تیم ملی کی روش چرا بی‌اعصاب‌تر از همیشه است؟

 
http://img8.irna.ir/1397/13970823/83099147/n83099147-72658134.jpg

سایت بدون – از همان زمانی که قرار شد انجام مصاحبه توسط بازیکنان در محل تمرین منتفی شود، معلوم بود که اتفاقات عجیبی درحال رخ دادن است. مهدی تاج که قبل از تمرین با کی‌روش جلسه‌ای را برگزار کرده بود، مقابل خبرنگاران ایستاد، اما وقتی سوالات سخت شد، مثل همیشه و باز هم طبق عادت همیشگی یک جمله را گفت: «جلسه خوبی با کی‌روش درباره تیم ‌ملی برگزار کردیم.» ساعتی بعد از این اتفاق اما حرکت بازیکنان تیم‌ ملی و دستیاران کی‌روش و یک افشاگری جنجالی باز هم حاشیه‌های اطراف تیم را به اوج رساند و صحبت‌های تاج درباره برگزاری جلسه خوب با کی‌روش را زیر سوال برد. حالا همه باور دارند که حال تیم‌ ملی اصلا خوب نیست.
اعتصاب بازیکنان و پست دستیاران
جنجال دوم بعد از لغو برنامه گفت‌وگو با رسانه‌ها این بود که همه بازیکنان تیم ‌ملی صفحات شخصی خود در اینستاگرام را بستند تا در اقدامی هماهنگ و پرسروصدا دست به اعتصاب رسانه‌ای بزنند. از همان ابتدا عنوان شد که موضوع اصلی این اعتصاب اعتراض به پرداخت‌نشدن پاداش‌های معوقه از زمان جام‌جهانی و همچنین عدم حمایت از تیم‌ ملی است. نکته قابل تامل اینجاست که دنبال‌کننده پست‌های اینستاگرامی بازیکنان معمولا مردم هستند، نه مسئولان و معلوم نیست چرا آنها مشکلات خود را بر سر مردم فوتبالدوست و هواداران خود خالی می‌کنند. بازیگر سناریو جنجالی سوم اما تمام دستیاران کارلوس کی‌روش در تیم ‌ملی بودند. آنها یعنی مارکار آقاجانیان، اوسیانو کروز و میک مک درمورت پستی مشترک را در صفحه شخصی‌شان در اینستاگرام منتشر کردند که تصویری با متن انگلیسی «out of service» یعنی از دسترس خارج شد، بود. اعتراض دستیاران کی‌روش هم به بی‌توجهی به حق و حقوق عقب افتاده و شرایط بد امکاناتی بود.
مربی تیم ‌ملی از باخت پرسپولیس خوشحال شد!
این اتفاقات تمام جنجال‌های اساسی پیرامون تیم‌ ملی نبود. اوج فاجعه وقتی بود که مهرداد مسعودی، عضو ایرانی رسانه‌ای فدراسیون جهانی فوتبال از اتفاقات جایگاه VVIP ورزشگاه آزادی در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا و خوشحالی دستیار کی‌روش از قهرمان‌نشدن پرسپولیس با مشت‌های گره‌کرده پرده برداشت؛ اتفاقی که واکنش بسیار تند هواداران باشگاه پرسپولیس و کانال‌های هواداری را به دنبال داشت و به‌خوبی به همه نشان داد که چه کینه و دعوایی بین کی‌روش و برانکو وجود دارد. جالب اینجاست که برای همین بازی فینال سرمربی تیم ‌ملی تصمیم گرفته بود به ورزشگاه آزادی نیاید! با وجود این، مهرداد مسعودی در افشاگری جنجالی خود گفته است: «من در بازی فینال چیزی دیدم که از ناکامی پرسپولیس در رسیدن به‌عنوان قهرمانی دردناک‌تر بود. من به همراه یک هیأت بلندپایه قطری برای فینال تهران بودم و در جایگاه VVIP پشت شیشه‌ای که پشت صندلی‌های ردیف سوم است، بازی را دنبال می‌کردم. در کنارم مربی برزیلی-پرتغالی دروازه‌بانان تیم ‌ملی ایستاده بود که به محض به صدا درآمدن سوت پایان بازی، ایشان مشت‌های گره‌کرده خود را به هوا برد و از این حرکت او مات و مبهوت شدم. بلافاصله به او‌ گفتم به چه حقی درحالی‌که در استخدام فوتبال ایران است و مردم ایران حقوق او را می‌دهند، از ناکامی نماینده ایران این‌چنین خوشحال شد؟ تنها توضیحش آن بود که همشهری زیکو است و به او تبریک می‌گفت.» از آنجا که تجربه و سابقه نشان داده هیچ ‌کسی در تیم ‌ملی اجازه ندارد بدون دستور کی‌روش قدمی را بردارد و کاری را انجام بدهد‌، طبیعتا همه می‌دانند که این اتفاقات جنجالی با نظر مستقیم آقای سرمربی رخ داده است. کی‌روش باز هم مثل همیشه از شرایط ناراضی است و این‌بار برای نشان‌دادن اعتراض خود تصمیم گرفته دعوا را با این حرکت‌ها شروع کند.

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!

در حالی که برخی مترجمان از ابزارهای هوش مصنوعی برای کار خود استفاده می‌کنند، سه‌چهارم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *