تقویم فشرده پرسپولیس و استقلال تا پایان سال/ یحیی خوش‌شانس‌تر از فرهــــاد

سایت بدون -همان زمان که فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی هدایت استقلال و پرسپولیس را بر عهده گرفتند و جانشین آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون شدند قابل پیش‌بینی بود که کار دشواری پیش رو دارند به خصوص مجیدی که تیمش ۲ بازی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم داشت. حضور همزمان در ۳ جبهه و توقع هواداران و رسانه‌ها از سرخابی برای موفقیت در لیگ و جام حذفی و لیگ قهرمانان وظیفه مجیدی و گل‌محمدی را سنگین‌تر می‌کرد اما چیزی که کمتر کسی فکر آن را کرده بود فشردگی مسابقات پرسپولیس و استقلال و فشار زیادی است که به این ۲ تیم وارد شده و خواهد شد و البته سهم آبی‌پوشان و مجیدی از سرخ‌پوشان و یحیی بیشتر است. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به برنامه پرسپولیس و استقلال تا پایان سال ۹۸ در مسابقات داخلی و لیگ قهرمانان آسیا.

از امروز تا پایان سال پرسپولیس باید در ۲۸ روز ۷ بازی انجام دهد؛ ۲ بازی در لیگ قهرمانان آسیا و ۵ بازی در لیگ برتر. بازی با الشارجه امارات و التعاون عربستان در لیگ قهرمانان که فردا و ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد و ۵ بازی با سپاهان (۴ اسفند)، شهرخودرو (۸اسفند) پیکان (۱۷اسفند) شاهین بوشهر (۲۱اسفند) و ماشین‌سازی (۲۶اسفند)، که از این ۷ مسابقه ۴ دیدار خارج از تهران است و ۳ بازی پرسپولیس با شهرخودرو، شاهین و پیکان در تهران برگزار خواهد شد. با این حساب پرسپولیسی‌ها بعد از بازگشت از امارات، ریکاوری می‌کنند، یک جلسه تمرین دارند و راهی اصفهان می‌شوند. سپس به تهران برمی‌گردند، ریکاوری می‌کنند و راهی امارات می‌شوند. بعد از بازی با التعاون مهیای دیدار با پیکان می‌شوند و پس از آن میزبان شاهین هستند و سپس باید فورا به تبریز بروند تا آخرین بازی سال خود مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست‌وچهارم را برگزار کنند. با این برنامه‌ریزی، شاگردان یحیی باید هر ۴ روز یک بازی برگزار کنند.

استقلال تا پایان سال ۸ بازی دارد و کار فرهاد مجیدی و تیمش به مراتب سخت‌تر از پرسپولیسی‌هاست. ۸ مسابقه طی ۳۰ روز یعنی از ۲۸ بهمن تا ۲۸ اسفند. آبی‌ها ۲ بار باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و ۶ بازی هم در لیگ برتر دارند. امشب استقلال به مصاف الاهلی عربستان می‌رود و در تاریخ ۱۲ اسفند هم میهمان الوحده امارات است. استقلال در ۶ بازی لیگ برتری با ذوب‌آهن (۴اسفند)، گل‌گهر (۸اسفند)، سایپا (۱۶اسفند)، پارس‌جنوبی (۲۰اسفند)، تراکتور (۲۴اسفند) و فولاد (۲۸اسفند) دیدار خواهد کرد که به عبارتی هر ۴ روز یک بازی است. آبی‌ها از این ۸ دیدار ۵ بازی خارج از خانه دارند و ۳ بازی‌شان هم در تهران است. همین دیدارهای خارج از خانه و تعداد زیاد مصدومان سختی کار مجیدی و تیمش را دوچندان می‌کند و به تعبیری کار یحیی و پرسپولیس باز راحت‌تر از رقیب سنتی است. این در حالی است که هنوز بازی عقب‌افتاده میان استقلال و سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم در تقویم آبی‌ها گنجانده نشده و احتمالا آن‌ها در فروردین ماه سال آینده هم دچار فشردگی رقابت خواهند شد. مجیدی و استقلال قطعا نمی‌‌خواهند قید یک یا ۲ جام را بزنند و تمرکزشان را روی یک جام بگذارند؛ از این رو احتمال این‌که سرمربی آبی‌ها در برخی مسابقات از نفرات جوانی چون زکریا مرادی، عظیم گوک، شاهین طاهرخانی و دیگر بازیکنان جوان بهره بگیرد زیاد است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *