تحلیل نکات مثبت و منفی نخستین بازی پیش‌فصل بارسلونا/تازه‌واردهای امیدوارکننده

رامیرو آلدوناته


بارسلونا برنامه‌ بازی‌های پیش‌فصل خود را با باخت ۲ بر یک مقابل چلسی در ژاپن شروع کرد اما این بازی نکات مثبت زیادی برای آبی‌اناری‌پوشان داشت. در این بازی آنتوان گریزمان و فرانکی دیونگ برای نخستین‌بار با پیراهن بارسلونا به میدان رفتند. ارنستو والورده جنبه‌های مثبت و منفی قابل توجهی از این بازی را به‌دست آورد که به آنها می‌پردازیم:

مثبت
آنتوان گریزمان
خرید جدید بارسلونا یک تهدید دائمی برای چلسی بود چون همیشه در محوطه جریمه و اطراف آن حاضر بود. این مهاجم فرانسوی همواره خط دفاع چلسی را آزار داده و عثمان دمبله را هم درگیر برنامه‌های هجومی بارسلونا کرده بود.
فرانکی دیونگ
این هلندی جای سرخیو بوسکتس را در پست هافبک دفاعی بین دو نیمه گرفت و هماهنگی و توانایی لازم که باعث شده بود ستاره آژاکس شود را نشان داد، آمار بهت‌آوری در پایان مسابقه بر جای گذاشت و تمام ۴۲ پاسش در این بازی به مقصد رسید؛ یعنی صددرصد صحت پاس.
ریکی پویگ
این بازیکن جوان یکی از بهترین بازیکنان دو تیم در ۴۵ دقیقه‌ای بود که در توکیو بازی کرد. روی توپ با شجاعت عمل می‌کرد و در جریان یک بازی چشم‌نواز بارها برای خودش در خط میانی راه باز کرد و برای دیگران فضا به‌وجود آورد.
ساموئل اومتیتی
اگر بازی او برابر چلسی را ملاک قرار دهیم، شبیه مدافعی بود که مصدومیت شدید زانو را کاملا پشت سر گذاشته. این خبر خیلی خوبی برای هواداران بارسلونا است که این مدافع فرانسوی به بهترین روزهای خود بازگشته است.
رافینا
این برزیلی یکی از بهترین بازیکنان بارسلونا در نیمه دوم بود و تلاش زیادی کرد برای اینکه والورده را متقاعد کند ارزش ماندن را دارد. مشکل اینجا است که بارسلونا گزینه‌های زیادی در پست او دارد.

منفی
سرخیو بوسکتس
نکته نگران‌کننده اینکه هافبک بارسلونا همچنان شبیه بازیکنی است که فصل قبل بود. او مقابل چلسی چندبار توپ را لو داد و یک اشتباه او مستقیما به گل اول چلسی منجر شد که تامی آبراهام آن را زد.
عثمان دمبله
او می‌خواهد سومین فصل حضورش در بارسلونا را شروع کند اما همچنان خیلی توپ لو می‌دهد. او ۹بار در نیمه اول مالکیت توپ را به حریف داد اما در نهایت توانست رابطه خوبی با گریزمان برقرار کند.
ژان کلر تودیبو
در یک بازی پرفراز و نشیب و بدون ثبات، این بازیکن جوان آنقدر خوب بازی نکرد که بتواند مدافع میانی بارسلونا شود. او به فرصت بیشتری نیاز دارد برای اینکه والورده را برای نگه داشتنش متقاعد کند.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *