جیمز کامرون هم ادامه آواتار را می سازد و هم ادامه ترمیناتور را / بازگشت کارگردان

سایت بدون – نام جیمز کامرون با فیلم‌های پرسروصدا و جنجالی چون «آواتار» و «ترمیناتور» گره خورده است. البته او «تایتانیک» را هم در کارنامه‌اش دارد. اما خبرهای تازه‌ای که درباره دو فیلم اول این روزها در رسانه‌های گروهی تاخت و تاز می‌کند، باعث می‌شود تا آنها بیشتر مورد بحث قرار گیرند! دلیل هم دارد: برعکس تایتانیک، ترمیناتور و آواتار فیلم‌هایی چند قسمتی هستند که تولید قسمت‌های تازه آنها در دستور کار صنعت سینما قرار دارد و کامرون این روزها سرگرم تولید جدیدترین قسمت‌های هر دو فیلم است. در حالی که دوستداران سینما از زمان نمایش عمومی قسمت اول آواتار در جریان ساخت دومین قسمت آن بوده‌‌اند، خبر می‌رسد ششمین ترمیناتور هم در راه است و کامرون برنامه‌های وسیعی برای این اکشن علمی ـ تخیلی آینده‌نگرانه تدارک دیده است. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، همزمانی تولید قسمت‌های جدید آواتار و ترمیناتور با تعجب و شگفتی تحلیلگران و اهالی سینما روبه‌رو شده است. منتقدان هم به این نکته اشاره می‌کنند که هر دو فیلم جایگاه خاصی در تاریخ سینما دارند و همزمانی تولید آنها توسط کامرون، امری عجیب و تا حدی غیرقابل باور است. اما باید قبول کرد که این اتفاق افتاده است و کامرون برای یکی دو سال پیش رو، قصد دارد قسمت‌های تازه‌ای از هر دو فیلم را روانه پرده سینماها کند. به احتمال زیاد، رقابت جیمز کامرون با خودش باید بسیار جذاب و تماشایی باشد. تحلیلگران اقتصادی سینما هم می‌گویند بسیار مشتاق هستند ببینند رقابت این دو فیلم جنجالی در جدول گیشه نمایش، موفقیت بیشتر و بالاتر مالی را نصیب کدام‌یک از آنها خواهد کرد. در حالی که رسانه‌ها با کنجکاوی تمام به دنبال کسب خبرهای تازه درباره آواتارها هستند، ناگهان کامرون درباره قسمت تازه ترمیناتور صحبت کرده و اطلاعات تازه‌ای درباره‌اش رو می‌کند. او که این روزها سخت سرگرم آماده کردن آواتارهایش است، فاش می‌کند که کار روی ششمین قسمت ترمیناتور با جدیت تمام ادامه دارد. کامرون که کارگردان دو قسمت اول و دوم فیلم و یکی از تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم بوده است، در یک گفت‌وگوی تازه نام قسمت ششم را فاش کرد. به این ترتیب، عموم مردم و منتقدان متوجه این موضوع شدند که قسمت دیگری از این مجموعه فیلم هم با سروصدای زیاد در راه است!
کجایی آرنولد؟
نام قسمت تازه «ترمیناتور: تقدیر سیاه» است. به گفته کامرون «البته این نام موقت است و به احتمال زیاد در زمان اکران عمومی، این نام را تغییر خواهیم داد. به عنوان تهیه‌کننده و مدیر تولید با آن همکاری دارم و تیم میلر کارگردانی‌اش را به‌عهده دارد. به نظرم او بهترین گزینه برای کارگردانی فیلم است و علاقه بسیار زیادی به این مجموعه فیلم و داستان آن دارد. دیدگاه روشنی دارد و همین کمک می‌کند تا فیلم بهتری ارائه شود. میلر ایده‌های خودش را برای فیلم دارد و من خیلی خوشحالم که او، این‌گونه عمل می‌کند. ابتدای کار نمی‌خواستم خودم را درگیر این پروژه کنم. گفته بودم اگر آرنولد در آن نباشد، من هم نخواهم بود. نمی‌توان ترمیناتور را بدون او و لیندا همیلتون تصور کرد. خیلی خوب می‌دانم که طرفداران فیلم، دوست دارند این دو را دوباره در کنار هم ببینند. مطمئنم تماشاگران دوست دارند سارا کانر (با بازی همیلتون) واقعی را روی پرده ببینند و رویارویی‌اش با آینده‌ای تراژیک و مبهم را دنبال
 کنند.»
ترمیناتور زنانه
کامرون در این گفت‌وگو فاش می‌کند که تغییراتی در متن فیلمنامه ایجاد کرد. ظاهرا این تغییرات هم به درخواست لیندا همیلتون بوده است. تمام این تغییرات مدت کوتاهی قبل از شروع کار فیلمبرداری صورت گرفته است. این تغییرات شخصیت سارا کانر را در فیلم تبدیل به زنی مقاوم‌تر و سرسخت‌تر کرده است. خود فیلمساز هم تاکید و تصدیق می‌کند که ترمیناتور تازه، بیشتر فیلمی زن‌محور است. با توجه به این گفته کامرون، باید دید چه بر سر شخصیت آرنولد در قسمت تازه آمده و او تبدیل به چه چیزی شده است. اهل فن بر این باورند که کارگردان اصلی ترمیناتور ۶ ، جیمز کامرون است و نه تیم میلر. به باور آنها، کامرون کارگردان در سایه است و میلر را به صورت صوری به میدان فرستاده است!
آواتار از نگاه یک دختر بچه
در همین حال و در ارتباط با آواتارها، خبر می‌رسد که بازیگرانی چون کریس ایوانز و چانینگ تاتوم گزینه‌های اصلی بازی در نقش اصلی قسمت اول بوده‌اند. کامرون در این رابطه می‌گوید: «گزینه‌های اولیه برای بازی در نقش جیک سالی، کریس ایوانز و چانینگ تاتوم بودند.  از آنها تست گریم هم گرفتم. این دو در کنار سام وورتینگتن، سه بازیگری بودند که باید برای به‌دست آوردن نقش با هم رقابت می‌کردند. آن دو را خیلی دوست داشتم و نگاهم به هر دو مثبت بود. هر دوشان بازیگران و آدم‌های بزرگی هستند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که سام گزینه مناسب‌تری برای نقش است. در صدایش چیزی وجود داشت که او را مناسب‌تر نشان می‌داد. همچنین، طرز نگاه کردنش بهتر از آن دو، حال و هوای شخصیت را به نمایش می‌گذاشت. بالاخره در آخرین سخنرانی که این سه داشتند، سام خودش را بهتر و مناسب‌تر نشان داد و آن دو را کنار زد.» با آن که اطلاعی از داستان قسمت‌های بعدی آواتار در دست نیست، اما کامرون فاش کرد که شخصیت جیک سالی با یک‌سری فراز و فرودها روبه‌رو شده و در قسمت دوم، دختری هشت ساله دارد. بخش مهمی از داستان قسمت دوم از نقطه‌نظر و نگاه این دختر کوچولو به نمایش درمی‌آید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *