه‌ترین شکست آنها پنجشنبه شب و در مصاف با اتلتیکو مادرید رقم خورد؛ نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا و یک کام‌بک دیگر به ضرر بارسای والورده. تیم او در سه فصل اخیر نشان داده که در خط دفاعی بسیار آسیب‌پذیر است و حتی در مواقعی که از حریف پیش هستند هم این توانایی را دارند که بازی را با شکست به پایان برسانند. حالا رسانه‌های اسپانیایی از مذاکرات نمایندگان بارسا با ژاوی، اسطوره این باشگاه و مربی فعلی السد قطر خبر می‌دهند. با ادامه این روند بعید نیست که والورده پیش از پایان فصل به سمت درهای خروجی باشگاه هدایت شود.

بدترین خط دفاعی ۱۵ سال اخیر

این اتفاقات در بازی‌های بارسا دیگر برای هواداران به روندی عادی تبدیل شده است؛ اشتباهات زیاد به‌خصوص در فاز دفاعی و البته امیدواری به درخشش مسی برای نجات تیم از بحران. برابر اتلتیکو هم بارسا اگر چه نمایش نسبتا خوبی داشت اما اتفاقات عجیبی در جریان بازی رخ داد که درنهایت به شکست بارسا منجر شد. VAR دو گل بارسا را مردود اعلام کرد و البته رسانه‌های طرفدار بارسا معتقدند در این بازی سه پنالتی از سوی داور گرفته نشده است. در نیمه نخست دو خطا روی ویدال و اومتیتی به سود آبی‌اناری‌ها گرفته نشد و در نیمه دوم نیز برخورد توپ به دست پیکه می‌توانست یک پنالتی برای اتلتیکو باشد. بارسا این بار برخلاف بازی دو تیم در لیگ خوش‌شانس نبود. اتلتیکو مادرید در وندا متروپولیتانو تیم برتر میدان بود، اما درنهایت بازی را باخت و در این سوپرجام اتفاقی برعکس رقم خورد.مهم‌ترین مشکل کاتالان‌ها در خط دفاعی است. آنها در همین دو بازی نخست خود در سال ۲۰۲۰ پنج گل دریافت کرده‌اند که آمار بسیار ضعیفی است. تیم والورده در حالی بازی را ۳ بر یک به اتلتیکو باخت که حریف در طول بازی تنها ۶ شوت به سمت دروازه نتو زد که سه گل در پی داشت. این نخستین بار در این فصل نیست که بارسا در یک دیدار سه گل از حریفش دریافت می‌کند و پیش از این لوانته موفق به انجام این کار شده بود. دروازه این تیم در این فصل ۲۳ بار گشوده شده است که بدترین آمار آنها در ۱۵ سال اخیر است. آخرین بار بارسا در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ آماری بدتر از این داشت و آن هم در فصلی بود که فرانک رایکارد تازه هدایت تیم را برعهده گرفته بود و آنها تا این برهه از فصل ۲۵ گل خورده بودند. جالب اینکه والورده در هر فصل آمارش بدتر هم شده است. تیم او در فصل نخست تا ماه ژانویه ۹ گل خورده بود و در فصل دوم این آمار به ۲۰ گل رسید و حالا به ۲۳ گل افزایش یافته است.

مذاکره با ژاوی در دوحه

در چنین شرایطی شاید بارسا زودتر از آنچه تصور می‌شود عذر سرمربی‌اش را بخواهد،  رسانه‌های اسپانیایی از آغاز مذاکرات نمایندگان بارسا با ژاوی هرناندز خبر می‌دهند. «رادیو راک۱» که به باشگاه بارسلونا نزدیک است از سفر کارسکار گرائو و اریک آبیدال به دوحه برای مذاکره با سرمربی السد خبر داده و معتقد است آنها می‌خواهند نظر اسطوره باشگاه برای حضور روی نیمکت بارسا در آینده‌ای نزدیک را بررسی کنند. جالب اینکه این سفر درست بعد از شکست تیم انجام شده است. خود ژاوی بارها از علاقه‌اش برای نشستن روی نیمکت تیم سابقش صحبت کرده و تمایلش کاملا عیان است. با این حال عده‌ زیادی معتقدند رونالد کومان گزینه بهتری نسبت به اوست و با تجربه بیشتر و رزومه موفق‌تری که نسبت به ژاوی دارد می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای نیمکت بارسا باشد.البته خود باشگاه به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که این سفر از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و آنها برای ملاقات با عثمان دمبله، ستاره مصدوم بارسا که روند درمانی‌اش را در قطر سپری می‌کند، راهی این کشور شده‌اند. البته مدیران باشگاه مذاکره با ژاوی را نه تایید کردند و نه تکذیب و شاید همین واکنش باعث شود تا به‌زودی تغییراتی در کادر مربیگری بارسا ایجاد شده و بارتومئو به‌عنوان رئیس باشگاه مجبور شود برای خروج تیمش از بحران کنونی به سراغ گزینه‌های جدیدی برای هدایت آبی‌اناری‌ها برود.در نظرسنجی‌ای که روز گذشته روزنامه مارکا انجام داده، ژاوی از سوی هواداران به‌عنوان بهترین گزینه معرفی شده و اریک تن‌هاگ(مربی آژاکس) و رونالد کومان در رده‌های بعدی قرار دارند. جالب اینکه ۴۷ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند که او باید تا پایان فصل در بارسا بماند و ۳۹ درصد نیز خواهان اخراج فوری او شده‌اند و حتی ۱۴ درصد نیز گفته‌اند که باید قراردادش تا سال ۲۰۲۱ تمدید شود. نکته قابل توجه در این نظرسنجی این است که ۸۲ درصد رای‌دهندگان خواستار برگزاری انتخابات ریاست باشگاه در پایان این فصل شده‌اند و این نشان می‌دهد که هواداران بارتومئو را بیش از والورده در این ناکامی‌ها مقصر می‌دانند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *