تجربه تلخ کلینت ایستوود در آستانه ۹۰ سالگی

تجربه تلخ کلینت ایستوود در آستانه ۹۰ سالگی

تازه‌ترین فیلم کلینت ایستوود ۸۹ ساله در گیشه بدترین عملکرد را داشت، در هفته‌ای که «جومانجی: مرحله بعد» پرفروش‌ترین فیلم جهان بود.

سایت بدون – پرفروش‌ترین فیلم این‌ روزهای سینمای جهان «جومانجی: مرحله بعد»‌ است. فیلمی که در سه روز نخست اکران در آمریکای شمالی بیش از ۶۰ میلیون دلار و در دیگر کشورها نزدیک به ۸۶ میلیون دلار گیشه داشت. «جومانجی» سرانجام به سه هفته حکمرانی مطلق انیمیشن «یخ‌زده / فروزن» بر گیشه سینمای جهان پایان داد.

موضوعی جذاب، ستاره‌ای پرطرفدار

فروش بالای «جومانجی: مرحله بعد» دلایلی تقریبا واضحی دارد. مهم‌ترین دلیل آن داستان جذابی است که سال‌ها پیش با بازی رابین ویلیامز ستاره فقید کمدی روی پرده رفت. داستانی که پس از این همه سال هنوز هم تازه و پرمخاطب است.

از سوی دیگر این فیلم که روایتی ماجراجویانه و طنز دارد، با حضور بازیگرانی مثل دواین جانسون ستاره محبوب سال‌های اخیر ژانر اکشن و کمدی، کنار جک بلک و کوین هارت ترکیب ایده‌آلی یافته است.

این فیلم پیش از اینکه در آمریکا روی پرده برود در کشورهای دیگر اکران شد و تا کنون بیش از ۲۱۲ میلیون دلار از بلیت‌فروشی کسب کرده است.

قسمت پیشین «جومانجی» با عنوان «به جنگل خوش آمدید» سال ۲۰۱۷ روی پرده سینما رفت و در نهایت با فروش ۹۶۲ میلیون دلاری به کار خود پایان داد.

از بخت بد «جومانجی: مرحله بعد» هفته آینده یک فیلم جدید از سری «جنگ ستارگان» روی پرده خواهد رفت که به احتمال زیاد پایانی خواهد بود بر صدرنشینی این فیلم در گیشه سینمای جهان.

ششمین فیلم میلیاردی دیزنی در سال ۲۰۱۹

هفته پیش فروش جهانی انیمیشن «یخ‌زده ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت و تبدیل به سومین انیمیشن دیزنی پس از «یخ‌زده» و «زوتوپیا» شد که به این رکورد دست پیدا می‌کند.

در حالی که ۴ هفته از شروع اکران «یخ‌زده» می‌گذرد، همچنان در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران جایگاه مستحکمی دارد و هفته پیش در آمریکا نزدیک به ۲۰ میلیون دلار و خارج از آمریکا بیش از ۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

کلینت ایستوود و روایتی از یک رویداد واقعی

ستاره ۸۹ ساله سینمای آمریکا هنوز فعال است و هر سال در مقام بازیگر یا کارگردان فیلمی تازه به سینما عرضه می‌کند. او در فیلم جدیدش با عنوان «ریچارد جول» یکی از کم‌فروغ‌ترین گیشه‌هایش را تجربه کرد. فیلم جدید ایستوود در افتتاحیه به فروش ۵ میلیون دلاری بسنده کرد. با این میزان فروش و با توجه به بودجه ۴۰ میلیون دلاری، فیلم «ریچارد جول» در زمره آثار زیان‌ده گیشه قرار می‌گیرد.

ریچارد جول افسر پلیس و محافظ امنیتی آمریکایی بود. او در جریان برگزاری المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ آتلانتا به‌عنوان بخشی از نگهبانان گارد امنیتی فعالیت می‌کرد که در حین بمب‌گذاری در این المپیک جان انسان‌های زیادی را نجات داد اما چند از روز پس از این اتفاق متهم به انجام این بمب‌گذاری شد.

اکران کم‌فروغی فیلمی در ژانر وحشت

«کریسمس سیاه» فیلمی در ژانر وحشت است که هفته گذشته روی پرده سینما رفت و افتتاحیه‌ای ۴ میلیون دلاری داشت. این فیلم بازسازی فیلمی کانادایی به همین نام است که سال ۱۹۷۴ روی پرده سینما رفت.

بودجه ساخت «کریسمس سیاه»‌ میلیون دلار است، پس علیرغم گیشه کم فروغ افتتاحیه زیان‌ده نخواهد بود.

دیگر پرفروش‌های گیشه سینما

فیلم «چاقوکشی» به روال چند هفته گذشته در میان پرفروش‌ها جای داشت و سومین فیلم پرفروش بزرگترین بازار سینمای جهان بود.

«فورد علیه فراری»، «کویین و اسلیم» و «روزی زیبا در محله» دیگر فیلم‌های پرفروش بودند.

رقابتی داغ در پیش است

هفته آینده فیلم‌های مهمی مثل «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر»، «بمب‌شل/ بمب خبری» با بازی نیکول کیدمن و شارلیز ترون، «گوهرهای تراش نخورده» با بازی آدام سندلر روی پرده می‌روند.

این در حالی است که فیلم‌هایی مثل «جومانجی» و «یخ‌زده» همچنان روی پرده هستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *