توصیه‌ها و هشدارهای پزشگی به آنهایی که موهای صاف خود را فر کرده‌اند

     http://salamati.ir/wp-content/uploads/2017/04/%D9%81%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-760x400.jpg
سایت بدون -افرادی که تازه موهای خود را فر کرده‌اند بهتر است بعد از شستن موهای خود، نرم‌کننده بزنند؛ به‌جای شانه‌های دارای دندانه ریز از برس‌های فلزی استفاده کنند؛ موهای فرشان را با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنند و هر ماه نیم‌سانتی‌متر موهایشان را کوتاه کنند
یکی از عوامل زیبایی افراد موهای آنهاست و البته نوع و رنگ موها در افراد کاملا متفاوت است. عده‌ای موهایی صاف و روشن دارند و عده‌ای فر و تیره. در این میان افرادی هستند که با تغییر موهایشان سعی می‌کنند به وضعیت دلخواهشان برسند. مثلا موهای صافشان را به موهایی مجعد و فر تبدیل می‌کنند. در این گفت‌وگو دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه بقیه‌ا… درباره مزایا و معایب فر کردن موهای صاف و اصول مراقبت از آن صحبت کرده است.
: آیا نوع مو و ساختار آن یک مساله ژنتیکی است؟
بله، موهای افراد ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ از رنگ آنها گرفته تا میزان رشد و همین طور صاف یا مجعد بودن آن که همگی یک موضوع ژنتیکی محسوب می‌شود. در این میان افرادی هستند که رنگ یا ظاهر موهایشان را دوست ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند تغییرهایی مانند
فرکردن مو در آن ایجاد کنند.
: آیا فر کردن مو می‌تواند خطری برای موها و به‌خصوص موهای صاف داشته باشد؟
به هر حال بعضی از افراد به‌صورت مصنوعی موهای صاف خود را فر می‌کنند که این موضوع بیشتر موقتی است و چون ساقه مو بافت مرده‌ای دارد می‌توان تغییرهایی در آن ایجاد کرد اما کسی که موهای صافی داشته و بعد فر می‌کند باید بداند با رویش مجدد موها آن حالت قبلی دوباره برمی‌گردد و معمولا هم حرارت‌های زیاد و تهاجمی باعث شکنندگی موها می‌شود.
: چه نوع موهایی بیشتر در معرض آسیب هستند؟
بهتر است افرادی که موهایی خشک و شکننده دارند از فر کردن موهایشان خودداری کنند چون این نوع موها زودتر خراب می‌شوند و ممکن است ریزش موی شدیدی هم پیدا کنند.
: خیلی از افراد بعد از فر کردن موهایشان دچار موخوره می‌شوند. برای رفع این مساله چه راه‌حلی را پیشنهاد می‌کنید؟
بهتر است در این شرایط حتما از روغن زیتون یا روغن‌بادام استفاده کنید تا موها به حالت اولیه‌اش برگردد. به این ترتیب که موها و پوست کف سر را به روغن زیتون آغشته کنید و چند دقیقه‌ای ماساژ دهید.
: آیا صدمه‌ای که فرکردن به ساقه مو می‌زند، قابل برگشت است؟
بله، چون با رویش دوباره مو به حالت اولش برمی‌گردد اما باز هم می‌گویم حرارت زیاد باعث شکنندگی و خراب شدن مو می‌شود بنابراین بهتر است موهایتان را با حرارت ملایم و روش‌های درست فر کنید.
: آیا تقویت‌کننده‌های مویی که در بازار وجود دارند می‌توانند کمک‌کننده باشند؟
به نظر من تقویت‌کننده به آن معنا اصلا وجود ندارد و مو به هر حال یک بافت مرده است. پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از هر ماده شیمیایی دیگری سعی کنید از عوامل شکنندگی مو پرهیز کنید. مثلا کمتر از سشوار استفاده کنید یا از برس‌هایی که الکتریسته ایجاد می‌کنند، استفاده نکنید.
: آیا فر کردن مو ریزش هم می‌آورد؟
بله، هر کاری که باعث شود ساقه مو آسیب ببینید ناخودآگاه ریزش هم می‌‌آورد. افرادی که بیشتر این کار را تکرار می‌کنند، بیشتر هم دچار ریزش مو می‌شوند.
: افرادی که تازه موهای خود را فر کرده‌اند چه نکته‌هایی را باید رعایت کنند؟
بهتر است این افراد حتما بعد از شستن موهای خود، از نرم‌کننده استفاده کنند. از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نکنند و بیشتر از برس فلزی استفاده کنند. هنگام سشوار کشیدن حتما از برس‌های‌ گرد‌ چوبی استفاده کنند. سعی کنند موهای فرشان را با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنند. موهایشان را هر ماه یکبار، نیم‌سانت کوتاه کنند. از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنند زیرا مش باعث وز شدن مو می‌شود و آنها را به دردسر می‌اندازد.
محبوبه ریاستی

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *