جدال منچستریونایتد – لیورپول در اولدترافورد/آخرین فرصت مرد نروژی

سایت بدون -دشمنان قدیمی این بار در اولدترافورد به‌هم رسیدند اما در شرایطی کاملا متفاوت. منچستریونایتد در حالی امشب میزبان لیورپول است که در سال‌های اخیر و پس از جدایی فرگوسن کمتر دوران موفقی را تجربه کرده و این فصل شرایط بدتر هم شده و با حضور اوله‌گنار سولشر تیم بدترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را داشته است. در حالی که در سوی مقابل شاگردان یورگن کلوپ فصل را فوق‌العاده شروع کرده‌اند و هر هشت بازی ابتدایی خود را با برد پشت سرگذاشته‌اند و امیدوارند این روند همچنان ادامه داشته باشد.

آلگری منتظر فرصت

کسب ۹ امتیاز از هشت مسابقه برای یونایتد آماری فاجعه‌بار است. سولشر به خوبی می‌داند که ادامه این روند به معنای خداحافظی زودهنگامش با نیمکت یونایتد خواهد بود و حتی در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد جانشینانش به گوش می‌رسد. گفته می‌شود مکس آلگری، سرمربی سابق یوونتوس بیشترین شانس را برای جانشینی مرد نروژی دارد و حتی در مصاحبه‌ای افشا کرده که در حال یادگیری زبان انگلیسی است. البته از تاتنهام هم به‌عنوان یکی از مقاصد احتمالی آلگری نام برده می‌شود اما شانس برکناری سولشر در برهه کنونی بسیار بیشتر از پوچتینو است.مربی جوان نروژی از همان ابتدای حضورش در یونایتد مخالفان زیادی داشت و بزرگ‌ترین ایرادی که به او می‌گرفتند این بود که چنین تیمی نیاز به یک مربی بزرگ دارد و او تجربه و سابقه لازم برای نشستن روی نیمکت تیم را ندارد. البته پیش از او مربیان  با تجربه‌ای چون مویس، فن‌خال و مورینیو نیز نتوانستند یونایتد را به روزهای درخشانش برگردانند و شاید به همین دلیل بود که سران باشگاه به سراغ سولشر رفتند تا شاید او با ایده‌های جدیدش بتواند تغییری ایجاد کند.سولشر پیش از مصاف با لیورپول در پاسخ به این شبهات می‌گوید: «هیچ‌گاه فکر نکردم که این پست برایم زیادی بزرگ است. به کاری که انجام می‌دهم اطمینان دارم و تیم در حال پیشرفت است اما تنها مشکل ما نتایج تیم است. باید در گل زدن و بردن بازی‌ها هم پیشرفت کنیم. ما در خط دفاعی مشکل خاصی نداریم و فقط باید فرصت‌های گلزنی بیشتری خلق کنیم. مثلا مقابل نیوکسل ۷۵ درصد مالکیت توپ را داشتیم اما موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد نکردیم و درنهایت هم باختیم.» درست است که سولشر به خودش و تیمش اطمینان دارد اما قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول اصلا برای هواداران قابل قبول نیست. حتی رسانه‌های انگلیسی به نقل از دوستان نزدیکش می‌گویند او تا حدی از ایجاد تغییر در تیمش ناامید شده و اگر احساس کند که بیش از این نمی‌تواند به تیمش کمک کند حتی پیش از اخراج شدن، از سمت خود استعفا خواهد کرد.

رویارویی گران‌ترین مدافعان جهان

شاید این مسابقه آخرین فرصت برای سولشر باشد اما یورگن کلوپ روی ابرها قدم برمی‌دارد و پس از اینکه فصل پیش در یک قدمی فتح لیگ برتر آن را از دست داد این فصل شروعی توفانی داشته و همه حریفان را تا اینجا از پیش رو برداشته است. تنها نگرانی کلوپ در این مسابقه این است که او هیچ‌گاه در اولدترافورد برابر منچستریونایتد برنده نبوده و این آمار منفی شاید به ضرر او تمام شود. این مربی آلمانی معتقد است نباید منچستریونایتد را دست‌کم گرفت و فریب نتایج ضعیف این تیم را در ابتدای فصل خورد: «ما نباید این تصور را داشته باشیم که یک تیم کامل هستیم و آنها حریف مهمی نیستند.

رسانه‌ها برای این دیدار تیم منتخب دوم را انتخاب کرده بودند که برایم خنده‌دار بود چراکه هر۱۱ بازیکن از لیورپول بودند و یونایتد هیچ نماینده‌ای نداشت. این حرکت می‌تواند یک پوست موز زیر پای ما باشد. نباید فکر کنیم بازی راحتی پیش رو داریم.»این دیدار همچنین می‌تواند رویارویی جذاب دو مدافع گران‌قیمت فوتبال جهان باشد؛ ویرجیل فن‌دایک که در لیورپول فوق‌العاده ظاهر شده و یکی از ارکان موفقیت‌های این تیم در دو فصل اخیر است و هری مگوایر که هنوز نتوانسته در منچستریونایتد ثابت کند شایسته عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ است. البته یونایتد در ژانویه ۲۰۱۸ این شانس را داشت که فن‌دایک را به خدمت بگیرد اما مورینیو، مربی آن زمان یونایتد اعلام کرد که نیازی به مدافع میانی ندارد و مانع از خرید او شد. در حالی که تنها چند ماه بعد گفت که تیمش در خط دفاعی مشکل دارد و باید یک دفاع وسط خوب به ترکیب تیم اضافه شود.مقایسه آمار این دو بازیکن نشان می‌دهد که مدافع هلندی در نبردهای رودررو، تکل‌های موفق، نبردهای هوایی، دقت پاس و دریبل خوردن از بازیکن مقابل به مراتب بهتر از ملی‌پوش انگلیسی عمل کرده و شاید یونایتد بیش از ارزش مگوایر برایش پول پرداخت کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *