تراشه ای که قرار است موسیقی را مستقیم به مغز منتقل کند

سایت بدون – ایلان ماسک کارآفرین جنجالی و مشهور دنیای فناوری ادعا کرده است که به زودی یکی از استارت آپ های تحت مدیریتش که به علوم اعصاب می پردازد به نام نورالینک الون ماسک بر روی یک رابط میان مغز و رایانه کار می کند تا موسیقی به طور مستقیم به مغز منتقل شود

ایلان ماسک که ریاست SpaceX و تسلا را نیز بر عهده دارد ، قرار است ماه آینده اطلاعات جدیدی را در مورد تکنولوژی اسرارآمیز فاش کند اما در روزهای اخیر به آرامی جزئیات را در توییتر منتشر می کند.
در پاسخ به متخصص کامپیوتر آستین هوارد ، ماسک تأیید کرد که فناوری Neuralink به مردم امکان می دهد “به طور مستقیم از تراشه های ما موسیقی گوش دهند.”

وی افزود این چیپ توانایی کنترل کردن سطح هورمون‌ها را نیز به بشر خواهد داد و مزایایی همچون توانایی‌های بهبود یافته، تصمیم گیری بهتر، کاهش استرس و غیره را به ارمغان خواهد آورد.

نورالینک از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۶، تنها یک کنفرانس خبری بزرگ برای تشریح کارکرد فناوری این شرکت برگزار کرده است.

ماسک در سال ۲۰۱۹ هم گفته بود که این شرکت در حال توسعه یک فناوری خاص است که ارتباط مستقیم بین کامپیوتر و یک تراشه درون مغز انسان را امکان پذیر می‌کند.

بنا به ادعای ماسک، این فناوری در آغاز برای افرادی که از بیماری‌های مغزی همچون پارکینسون رنج می‌برند استفاده خواهد شد، اما هدف نهایی نورالینک این است تا توانایی رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته را به انسان‌ها بدهد.

به گفته ماسک عمل جراحی قرار دادن این چیپ درون مغز انسان شبیه عمل لیزیک چشم (Lasik) است. در طول عمل یک ربات جراح رشته‌های انعطاف پذیر را درون مغز قرار داده و آن را به چیپ کامپیوتری کوچک با قابلیت کاشته شدن در مغز وصل می‌کند.

یک مقاله تحقیقاتی درباره جزئیات دستگاه ادعا می کند که یک کابل USB-C “جریان داده با پهنای باند کامل” را به مغز انتقال می دهد.

ماسک اواخر تیر ماه امسال مدعی شد که تراشه نورالینک توانایی درمان افسردگی و اعتیاد را با «آموزش دوباره» قسمت‌هایی از مغز که مسئول این دو عامل هستند دارد. آزمایش این چیپ روی حیوانات آغاز شده و قرار بود آزمایش‌های انسانی نیز سال جاری میلادی انجام شوند، اما جزئیات آن هنوز به طور عمومی منتشر نشده است.

ایلان ماسک اطلاعات بیشتر از این چیپ را در ۲۸ اوت (۷ شهریور) اعلام خواهد کرد.

منبع: ام اس ان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *