جای خالی مهدی قایدی در تیم فرهاد مجیدی

سایت بدون – استقلال، لیگ بیست و یکم را با ۳ برد متوالی شروع کرد و با صدرنشینی شروع خوبی داشت اما از هفته چهارم روزهای بد آبی ها آغاز شد و تیم فرهاد مجیدی با ۴ تساوی متوالی و از دست دادن ۸ امتیاز حالا در شرایطی به هفته هشتم و دربی رسیده که در رتبه پنجم جدول قرار دارد.در ۷ هفته ای که از لیگ گذشته یکی از نقاط ضعف استقلال ،عملکرد بد مهاجمان این تیم بوده است.استقلال با ۶ گل زده و میانگین یک گل در هر بازی نتوانسته عملکرد خوب در فاز تهاجمی داشته باشد؛اتفاقی که با جدایی دیاباته و قایدی تا حدودی قابل پیش بینی بود.
فرهاد مجیدی برای پر کردن جای خالی دو ستاره گلزنش، خیلی زود دست به کار شد و چند خرید جدید داشت. استقلال آرتور یامگا و رودی ژستد را از خارج فوتبال ایران آورد و امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا آزادی و امیرحسین حسین‌زاده را به عنوان خریدهای داخلی جذب کرد اما هیچ کدام از این بازیکنان نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند.ژستد در این چند هفته در حد یک بازیکن ضعیف ظاهر شده و یامگا هم بعد از یک شروع خوب در ۴ هفته اخیر جزو بدترین های استقلال بوده است.امین قاسمی نژاد و آزادی هم همین شرایط را دارند و در این میان فقط عملکرد امیرحسین حسین زاده تا حدودی قابل دفاع بوده است.در حالی در این ۷ هفته آمار ضعیفی از مهاجمان استقلال به ثبت رسیده که همه آن ها فصل گذشته عملکرد خوبی در تیم های قبلی خود داشته اند.
به عنوان مثال، فصل گذشته قاسمی‌نژاد در پدیده بیشتر از مجموع گل‌های قایدی و دیاباته گل زده بود اما در استقلال حتی صاحب موقعیت گلزنی هم نشده است.این نشان می دهد چالشی که استقلال در این ۷ هفته با آن دست و پنجه نرم می‌کند، خلأ گل‌ساز است تا گلزن. فصل گذشته مهدی قایدی ۵۵ مرتبه با پاس کلیدی، موقعیت ساخته بود و بهترین بازیکن استقلال از حیث ایجاد موقعیت گل بود. قایدی در دو فصل گذشته درمجموع ۱۴ پاس‌گل در لیگ داده و از این حیث هم بهترین بازیکن استقلال بود اما برای پر شدن جای خالی او، آبی‌ها فقط سراغ گلزن‌ رفتند و حالا لیست آبی ها خالی است از بازیکنی که حملات را طراحی کند و مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهد.استقلال در خط میانی هیچ خلاقیت ندارد و هافبک هایی مثل رضاوند و مهدی پور نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.فریم‌های زیادی از بازی این فصل استقلال است که نشان می‌دهد آرش رضاوند هم با وجود استعداد ذاتی در عملکردهای دفاعی و ساخت ضدحمله برای استقلال، در ارسال پاس آخر ضعف دارد.همه ضعف استقلال البته در باز کردن گره بازی به رضاوند مربوط نمی‌شود. دیگر هافبک‌های این تیم هم در ارسال پاس آخر تبحر بالایی از خود نشان ندادند. همین مسئله باعث شده است که فرهاد مجیدی در این هفته ها با تغییرات زیادی ،تیم اش را به مصاف رقبا بفرستد و به نظر می‌رسد سرمربی آبی ها هنوز تیم اش را نشناخته و به ترکیب ایده آل نرسیده که چنین مسئله‌ای پیش از دربی می‌تواند خطرناک باشد.
استقلال با توجه به شرایطی که دارد احتمالا در دربی هم تغییراتی خواهد داشت و فرهاد امیدوار است که این تغییرات مفید باشد.البته همان طور که اشاره کردیم مشکل بزرگ فرهاد پر کردن جای خالی مهدی قایدی است و با توجه به عملکردی که از بازیکنان استقلال در این هفته ها دیدیم احتمالا این جای خالی در دربی هم کاملا به چشم خواهد آمد.در این شرایط تنها بازگشت روزبه چشمی به روزهای اوج در نقش هافبک دفاعی،می تواند فرهاد را برای نتیجه گرفتن در دربی امیدوار کند چرا که در این صورت مهدی‌پور با فراغ بال به وظیفه اصلی در بازی سازی خواهد پرداخت و پشت سر فورواردها، تلاش خواهد کرد که سه مهاجم استقلال را تغذیه کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *