تصمیمات سختی در آنفیلد در راه است/دردسر خوشایند کلوپ


سایت بدون – خیلی وقت بود که یورگن کلوپ با چنین دردسری مواجه نشده بود. از آن دردسرهای خوشایند، از آنها که کدام یک از بازیکنان طراز اول را روی نیمکت بنشاند و کدام را کاملاً کنار بگذارد.
برای اولین بار بعد از دو سال و نیم، مربی لیورپول تیمی کامل از بازیکنان را در اختیار دارد اما آیا این باعث می‌شود که قرمزها در وضعیتی عالی قرار بگیرند آن هم در دوران پرمشغله پایان فصل؟
کلوپ در بازی یکشنبه در برنلی خیلی خوشحال بود و جای تعجب ندارد. او گفت:«یک بعد از ظهر عالی» و مطمئناً منظورش آب و هوا نبود. او ادامه داد:«پیراهن‌هایمان را کثیف کردیم و من خیلی راضی‌ام.» او می‌گوید این قوی‌ترین تیمی است که تا به حال داشته و اینکه چطور در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو شرایط را مدیریت می‌کند، برایش جذاب است. لیورپول به‌دنبال رسیدن به چهار جام است و ۲۴ بازیکن برای پست‌های مختلف رقابت دارند. تصمیمات سختی در راه است.
مثلاً بازی با برنلی برای جو گومز و کورتیس جونز ناامیدکننده بود چون هیچ کدام در فهرست ۲۰ نفره روز بازی جایی نداشتند. هر دو آماده و در دسترس هستند، درست مثل تاکومی مینامینو و دیووک اوریگی که آنها هم در خانه ماندند.
هر چهار تا بازیکنان تأثیرگذاری در این فصل بوده‌اند. گومز در بازی جام اتحادیه کاپیتان تیم بوده، جونز قبل از بازی با برنلی در پنج مسابقه در ترکیب اصلی بود، اوریگی و مینامینو هم گل‌های زیاد و مهمی زده‌اند.
اما قدرت تیم کلوپ در حال حاضر در همین است، اینکه بازیکنانی با نام‌های بزرگ مجبور می‌شوند با تیم نروند در حالی که عده‌ای دیگر هم خود را عادت داده‌اند که بخشی از سیاست چرخشی مربی باشند. کلوپ می‌گوید:«یادم نمی‌آید قبل از این چنین موقعیتی داشته باشیم، هرگز همه بازیکنان را در اختیار نداشتیم.»
البته اینکه این شرایط تا کی ادامه پیدا می‌کند، موضوع دیگری است. لیورپول بهتر از همه می‌داند مصدومیت‌ها چطور یک باره تیم را در مسیر سقوط قرار می‌دهد و با بازی‌های زیادی که در راه است، ضرب دیدگی و کشیدگی و کبودی‌ها اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.
فعلاً اما می‌توانند از منبع غنی بازیکنان خود استفاده و احساس امنیت کنند که اگر برنامه بازی اولیه جواب نداد یا به مشکل خورد، بازیکنان بااستعدادی هستند که بیایند و اوضاع را تغییر دهند. این را در ۱۰ روز گذشته دیدیم؛ در تفاوتی که هاروی الیوت و لوییس دیاز مقابل کاردیف ایجاد کردند یا تأثیری که محمد صلاح در نیم ساعت آخر بازی با لستر گذاشت.
مقابل برنلی هم تیاگو آلکانتارا از روی نیمکت به زمین رفت و کنترل میانه میدان را به نفع لیورپول رقم زد بعد از آنکه جوردن هندرسون خارج از فرم در یک ساعت ابتدایی بازی ناکام بود. دیوگو ژوتا و جیمز میلنر هم دیگر تعویضی‌های کلوپ در «ترف مور» بودند تا دیاز، الیوت، الکس آکسلید چمبرلین، کاستاس سیمیکاس و ابراهیما کوناته بی‌استفاده روی نیمکت بمانند. برای تیمی که خیلی به خاطر نداشتن نیمکت خوب مورد انتقاد بوده، این یک نمایش قدرت است.
برای بازی امشب در زمین اینتر، جونز و گومز تیم را همراهی می‌کنند.
بر خلاف لیگ برتر، بر اساس قوانین لیگ قهرمانان، تیم‌ها می‌توانند ۱۲ بازیکن تعویضی داشته باشند و از پنج تا استفاده کنند.
لیورپول بعد از آن با نوریچ و لیدز در لیگ روبه‌رو می‌شود و هشت اسفند در فینال جام اتحادیه در ویمبلی مقابل چلسی قرار می‌گیرد.
تصمیمات بزرگی در راه است. حتماً دل‌هایی شکسته می‌شود.
در هفته‌های پیش رو چهره‌های درهم روی نیمکت و درهم‌تر روی سکو خواهیم دید. پیراهن‌ها مهم نیست، حالا نبرد در آنفیلد بر سر گرمکن است!و حالا که همه جام‌ها در دسترس است، کلوپ چیزی غیر از این نمی‌خواست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *