جایزه را از لیدی گاگا دزدیدند!

انتقادها به نادیده گرفتن فیلم «ستاره‌ای متولد شد» بالا گرفت

سایت بدون -بعد از پایان مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ که بسیاری آن را عجیب‌ترین و غیرمنصفانه‌ترین مراسم تاریخ این جایزه سینمایی ‏تلویزیونی معتبر می‌دانند، فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» به توفیقی که بسیاری انتظارش را داشتند دست نیافت. نه بردلی کوپر ‏در بخش بازیگری و کارگردانی به جایزه‌ای دست یافت و نه لیدی گاگا به استحقاقش رسید. در این میان فیلم «بوهمی راپسودی»‏‎ ‎در مورد زندگی فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه کویین و بازیگر اصلی این نقش یعنی رامی ملک توانست به جوایزی دست ‏پیدا کند که بسیاری فکر آن را نمی‌کردند. فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» درنهایت تنها به یک جایزه متوسط در بخش بهترین ‏آهنگ بسنده کرد‎.
این نتایج غیرقابل انتظار باعث واکنش‌های بسیار بدی نسبت به انتخاب داوران گلدن گلوب شد به‌طوری که بسیاری این سوال را ‏پرسیدند: «آیا داوران، فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود را دیده بودند؟» بعد از پایان مراسم، بسیاری در حساب‌های توییتر خود به ‏انتقاد از انتخاب‌های گلدن گلوب ۲۰۱۹ پرداختند. منتقدان و سینماروها، همراه با هم توییت‌های شدیداللحنی در مورد برنده شدن ‏دور از انتظار فیلم «راپسودی بوهمی» در بخش بهترین فیلم درام منتشر کرده و فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را مستحق بردن این ‏جایزه می‌دانستند‎.
‎ ‎متیو باند، منتقد سینمایی سرشناس، در نقد خود بر فیلم «راپسودی بوهمی »، آن را «فیلمی از موهای بد، دندان‌های بد و لباس‌های ‏مردانه ترسناک… با تأثیر عاطفی غیرقابل انکار» توصیف کرده بود درحالی‌که در نقد خود در مورد فیلم «ستاره‌ای متولد می‌‏شود» چنین نوشته است: «صادقانه بگویم، می‌توانستم ۴۵ دقیقه اول فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» را بارها و بارها تماشا ‏کنم». شکی وجود ندارد که بسیاری از جوایز
به دست آمده توسط فیلم رامی ملک شگفت‌زده شدند که در سایت روتن تومیتوز نمره ‏ضعیف ۶۲‌درصد از جانب سینماروها و نمره ۴۸‌درصد از جانب منتقدان را دریافت کرده بود‎.‎
نمرات به دست آمده برای «ستاره‌ای متولد می‌شود» به ترتیب ۹۰‌درصد و ۹۶‌درصد بوده است که نشان از استقبال مشابه ‏سینماروها و منتقدان از شاهکار بردلی کوپر و لیدی گاگا دارد.
بسیاری در  توییتر با لحنی تمسخرآمیز گفته‌اند که شاید داوران ‏گلدن گلوب اصلا فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را ندیده‌اند، درحالی‌که یکی از کاربران با انتشار عکسی از ساندرا بولاک با چشم‌‏هایی بسته در یکی از صحنه‌های فیلم «جعبه پرنده ‎»
Bird Box)‎ )ساخته سرویس نتفلیکس در شرح آن چنین نوشته است: «انجمن ‏مطبوعات خارجی‌هالیوود درحال تماشای ستاره‌ای متولد می‌شود». یکی دیگر چنین گفته است: «شخصا از جفایی که در ‏حق ستاره‌ای متولد می‌شود شد، بسیار ناراحت شدم‎.»
بسیاری دیگر به انتقاد از فیلم رامی ملک و تصویری که از فردی مرکوری ارایه می‌دهد پرداخته‌اند. یکی از کاربران توییتر در ‏این باره چنین گفته است: «راپسودی بوهمی دقیقا همان نوع از نمایش دگرباشان است که نیازی به شناخت عمومی آنها نداریم.» ‏
برخی دیگر نیز از این‌که لیدی گاگا رقابت بر سر بهترین بازیگر زن نقش اول در فیلم درام را به گلن کلوز باخته اظهار ناراحتی ‏کرده‌اند که یکی از آنها احساس خود را چنین بیان کرده است:   «سلام، من توییتر را بار دیگر دانلود کردم که فقط بگویم جایزه را ‏از لیدی گاگا دزدیدند و او باید در بخش بهترین بازیگر زن برنده می‌شد! همین خداحافظ.» بسیاری نیز گفته‌اند که انجمن ‏مطبوعات خارجی‌هالیوود با اهدای جایزه به «راپسودی بوهمی» درواقع همدردی خود را به برایان سینگر نشان داده‌اند‎.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *