تمام بلاهایی گه مصرف زیاد قند به وجود می آورند

سایت بدون -موارد زیر برخی تاثیرات مصرف زیاد قندها هستند:
مه مغزی: اگر در تمرکز یا به خاطر آوردن مسائل مشکل دارید ممکن است دلیلش مصرف زیاد قندهای تصفیه‌شده باشد. مصرف قندها با ایجاد نوسان در سطح قند خون باعث ایجاد مه مغزی و آشفتگی ذهنی می‌شود. در این حالت کاهش مصرف قند می‌تواند تغییر قابل‌توجهی در عملکرد شناختی ایجاد کند.
سردرد: نوسان زیاد در سطح خون به‌دلیل مصرف زیاد قندها می‌تواند به انقباض رگ‌های مغزی منجر شده و سردرد را درپی داشته باشد.
مشکلات گوارشی: وقتی قند زیادی مصرف می‌کنید درواقع مخمرها و باکتری‌های بد روده را تغذیه می‌کنید. این شرایط می‌تواند به مشکلاتی مانند نفخ، یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر منجر شود.
تغییرات خلق و خو: وقتی بدن به دلیل مصرف قندها به طور مداوم دچار بالا و پایین رفتن قند خون باشد بروز علائم اضطراب و افسردگی دور از انتظار نخواهد بود.
سستی و بی‌حالی: سطح قند خون با سطح انرژی بدن مرتبط است به این معنی که رژیم غذایی حاوی قند بالا و کالری کم، افزایش سریع سطح انرژی و سپس کاهش آن به مدت طولانی را درپی دارد. این شرایط اغلب خستگی و بی‌حالی را به دنبال دارد.
عوارض پوستی: قند زیاد ممکن است عامل بروز جوش و دیگر مشکلات پوستی باشد. قند با افزایش تولید چربی‌های پوستی و ایجاد اختلال در عملکرد هورمون‌ها محرک ایجاد جوش و آکنه است.
افزایش میل به غذا: مصرف قندها می‌تواند تمایل به مصرف غذا را افزایش دهد. به دلیل نقش قندها در تولید هورمون دوپامین، بعد از مصرف مواد قندی تمایل به مصرف دوباره این مواد در فرد افزایش پیدا می‌کند. همچنین افزایش و سپس کاهش قند خون باعث ایجاد گرسنگی و تمایل به مصرف غذا می‌شود.
منبع:  ba-bamail.com

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *