جام قهرمانی استقلال از فرانسه می‌آید/یامگا «تک تیرانداز» آبی


سایت بدون – در یک‌قدمی منشأ ۱۰ گله است و شانس کمی برای رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ بیست و یکم و در نهایت آقای گلی ندارد. پیراهن شماره شش روی تنش نشسته و با ضربات آخر دقیق توانسته به مرد اول تیمش در خط آتش تبدیل شود. چهارچوب شناسی و آرامش ذاتی که به هنگام نواختن پنالتی‌ها دارد سبب شده فرهاد مجیدی مأموریت‌های مهمی از این دست را به عهده او بسپارد. یامگا از این موقعیت هم نهایت بهره را برده و گلزنی‌های متعددی از روی نقطه پنالتی داشته و تعداد گل‌های زده‌اش را دو رقمی کرده است.
عملکرد کوین که این روزها اثرگذار‌ترین بازیکن استقلال در بزنگاه‌ها است، طعنه می‌زند به آنچه تا پایان هفته بیست و یکم رودی ژستد خلق کرده؛ این کجا و آن کجا؟! هر اندازه یامگا مرد اثرگذاری در خط حمله استقلال بوده، ژستد روی نوار ناکامی قدم برمی‌دارد و انتقادهای بسیاری را هم پشت خود می‌بیند. بی‌دلیل هم نیست. بخصوص اینکه هموطن او همچون نگین در خط حمله استقلال می‌درخشد و به تک تیرانداز تیمش تبدیل شده است.
گل زدن برای یامگا هرگز دشوار نیست. او چه در جریان بازی و چه از روی نقطه پنالتی بارها شم بالای گلزنی‌اش را به رخ رقبای استقلال کشیده است. شاید روزی که او توانست به همان سیاقی که دروازه ذوب آهن را در هفته‌های آغازین باز کرده و دبل کند، باور آن چنانی به تکرار گلزنی‌ها نبود اما یامگا در هفته بیست و یکم که یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل استقلال در پیش بود، توانست بار دیگر دبل کند و استقلال را به ۳ امتیاز شیرین دیگر برساند. یامگا شاید برای هواداران استقلال بازیکنی شبیه تیام یا دیاباته نباشد اما گلزنی‌هایش خیلی‌ها را به یاد این دو خارجی می‌اندازد که در سال‌های اخیر توفیقات بسیاری در خط حمله استقلال داشتند. شاید پیش از شروع لیگ باور این بود که رودی ژستد خالق گل‌های بسیاری خواهد بود اما هرگز چنین نشد و این یامگا است که برای استقلال پیام‌آور شادی می‌شود. بازیکنی که از حاشیه نیز فراری است و تلاش می‌کند همچون تیام و دیاباته در خفا گلزن‌ترین مرد استقلال باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *