جریمه ۶۴۵ هزار دلاری برای فیس بوک

https://img.zeit.de/news/2018-10/25/briten-verhaengen-hoechststrafe-gegen-facebook-181025-99-521161-image.jpeg/wide__1300x731
سایت بدون -به دنبال رسوایی کمبریج آنالیتیکا که طی آن، اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت رفت، جریمه‌ای سنگین برای این غول شبکه‌های اجتماعی جهان تعیین و مقرر شد فیس‌بوک جریمه‌ای معادل ۶۴۵ هزار دلار بپردازد. به گزارش «ایران»، این بالاترین نرخ جریمه‌ای است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان تاکنون تعیین کرده و حتی می‌توان گفت که فیس‌بوک رکورد جریمه شدن را شکسته است. این موضوع در کنار مشکلاتی که تاکنون برای فیس‌بوک ایجاد شده، این شبکه اجتماعی را بر آن داشت تا دست به اقدامات تازه‌ای بزند.

همکاری فیس‌بوک با یک شرکت امنیت سایبری
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بسیاری از رسانه‌های خبری و همچنین وب سایت The Information، شبکه اجتماعی فیس‌بوک قصد دارد با شروع همکاری  با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری یا احتمال خریداری سهام آن، بار دیگر اعتماد از دست رفته کاربرانش را به دست آورد و به همه نشان بدهد که در زمینه محافظت از امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش جدی و کوشاست و سهل‌انگاری و کم‌کاری نکرده است. چندی پیش دولت ژاپن از فیس‌بوک خواست که با بهبود و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و متخصصان زبده فعال در امنیت سایبری، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل شود و این مسأله را در اولویت کارهای خود قرار بدهد تا کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند و به فعالیت در این شبکه اجتماعی بزرگ ادامه دهند. در صورتی که فیس‌بوک سهام شرکت امنیت سایبری مورد نظر خود را خریداری کند، بدون شک امنیت اطلاعات کاربران حفظ خواهد شد. البته به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این کار بیشتر جنبه رسانه‌ای و خبری دارد تا نشان دهد که فیس‌بوک به صورت کاملاً جدی به دنبال افزایش امنیت سایبری وب سایت و حفظ حریم خصوصی کاربرانش است. گفتنی است چند ماه پیش بود که گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت رفته است. اخبار دیگری نیز نشان از سریال ادامه دار رسوایی‌های فیس بوک داشت که منجر به اعتراضات گسترده کاربران در سراسر جهان شد. این شبکه اجتماعی بشدت آماج حملات کاربران خود در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کردند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری نیز مقامات فیس‌بوک را به سهل‌انگاری در حفاظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *