جواب علی دایی به پیشنهاد اورتون چه بود؟

سایت بدون –   نخستین بار چند روز قبل بود که نشریه کیکر در گزارشی مدعی شد که باشگاه اورتون به علی دایی پیشنهاد همکاری داده و سعی دارد آقای گل فعلی فوتبال جهان را استخدام کند. کیکر که اخبارش اعتبار بالایی هم دارد، به پست پیشنهادی اورتون به علی دایی اشاره‌ای نکرد و فقط خبرش را با انتشار رزومه‌ای از مهاجم سابق تیم ملی ایران و باشگاه بایرن مونیخ به پایان برد. بعد از کیکر نوبت به نشریه سان انگلیس رسید تا به این موضوع واکنش نشان بدهد و گزارشی منتشر کند. سان درباره پیشنهاد اورتون به علی دایی نوشت: «اورتون آماده ارائه پیشنهاد هدایت کاری به علی دایی است. مهاجم سابق بایرن مونیخ که عنوان بهترین گلزن ملی تاریخ جهان را در اختیار دارد، قهرمانی بوندس‌لیگا در سال ۱۹۹۹ با بایرن را به دست آورده و سابقه حضور در تیم‌های هرتابرلین و آرمینیا بیله‌فلد را در کارنامه دارد.»

سان در معرفی علی دایی، به حضور او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران و شش تیم فوتبال باشگاهی ایران اشاره کرد و در ادامه نوشت: «خبرهای رسیده از آلمان نشان می‌دهد اورتون مذاکرات خود را برای شروع همکاری با این سرمربی ۵۱ ساله آغاز کرده است. علی دایی در حال حاضر مدیریت کمپانی شخصی تولید پوشاک ورزشی‌اش را برعهده دارد و آخرین کار سرمربیگری او به حضورش در باشگاه سایپا برمی‌گردد. در این گزارش از قول منابع نزدیک به دایی آمده است که جاه‌طلبی او هنوز کاهش نیافته.» فرهاد مشیری مالک ۶۵ ساله اورتون پیش از مهاجرت به انگلیس، در اواخر دهه ۷۰ در ایران زندگی می‌کرد و ریشه‌هایش به کشور ما بازمی‌گردد.

البته انتشار اخباری در مورد پیشنهاد اورتون به علی دایی هیچ تهدیدی برای کارلو آنجلوتی، سرمربی ایتالیایی این باشگاه نخواهد بود. اگر چه تافی‌ها پس از صدرنشینی در هفته‌های اولیه لیگ برتر، حالا به رده نهم جدول سقوط کرده‌اند اما آنجلوتی مورد توجه کادر مدیریتی و مالک باشگاه قرار دارد و جایگاهش به همین سادگی‌ها از دست نخواهد رفت. در مورد پیشنهاد باشگاه اورتون به علی دایی انواع و اقسام گمانه‌زنی‌ها وجود دارد. گروهی که به صورت حرفه‌ای اخبار فوتبال را دنبال نمی‌کنند،

معتقدند که دایی می‌تواند سرمربی بعدی اورتون باشد. اتفاقی که وقوع آن بعید است، بخصوص که اورتون مربی بزرگی را روی نیمکت خود دارد و دایی هم با کار در خارج از ایران و باشگاه‌های انگلیسی غریبه است. چند سال قبل هم خبری در مورد مالکیت سیروس محجوب در باشگاه نیوکاسل و انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی منتشر شد که البته به نتیجه نرسید. گویا باشگاه اورتون و فرهاد مشیری، پیشنهاد حضور در تیم دوم و استعدادیابی را به علی دایی داده‌اند که هنوز مورد موافقت شهریار قرار نگرفته. حتی نزدیکان دایی می‌گویند او به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده و همه چیز را به روزهای آینده موکول کرده.

هر چند گفته می‌شود بعید است دایی به این پیشنهاد جواب مثبت بدهد و با این پست‌ها در باشگاه اورتون مشغول به کار شود. چند سال قبل هم باشگاه استوک سیتی پیشنهاد استعدادیابی را به علی دایی داد. شهریار به انگلیس هم رفت و از امکانات باشگاه بازدید کرد اما در نهایت و فقط به صورت افتخاری این پست را قبول کرد و نه رسمی. حالا هم اتفاقاتی عجیب برای دایی رخ داده و او یکی دو سالی است که در هیچ باشگاهی فعالیت نکرده اما علاقه‌ای ندارد به هر قیمتی وارد فوتبال شود و در هر پستی کار خود را آغاز کند. خودش هم که تأکید کرده دوری از فوتبال باعث شده تا بیشتر به بیزینس و زندگی شخصی خودش برسد و آرامش را بیشتر از قبل تجربه کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *