جزئیات جلسه سلطانی‌فر و رحمانی فضلی درباره حضور زنان در ورزشگاه

سایت بدون -هرچند در روزهای گذشته برگزاری یا عدم‌برگزاری رقابت‌های لیگ برتر موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، اما روز گذشته با اعلام حیدر بهاروند، زمان برگزاری قرعه‌کشی مسابقات قطعی شد تا امیدها برای آغاز لیگ برتر پررنگ‌تر شود. در این مدت شایعه شد که عدم‌برگزاری رقابت‌های لیگ برتر به دلیل نامه معروفی بود که فیفا آن را به فدراسیون ایران ارسال کرده بود. نامه‌ای که در آن به صراحت عنوان شده بود درصورت عدم‌حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اجازه برگزاری رقابت‌های لیگ را به ایران نخواهد داد. با این حال، مسئولان فدراسیون بارها تاکید کرده‌اند که ماجرا به حضور بانوان ارتباطی ندارد بلکه آماده نبودن ورزشگاه‌ها و نبود امنیت کافی و ورود شورای امنیت مطرح است. با این حال، بحث فشار فیفا به ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز همچنان به قوت خود باقی است و در همین خصوص نیز جلساتی در مجلس و فراکسیون ورزش برگزار شده، اما جلسه اصلی بین مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برگزار شد. 

براساس شنیده‌های «فرهیختگان»، سلطانی‌فر پیرامون محتوای این جلسه با هیچ‌یک از رسانه‌ها صحبت نکرد، اما صحبت‌های او با نمایندگان مجلس حاکی از یک اتفاق بسیار مهم بود، ظاهرا رحمانی‌فضلی در جلسه مذکور اعلام کرده رضایت مراجع دینی کشور را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گرفته است. البته او دو شرط اصلی و مهم را پیش‌شرط حضور زنان عنوان کرده، اول اینکه فکری به حال رفت‌وآمد زنان به ورزشگاه‌ها شود و حاشیه خاصی پیرامون این موضوع به وجود نیاید. دومین شرط ایجاد جایگاه اختصاصی برای زنان در ورزشگاه‌هاست که این جایگاه شامل ورودی‌های مجزا، سرویس‌های بهداشتی جدا و خروجی متفاوت است. اتفاقی که باعث شده سلطانی‌فر دستور دهد هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان فراهم شود.

در آن جلسه صحبت‌هایی هم درباره افزایش نیروهای حفاظتی مطرح‌شده که سلطانی‌فر قول داده شرایط را فراهم خواهد کرد.  طبق آخرین خبرها در بازی بعد تیم ملی که قرار است در مهرماه برگزار شود بانوان طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با همان طراحی اعلام‌شده در ورزشگاه حضور یابند. از سوی دیگر، برخی منابع می‌گویند وزیر ورزش نه‌فقط درخصوص بازی‌های ملی که درباره حضور بانوان در مسابقات لیگ نیز با رحمانی‌فضلی صحبت کرده که البته وقوع این اتفاق فعلا بعید به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *