تجربه ۱۰ کارآفرین موفق برای شما/رازهای ساده پولدار شدن

10 Supremely Successful Entrepreneurs Share the Secrets to Having More Money

سایت بدون -اگر بخواهیم روراست باشیم، همه افراد با هر سطحی از درآمد همیشه درون خود حسی دارند که باید بیشتر پول در بیاورند. اگر شما نیز حس می‌کنید وقت آن رسیده که به فکر روش‌هایی برای کسب درآمد بیشتر باشید، این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد، زیرا ۱۰ کارآفرین بسیار موفق از روش‌های آزمون و خطا شده خود برای پولدار شدن و پیش‌گیری از ورشکستگی می‌گویند.

ریسک جزء جداییناپذیر هر نوع سرمایهگذاری است، پس از دست دادن پول نیز غیرقابل پیشبینی و اجتناب است. پس پیش از آن که در کاری سرمایهگذاری کنید، حتما با فردی با تجربه در آن حوزه مشورت کنید و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید.

به فکر پول درآوردن باشید، نه پول جمع کردن

بهتر است کمتر ذهن را خود را مشغول کنید که چقدر پول می‌توانید پس‌انداز کنید و در عوض زمان خود را صرف بیشتر پول درآوردن کنید. به فکر استفاده هرچه بهتر از توانمندی‌های خود باشید. زمانی که شما بیشتر کار می‌کنید، زمان کمتری صرف خودتان خواهید کرد زیرا نه زمانش را دارید و نه دوست دارید که خود را از حالت پویا و فعال خود خارج کنید. با تمرکز روی بیشتر پول درآوردن پول جمع کنید

.

تیم درَپِر، موسس مجموعه درپر و دی‌اِف‌جِی و نویسنده کتاب «چگونه قهرمان استارتاپ باشیم»

پول بیشتری نیاز دارید؟ کار کنید

اول از همه این طرز فکر اشتباه که اگر می‌خواهی به چیزی برسی باید جوری رفتار کنی که انگار به آن رسیدی، را از خود دور کنید. این کار باعث هدر رفتن زمان و انرژی شما می‌شود و مانع بروز توانایی‌هایتان در زندگی خواهد شد. چیزی که اهمیت دارد این است که واقعا پولدار باشید نه این که فقط به نظر برسد و جوری رفتار کنید که انگار پولدار هستید. سعی کنید با خودتان و مردم رو راست باشید.

دوم، هدف خود را مشخص کنید. میکلانژ می‌گوید: «اصلی‌ترین خطر برای بیشتر ما انتخاب هدف‌های بزرگ و نرسیدن به آنها نیست؛ بلکه انتخاب اهداف کوچک و رسیدن به آنهاستتوانایی‌های شما خیلی فراتر از چیزیست که تصور می‌کنید، پس اهدافتان را بزرگ‌تر انتخاب کنید. هر روز هدفتان را چندین بار در طول روز بنویسید. نکته مهم این است که هدف خود را متصور شوید و همیشه در ذهن خود داشته باشید.

در گام بعدی بی‌وقفه برای هدف خود تلاش کنید. چیزی نخرید، جایی نروید، یا حتی زمان خود را با دیدن برنامه‌های تلویزیونی هدر ندهید. به شدت کار کنید و به تلاش‌های دیگران نیز توجه کنید. همیشه بیش از چیزی که از شما خواسته شده انجام دهید. حس برتری را از خودتان دور کنید. جوری کار کنید که برای کارهایی که انجام می‌دهید روی شما حساب کنند. هیچ‌کس به شما بدهکار نیست، اگر می‌خواهید چیزی را از آن خود کنید برای آن سخت تلاش کنید و سایر رقیبان خود را پشت سر بگذارید. تنها کلید موفقیت انضباط و سخت‌کوشی است.

مَت مید، موسس و مدیرعامل ایپک‌دِیتا و برندلینک، زیرمجموعه‌های منظومه مید

عادت‌های مالی مخرب را از خود دور کنید

طرز فکر خود را نسبت به قسط دادن عوض کنید و پول نخرید. هیچوقت برای پولی که سودی برایتان ندارد زیر بار کارمزد دادن نروید، مگر این که بتوانید از وامی که می‌گیرید پول بیشتری دربیاورید. افرادی که ذهن پول جمع‌کنی دارند ممکن است وامی با بهره چهار درصد بگیرند ولی با سرمایه‌گذاری آن هفت درصد سود کنند، در این حالت ۳ درصد ذخیره خواهد شد.

سعی کنید در زندگی به جای اثرپذیر بودن اثرگذار باشید. همه می‌دانیم که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند پس بهتر است هر ماه ۱۰ درصد از درآمد خود را در حسابی ذخیره کنید تا جایی که حداقل معادل سه ماه مخارج زندگی خود را پس‌انداز کرده باشید. زمانی که به میزان کافی پول برای خرج‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند هزینه‌های درمانی یا تعمیر ماشین پس‌انداز کرده باشید، کمتر استرس خواهید داشت. همچنین در صورتی که اتفاقی ناخواسته برایتان پیش بیاید نیازی ندارید که زیر بار قرض و وام با سودهای زیاد بروید. حتی احتمال بروز اختلافات زناشویی در اثر مشکلات مالی نیز بسیار کم خواهد شد

.

اِمی نوواکوویچ، سهام‌دار اصلی و مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه نووا و مجری برنامه تلویزیونی سرمایه‌ای نووا

برای خود ارزش قائل باشید

برای پیشرفت مالی پیش از هر چیز به خودتان توجه کنید. اولین کاری که باید انجام دهید درک ارزش وجودی خودتان است که اثر مستقیمی روی میزان درآمد شما خواهد داشت. هرچه ارزش کمتری برای خود قائل باشید، بیشتر در معرض هدر دادن پول‌های خود خواهید بود. به حرف دلتان گوش کنید. هیچ‌وقت به دنبال کاری که حقوق بالاتری دارد ولی آن را دوست ندارید نروید. اگر از زندگی خود راضی نباشید خیلی بیشتر در خطر هدر دادن پول‌های خود برای لذت‌های موقت به‌خاطر جبران نارضایتی‌های درونی خود خواهید بود. حساب پس‌اندازی که به صورت خودکار هر ماه مبلغی به آن واریز شود داشته باشید و هر سه ماه یکبار این مبلغ را افزایش دهید. به نظر من حداقل ۱۰ درصد از درآمد خود را هر ماه به حسابی که نتوانید از آن برداشت داشته باشید منتقل کنید. سعی کنید یاد بگیرید دعوت‌ها یا درخواست‌هایی که با اهداف مالی شما هم‌خوانی ندارند را نپذیرید. این موضوع در خصوص اعضای خانواده بسیار سخت‌تر خواهد بود ولی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. زمانی که محترمانه به فشارها و حرف‌های اطرافیان خود اهمیتی ندهید، شخصیت مستقل و محکم‌تری برای خود می‌سازید. این کار ارزش درونی و به دنبال آن میزان قدرت مالی شما را افزایش خواهد داد

.

لوئیس موکر، سهام‌دار موسسه اینفینیت پراسپریتی که در حوزه آموزش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری فعالیت دارد

به فکر اجاره دادن ملک باشید

به نظر من سرمایه‌گذاری در ملک یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی است. اگر فردی مجرد، دانشجو یا خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید که خانه‌ای بزرگ‌تر از حد نیاز خود دارید و از طرفی به فکر ساختن آینده اقتصادی مطلوبی هستید، می‌توانید یک اتاق را برای خود نگه دارید و بقیه خانه را به افراددیگر اجاره دهید. این یکی از بهترین روش‌هاست که بتوانید هزینه خود را به حداقل کاهش دهید، بیشتر پس‌انداز کنید و با پولی که مستاجرتان بابت اجاره خانه می‌دهد، هزینه‌های جاری را پرداخت کنید.اگر خانه‌ای در حومه شهر دارید نیز می‌توانید آن را مجهز کنید و برای اقامت‌های کوتاه مدت به خانواده‌ها اجاره دهید و درآمد خوبی کسب کنید.

اگر در حال حاضر خانه‌ای ندارید ولی می‌توانید وامی با بهره مناسب برای خرید مسکن فراهم کنید، این فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری را از دست ندهید

ریان دوسی، موسس شرکت کال پورتر و یکی از شرکای شرکت املاک استواردشیپ، او فردی ۲۴ ساله است که صاحب ۵۰ ملک اجاره‌ای در آمریکا است.

در بورس سرمایه‌گذاری کنید

اولین راه برای کسب درآمد بیشتر معاملات روزانه بورس است. البته این اصلا کار راحت و زود بازدهی نیست. ولی اگر در آن خبره شوید و کارگذار خوبی برای خود پیدا کنید می‌توانید پول زیادی از آن در بیاورید.

البته این کار روند همواره مثبتی ندارد، اما اگر در آن مهارت پیدا کنید می‌توانید میزان ریسک خود را به حداقل برسانید. از همه مهم‌تر، زمانی که در این کار خبره شوید، نیاز نیست تمام روز خود را صرف کار کنید. من در روز ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از زمانم را صرف خرید و فروش سهام می‌کنم.

کامرون فوس، دانشجوی اخراجی دانشگاه، فعال حوزه دیجیتال و موسس FOUS4Trading

آموزش آنلاین بدهید

فروش دانش، تجربه و مهارت از طریق کلاس‌های مجازی آنلاین یکی از بهترین روش‌ها برای پول درآوردن است. قطعا شما چیزهایی بلد هستید که بسیاری از افراد با اشتیاق حاضر هستند برای آموختن آن پول بپردازند.

ممکن است شما در کسب‌وکار شخصی خود بسیار باتجربه باشید. مشاوره‌های شما بدون شک برای بسیاری از افراد که می‌خواهند به تازگی در حوزه کاری شما شروع به کار کنند ارزشمند است. اگر کارهای خدماتی مانند سالن آرایشی، شرکت طراحی فضای‌سبز، نانوایی یا مهارت شیرینی‌پزی دارید، چرا توانمندی خود را به دیگران آموزش ندهید؟

ممکن است کار جانبی یا علاقه خاصی مانند بازی تنیس، عکاسی، آشپزی، جمع‌آوری تمبر یا نواختن موسیقی نیز داشته باشید. از تمامی این موارد نیز می‌توانید برای پول درآوردن استفاده کنید. به جای این که به فکر پیدا کردن شغل دوم در ساعت‌های غیر کاری خود مانند رانندگی در اپلیکیشن‌های آنلاین کرایه ماشین باشید، آموزش‌های آنلاینی آماده کنید که حتی می‌توانند در ساعت‌هایی که خواب هستید نیز درآمدزا باشند. با پیشرفت فناوری در حوزه فروشگاه‌های آنلاین و آموزش‌های آنلاین راه کسب درآمدهای فرعی به خوبی باز شده است

.

کنی روتر، مدیرعامل و سهام‌دار شرکت کاجابی

در مورد علاقه‌مندی‌های خود صحبت کنید

اینترنت بزرگ‌ترین ابزار تولید درآمد تاکنون است. این فناوری نوین بشر امکانی فراهم کرده که حتی از کارهای مورد علاقه خود نیز درآمدزایی کنیم؛ چیزی که ۲۰ سال پیش امکان آن وجود نداشت. راه‌های بیشماری برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد، اما از نظر من بهترین آنها درآمدزایی از علاقه‌مندی‌هاست.

ایده این روش بسیار ساده است: درخصوص علاقمندی‌های خود صحبت کنید و پیشنهادهای خوب مرتبط با آن را پیشنهاد دهید. مثلا خواهرزاده من خیلی به اسب‌ها علاقمند است و مطالبی را درخصوص نگهداری و آموزش آنها می‌نویسد. بعد توانست با شرکت‌های فروش تجهیزات اسب‌سواری ارتباط برقرار کند و از طریق تبلیغ محصولات آنها در صفحه مجازی خود درآمد خوبی هم‌زمان با مدرسه رفتن کسب کند. اگر نویسنده خوبی نیستید هم نگران نباشید، در حال حاضر بسیاری از افراد می‌توانند ایده‌های شما را به‌صورت مقاله‌هایی جذاب پیاده کنند.

گای شیتریت، مدیر عامل شرکت Over the Top SEO که خدمات مشاوره برای افزایش بازدید صفحات مجازی ارائه می‌دهند.

محصولاتی عرضه کنید که مردم خواهان آن هستند

کالاهای مرغوب تولید کنید و روی بهترین روش بازاریابی برای آنها تمرکز کنید. زمانی که بتوانید بهترین شرایط برای مشتریان و سرمایه‌گذاران را فراهم کنید، شکست نمی‌خورید. مردم دوست دارند با کسانی کار کنند که به کار خود علاقه‌مندند و قابل اعتماد هستند. من خط تولید نوعی روغن را به راه انداختم زیرا می‌دانستم مشتریان من به‌دنبال روغن‌های طبیعی، با خاصیت درمانی و بدون مواد افزودنی و فیلتر شدن هستند. من حتی برای این محصول تبلیغی نکردم چون پیش از تولید بازار آن را پیدا کرده بودم.

زمانی که کالایی اساسی تولید می‌کنید، روش کسب‌وکاری باز برای خود طراحی کنید که اجازه گسترش و ترقی را بدون داشتن ایده جدید نیز فراهم کند. محصول شما همیشه بازار خود را دارد و با کمک بازخوردهایی که دریافت می‌کنید می‌توانید آن را بیشتر و بیشتر به سمت جلو هدایت کنید. اگر به کاری که می‌کنید اعتقاد داشته باشید توانمندی شما چندین برابر می‌شود، خلاقیتتان افزایش مییابد، سرعت تولیدتان بالا می‌رود و کسب‌وکارتان بدون محدودیت رشد پیدا می‌کند.

هدف نهایی خود را بشناسید. برای خود اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف کنید. همیشه به‌دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی باشید که کمترین میزان خطرپذیری و حداکثر سوددهی را داشته باشد. در نهایت یادتان باشد که هیچ هزینه‌ای برای چیزی که می‌دانید تاثیری روی کار شما نخواهد داشت نکنید. هر ۱۰۰۰ تومانی که خرج می‌کنید باید بازگشتی در کار شما داشته باشد. تا زمانی که به خواسته خود نرسیده‌اید، به هیچ مانعی توجه نکنید.

مارینا رُز، موسس و گسترش‌دهنده شتاب کوآنتوم دی‌اِن‌اِی (QDNA) که روشی برای استفاده از کوآنتوم در سلامت، زندگی و کسب‌وکار است

حواستان به حساب و کتاب‌های مالی‌تان باشد

به کارهای روزمره و عادت‌های پول خرج کردن خود دقت کنید. مثلا اگر روزی ۳۰هزار تومان برای ناهار خود هزینه می‌کنید شاید بهتر باشد آن را با خوردن یک غذای آماده جایگزین کنید. از وسایل نقلیه عمومی به جای اتومبیل شخصی برای رفتن به محل کارتان استفاده کنید. خواهید دید که خیلی زود به روش‌های جایگزین عادت می‌کنید و حساب بانکی شما شروع به رشد خواهد کرد. جمله «هر دلاری که ذخیره شود، معادل یک دلار پول درآوردن است» جمله‌ای است که می‌تواند برای کارآفرین یا مدیرعاملی که با مشکلات مالی روبه‌رو شده بسیار پرمفهوم باشد. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، بررسی حساب‌های مالی می‌تواند به خوبی نمایی از میزان پیشرفت شما فراهم کند. داشتن اعتبار خوب و افزایش این اعتبار برای هر کسب‌وکاری بسیار ضروریست.

هیچ راه میانبری وجود ندارد. سخت‌کوشی و کار زیاد، پایداری، خطرپذیری، اعتماد، انضباط و شجاعت کلیدهای رسیدن به موفقیت هستند.

ولادیمیر نینوو، سرمایه‌گذار و مدیر بازاریابی شرکت وِب‌کوین

منبعhttps://www.entrepreneur.com/: :

مترجم: عسل اخویان طهرانی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *