توصیه مهاجمان سابق پورتو به مهدی طارمی /صبور باش این دوران تمام می‌شود

آخرین باری که طارمی موفق به گلزنی برای تیمش شد، در دیدار برابر سانتاکلارا در جام اتحادیه بود و پس از آن در ۸ بازی اخیر تیمش نتوانسته این کار را تکرار کند. دومینگوئز و آلمیدا معتقدند اعتمادبه‌نفس بیش از حد ممکن است باعث این مشکلات شده باشند.

صبور باش مهدی، این دوران تمام می‌شود

سایت بدون – بحران گلزنی مهدی طارمی در هفته‌های اخیر به یکی از سوژه‌های رسانه‌های پرتغالی بدل شده است. این مهاجم ایرانی در سومین فصل حضورش در لیگ پرتغال در ۸ بازی گذشته نتوانسته دروازه حریفان را باز کند و این اتفاق باعث نگرانی هواداران پورتو شده است. روزنامه آبولا در این‌باره می‌نویسد: «طارمی برابر اتلتیکو مادرید هم نتوانست گلزنی کند تا تعداد دیدارهایی که از آخرین گلش گذشته به عدد ۸ برسد و طعم تلخ انتقادات را به‌خوبی حس کند. او به‌خوبی می‌داند در فرم خوبی قرار ندارد و اگرچه در کارهای تهاجمی و همچنین ارسال پاس گل برای تیمش مفید است، اما در این دیدارها پایش به گلزنی باز نشده است. این عدم همراهی مسیر طارمی با گلزنی باعث شد در لیگ قهرمانان تیمش به‌سختی آسیب ببیند و در دیدار حساس برابر اتلتیکو مادرید همانند آنچه برابر میلان رخ داد، او فرصت‌هایی را از دست داد تا درنهایت تیمش نتواند به دور بعدی برسد. البته پس از مصاف با روسونری او با هت‌تریک مقابل توندلا این ناکامی را جبران کرد، اما از آن زمان دیگر نتوانسته توفیقی کسب کند.»

روزنامه «اوجوگو» هم به‌سراغ مهاجمان سابق پورتو رفته تا دلایل این اتفاق را از آنها بپرسد. درخشش طارمی درطول دورانی که در پرتغال حضور داشته باعث شد این بحران گلزنی برای رسانه‌های این کشور بسیار عجیب باشد. اوجوگو در این‌باره نوشته است: «آخرین باری که طارمی موفق به گلزنی برای تیمش شد، در دیدار برابر سانتاکلارا در جام اتحادیه بود و پس از آن در ۸ بازی اخیر تیمش نتوانسته این کار را تکرار کند. دومینگوئز و آلمیدا معتقدند اعتمادبه‌نفس بیش از حد ممکن است باعث این مشکلات شده باشند. طارمی علاوه‌بر اینکه شاید اصلی‌ترین مسئول گلزنی در پورتو باشد، به‌دلیل پستی که در آن بازی می‌کند بیشترین شانس را برای باز کردن دروازه حریفان دارد، اما در ۸ مسابقه آخر پورتو موفق به انجام این کار نشده که طولانی‌ترین دوره ناکامی‌اش در گلزنی از زمان حضورش در این تیم است. حتی پاس گل‌هایش هم نتوانسته این عملکرد ضعیف را مخفی کند. به همین دلیل به‌سراغ دو مهاجم سابق پورتو رفته‌ایم تا دلایل ناکامی او در گلزنی را بررسی کنیم. دومینگوئز که سابقه بازی در خط حمله پورتو را دارد و در فصل ۹۶-۱۹۹۵ با ۲۵ گل آقای گل لیگ شده، درباره شرایط کنونی این مهاجم ایرانی می‌گوید: «مهاجمان گاهی مواقع با اعتمادبه‌نفس بالایی راهی زمین می‌شوند و همه‌چیز هم طبیعی و به‌خوبی پیش می‌رود، اما گاهی هرچه بیشتر به‌دنبال رسیدن به گل می‌روند کمتر به آن دست پیدا می‌کنند. اضطراب و استرس می‌تواند موجب اشتباه و درنتیجه پایین آمدن اعتمادبه‌نفس بازیکن شود.»

هوگو آلمیدا هم در این‌باره این‌گونه اظهارنظر می‌کند: «این شرایط همیشه باعث اضطراب می‌شود و طارمی هم ممکن است در فکر خود دچار شک و تردید شود و ازسوی دیگر مقداری عصبی شدن به‌خاطر میل زیادی که به گلزنی دارد و نمی‌تواند به آن برسد باعث می‌شود در برخی زمان‌ها در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شود. البته یک مهاجم نمی‌تواند از این کار دست بکشد و ناامید شود، چون بالاخره زمانی فرا می‌رسد که توپ به‌ پا، زانو یا سر شما برخورد کرده و وارد دروازه می‌شود. مهم این است که به کاری که انجام می‌دهید اعتقاد داشته باشید.»

دومینگویز نیز راه برون‌رفت از این شرایط را اینچنین توضیح می‌دهد: «تصویری که از او سراغ داریم این است که شخصیتی بسیار قوی دارد و این توانایی به او اجازه می‌دهد بر این دوران غلبه کند. او باید با این دوران‌ها همانند زمانی‌که یک فرصت گلزنی را از دست می‌دهد روبه‌رو شود و بگوید درست است که الان موفق نشدم اما حتما دفعه بعدی انجامش می‌دهم.»

حریف بعدی پورتو در لیگ، براگا است که یکی از رقبای محبوب طارمی محسوب می‌شود؛ چراکه پس از توندلا(۶ گل) و مویرنسه(۵ گل) بیشترین تعداد گل از زمان حضورش در فوتبال پرتغال را به این تیم زده است. طارمی تاکنون ۴ بار دروازه آنها را باز کرده که دو گل او فصل قبل و با لباس پورتو زده شد.

دومینگویز می‌گوید: «همه مهاجمان چنین دوره‌ای را تجربه کرده‌اند. حتی کریس رونالدو هم چنین شرایطی را تجربه کرده و بقیه بازیکنان هم کمتر یا بیشتر چنین اوضاعی داشته‌اند. طارمی مهاجمی گلزن و با اعتمادبه‌نفس است. در ابتدای فصل هم مدتی گل نزد و سپس دوباره کارش را آغاز کرد. او بارها سطح خود را نشان داده و بازیکنی است که دست از رقابت برنمی‌دارد. طارمی پشتکار خوبی دارد و تسلیم نمی‌شود، به‌همین دلیل همچنان در خلق موقعیت موفق است و این مهم است که همچنان به تلاشش ادامه می‌دهد.»

توصیه آلمیدا به طارمی هم صبوری و تلاش دوباره است: «طبیعی است که چنین دوره‌هایی برای مهاجمان و گلرها بیشتر به چشم می‌آید، چون پست‌های خاص‌تری هستند و انتظارات از آنها بیشتر است. خود بازیکن بیش از همه به‌دنبال رسیدن به گل است، چون این هدف اصلی یک مهاجم است. طارمی البته در این مدت کار زیادی برای تیمش انجام داده و فضای خوبی برای دیگر مهاجمان ایجاد کرده و به آنها کمک می‌کند تا گل بزنند. گاهی اوقات توپ نمی‌خواهد وارد دروازه شود و حتی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید یک سیو عالی از اوبلاک مانع از گلزنی او شد. طارمی باید آرامش خود را حفظ کند؛ چراکه دیر یا زود دوباره روند گلزنی‌هایش آغاز می‌شود.»

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *