توافق با سفیر و تخفیف ایوانکوویچ به پرسپولیس/چرا قرارداد برانکو با تیم ملی امضا‌ نشد؟


سایت بدون – بلافاصله بعد از پایان بازی ایران- عراق و شکست تیم ملی در این دیدار حساس، بحث جدایی مارک ویلموتس مطرح شد و این مربی بلژیکی با انتقادهای فراوانی مواجه شد. انتقادهایی که اغلب منطقی بود، بخصوص که ویلموتس حساس‌ترین بازی تیم ملی را واگذار کرده و از نظر اخلاقی نیز رفتار مناسبی قبل از آغاز این بازی انجام نداده بود.
با شدت گرفتن بحث جدایی ویلموتس و البته تأکید فدراسیون فوتبال روی این موضوع، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب جانشین او آغاز شد و همگی از برانکو به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی نام بردند. سرمربی سابق پرسپولیس که همیشه علاقه‌مند بود دوباره هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و این بار چنین بختی را داشت تا بعد از حدود ۱۳ سال روی نیمکت تیم ملی بنشیند. اما ماجرای مذاکره با برانکو چه بود و چرا به سرانجام نرسید. آن ‌هم در شرایطی که سفیر ایران در کرواسی چند جلسه مهم با این مربی برگزار کرد و تلاش بسیاری انجام داد تا موانع رسیدن به توافق را از سر راه بردارد.
دکتر محمدرضا صادق که پیشتر تلاش او را برای توافق با پروپژیچ دیده بودیم، این بار هم جلسات متعددی با برانکو در سفارت ایران در کرواسی برگزار کرد و‌ به توافق‌هایی هم رسید.
نمونه‌ای از این توافق‌ها، کاهش طلب برانکو از پرسپولیس بود. یکی از موانع بزرگی که سرمربی سابق پرسپولیس برای مذاکره با فدراسیون فوتبال طلب کرده بود تا شاید طرفین بتوانند به توافق نهایی برسند. در طول جلساتی که برانکو با سفیر ایران برگزار کرد و تصاویرش نیز بلافاصله در اینستاگرام ایوانکوویچ منتشر می‌شد، دکتر صادق به توافقاتی با برانکو رسید. با تلاش سفیر ایران، برانکو موافقت کرد تا برای حضور روی نیمکت تیم ملی، یک‌سوم از طلب خود را ببخشد و به پرسپولیس تخفیف بدهد. این یکی از مهم‌ترین گام‌هایی بود که برداشته شد تا برانکو‌ قدمی دیگر به سرمربیگری در تیم ملی ایران نزدیک شود. بعد از این توافق که با حضور مهدی تاج در کرواسی انجام شد، قرار بر این بود که فدراسیون فوتبال پیش‌قرارداد همکاری با برانکو را به سفارت بفرستد تا این مربی آن را امضا کند. موضوعی که هرگز رخ نداد و مشخص هم نشد چرا و به چه دلیل این اتفاق نیفتاد. برانکو هم وقتی دید نه پیش‌قراردادش امضا شده و نه فدراسیون فوتبال ایران پیگیر حضورش در تیم ملی است، به پیشنهاد مربیگری در عمان جواب مثبت داد و هدایت این تیم آسیایی را بر عهده گرفت. مسأله‌ای که باعث شده تا تیم ملی همچنان بدون مربی باشد و روزهای عجیبی را سپری کند. در همین زمینه با دکتر صادق تماس گرفتیم اما ایشان تن به مصاحبه نداد و صحبت در این رابطه را به روزهای بعد موکول کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *