تهدید جدی الهامی؛ تراکتور مقابل استقلال بازی نمی‌کند

سرمربی تراکتور در مورد شرایط تیمش و همچنین دو دیدار لغو شده از هفته بیست و سوم صحبت کرد.

سایت بدون – ساکت الهامی در خصوص برتری مقابل صنعت نفت در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: ما هفته گذشته در حالی لیگ را شروع کردیم و به مصاف نساجی رفته بودیم که تمرین نداشتیم و اصلاً شرایط خوبی در تیم ما حاکم نبود. ما با ۷-۸ بازیکن تمرین می‌کردیم. نفراتی از ما که خارج از کشور بودند نتوانسته بودند به ایران بیایند و ۶ نفر از ما کرونا داشتند و چند مصدوم داشتیم و با یک تیم نصفه و نیمه تمرین می‌کردیم و حتی یک بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری هم نتوانستیم انجام دهیم و بازی با نساجی اولین بازی ما بود که ۱۱ بازیکن‌مان دور هم جمع شده بودند و در چنین شرایطی بازی کردیم. ایمان سلیمی و رضا اسدی با مصدومیت بازی کردند، چون مجبور بودیم و بازیکن نداشتیم به جایشان به زمین بفرستیم و بازی خوبی هم انجام دادیم، ولی نتیجه حاصل نشد. در بازی با صنعت نفت مشکلات بازی با نساجی همراه ما نبود و تیم کامل‌تری بودیم و توانستیم یک برد خوب به دست بیاوریم. این برد برای من خیلی با ارزش بود چرا که مقابل یک تیم خوب که فوتبال خوب و رو به جلویی بازی می‌کند توانستیم چنین عملکردی ارائه دهیم. از بهنام سراج هم تشکر می‌کنم و به او تبریک می‌گویم که تیم به این خوبی ساخته است.
وی در مورد اینکه چرا بعد از این همه نتایج خوب با یک باخت مقابل نساجی اینقدر مورد هجمه و انتقاد قرار گرفتند هم گفت: تیم‌هایی مثل تراکتور، استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارند و همیشه هوادار از آن‌ها برد می‌خواهد. هواداران ما هم حق دارند همیشه از ما برد بخواهند، چون این تیم یک شهر پشتش است و همین انتظارات ما را تبدیل به تراکتور کرده است. ما آمار خوبی داریم و ۱۰ برد از ۱۳ بازی فکر می‌کنم در نوع خودش یک رکورد است و اگر چند برد دیگر به دست بیاوریم واقعاً رکورد زده‌ایم. مشکلاتی هم که گفتم در این بازی وجود داشت، ولی به هر جهت وارد زمین شدیم و آن نتیجه رقم خورد. امیدوارم دیگر باعث ناراحتی هواداران‌مان نشویم.
سرمربی تراکتور در مورد تغییراتی که در بازی با صنعت نفت در ترکیبش داد توضیح داد: دلیل این تغییرات بازتر بودن دستم بود. در بازی قبل همانطور که گفتم دستم بسته بود و چند بازیکن را با مصدومیت به زمین فرستادم، ولی وقتی بازیکنان برگشتند و مسعود و اشکان اضافه شدند و مصدومان رسیدند با دست باز ترکیب چیدم و نتیجه‌اش هم مشخص شد.
الهامی در مورد لغو دو بازی به دلیل شیوع ویروس کرونا بین بازیکنان فوتبال گفت: من این را از بی‌اقتداری مسئولان فدراسیون می‌بینم که هرکس به خودش اجازه می‌دهد هر رفتاری داشته باشد و با تصمیم خودش یک بازی را لغو کند. به جای اینکه قانون بگذارند و به تیم‌ها ابلاغ کنند و روی آن پافشاری داشته باشند می‌آیند پروتکل به باشگاه‌ها می‌دهند. مگر پروتکل چیست؟ یک فاصله گزاری است و ضد عفونی کردن و آپولو که قرار نیست هوا کنند. ما چقدر گفتیم که لیگ را در این شرایط برگزار نکنید و اتفاقات بدی رخ می‌دهد؟ چرا آن زمان کسی پشت ما در نیامد؟ حالا هم که تصمیم بر این شده بازی‌ها برگزار شود باید انجام شود و نمی‌شود که هر هفته یک تیم بگوید من انقدر کرونایی دارم و بازی نمی‌کنم. اصلاً این قانون ۲۵ درصد از کجا آمد؟ موقع شروع بازی‌ها به ما گفته بودند هر تیم با امیدها و جوانانش ۳۶ نفر لیست داده و حتی نصف این تعداد افراد هم کرونا بگیرند بازهم با نصف تعداد نفرات لیست ۱۸ نفره‌شان تکمیل می‌شود.


وی افزود: شب بازی می‌آیند می‌گویند انقدر کرونایی داریم و بازی نمی‌کنیم. بازی سپاهان – پرسپولیس مگر نگفتند داور وارد زمین شده و زمان گرفته است؟ مگر همه عوامل برگزاری بازی به زمین نرفتند؟ خب تفاوتش با این مورد کجاست؟ من نمی‌گویم بازی را ۳-۰ کنید، ولی خب یک قانونی باید گذاشته شود و فدراسیون روی آن پافشاری کند. اینطور باشد هر روز یک تیم می‌گوید انقدر کرونایی دارم و بازی نمی‌کنم. یک تیم چطور بدون اطلاع ناظر و مسئول برگزاری بازی هتل را ترک می‌کند و به شهرش برمی‌گردد؟ مگر نباید به ناظر بازی اطلاع دهد؟ مشخص است که آن تیم خیالش از یک جا راحت است که بدون ترس از سرنوشت بازی سوار هواپیما می‌شود و برمی‌گردد.
سرمربی تراکتور ادامه داد: می‌آیند می‌گویند ۹ تا کرونایی داریم و فردایش می‌شود ۱۲ تا و بعد ۱۴ تا. این‌ها از کجا آمده‌اند؟ چرا فقط بازیکنان کرونا می‌گیرند و با سایر نفرات تیم کاری ندارد؟ بعد هم این بحث راستی آزمایی دیگر چیست که راه انداخته‌اند؟ راستی آزمایی برای جایی است که قانون وجود نداشته باشد و اگر قانون باشد و اجرا شود نیازی به این کارها نیست. ما از همان روز اول صادقانه گفتیم ۶ نفر از ما کرونا گرفته‌اند. این‌ها ۴ بار تست می‌دهند و ۴ جواب مختلف از آن بیرون می‌آید.
الهامی در مورد سرنوشت بازی تیمش مقابل استقلال گفت: خبر ندارم که قرار است چه تصمیمی گرفته شود. الان تیم ما در شرایط خوبی است و آن‌ها کلی مصدوم دارند، ولی این را بگویم که تا زمانیکه بازی‌ها برابر نشود ما به میدان نخواهیم رفت. یعنی استقلال باید اول با پارس جم بازی کند و ۴-۵ روز بعدش با ما بازی کند. الان دو رقیب ما در کورس سهمیه بازی نکرده‌اند و ما چطور بدون اطلاع از نتیجه آن‌ها به میدان برویم؟ این اجحاف در حق تیم ما نیست؟
وی افزود: الان حرفی می‌زنم سایر تیم‌ها و هوادارانشان از ما ناراحت می‌شوند، ولی خودشان را جای ما بگذارند. ما خودمان مخالف شروع لیگ در این زمان بودیم، ولی حالا قانون است که بازی‌ها برگزار شود. ما هنوز هم سر حرفمان هستیم و فوتبال ارزشش را ندارد حتی جان یک نفر به خطر بیافتد، ولی باید قانون باشد و محکم روی آن بایستند. می‌آیند در تلویزیون ضرب و تقسیم می‌کنند و یک سری عدد و رقم ردیف می‌کنند. فدراسیون می‌گوید ستاد کرونا و ستاد کرونا می‌گوید فدراسیون و ما نفهمیدیم مسئولیت با چه کسی است. اگر قرار است ستاد کرونا نقش اجرایی داشته باشد دیگر چرا پروتکل اعلام می‌کند؟ وقتی پروتکل اعلام شده یعنی نقش ستاد کرونا انجام شده و باید برود کنار. کجای دنیا چنین شیوه مدیریتی می‌بینید؟
سرمربی تراکتور با تاکید بر حرف خود اعلام کرد: همچنان می‌گویم اگر تصمیم با من باشد تا زمانی که تعداد بازی‌ها مساوی نشود ما مقابل استقلال به میدان نمی‌رویم. الان دو بازی لغو شده و بخواهند این تیم‌ها را هم به قرنطینه بفرستند دیگر چطور مسابقات را می‌خواهند برگزار کنند؟ من با باشگاه صحبت نکردم و این موضوع را مطرح نکردم، ولی اگر باشگاه موافقت باشد تصمیم ما این است. ما با آن همه مصدوم و آن شرایط سخت به مصاف نساجی رفتیم و هزینه‌اش را هم دادیم. همانطور که گفته شد هواداران تراکتور تحمل حتی یک باخت را هم ندارند، ولی ما به قانون احترام گذاشتیم و صادقانه رفتار کردیم، ولی نباید از این بابت متضرر شویم.
الهامی در مورد وضعیت اوکاچا حمزاوی هم گفت: حمزاوی و کل کسانی که در قاره آفریقا هستند اجازه خروج ندارند و این یکی از مشکلات ماست که بازیکن خوب و تاثیرگذارمان را در اختیار نداریم. امیدوارم این مشکل هم هرچه زودتر حل شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *