حق ترانسفر اللهیار در جیب استقلال /قرارداد صیادمنش با فنرباغچه: ۵ ساله،۲ میلیون دلار



سایت بدون -اللهیار صیادمنش را از این پس باید بازیکن تیم فنرباغچه ترکیه دانست. تیمی که در فوتبال ترکیه نام و آوازه‌ای طولانی دارد و از جمله باشگاه‌های مهم فوتبال اروپا نیز محسوب می‌شود. سن مناسب صیادمنش و بازی‌های نسبتا مطلوبی که در فصل جاری با پیراهن استقلال داشته و در عین حال تعریف و تمجید‌های وینفرد شفر موجب شد تا این بازیکن جوان مورد توجه باشگاه ترکیه‌ای قرار بگیرد و در انتقالی مهیج به این باشگاه منتقل شود.  البته مسوولان باشگاه استقلال شاید انتظار می‌کشیدند تیم‌های بزرگتری سراغ بازیکن‌شان را بگیرد و حتی شفر نیز در اظهارات خود بارها به این نکته اشاره کرده بود که صیاد می‌تواند برای تیم‌های آلمانی هم بازی کند اما کاملا مشخص بود که تیم‌های بوندس لیگایی هیچ‌گاه سراغ بازیکنان آسیایی که عقبه ملی ندارند، نمی‌روند که همینطور هم شد و قابل پیش‌بینی هم بود که اللهیار سر از لیگ‌های متوسط اروپا درآورد که حالا عقد قرارداد با باشگاه فنرباغچه تمام آن تحلیل‌ها را به اثبات می‌رساند
باشگاه ترکیه‌ای برای جذب صیادمنش مبلغ ۸۵۰ هزار دلار به باشگاه استقلال پرداخت کرده است. این رقم در شرایطی به دست استقلالی‌ها خواهد رسید که طرف ترکیه‌ای با سران باشگاه شرط کرده چنانچه در این مدت که اللهیار برای استقلال بازی می‌کند دچار مصدومیت شود و احیانا نتواند برای مدتی طولانی به فوتبال ادامه دهد، آنگاه باشگاه استقلال باید این مبلغ را به حساب باشگاه ترکیه‌ای بازگرداند.
شرط باشگاه ترکیه‌ای بوده که در واقع باعث شده این بازیکن در هفته‌های اخیر در ترکیب استقلال دیده نشود. در واقع استقلالی‌ها دارند جریان را به سمتی هدایت می‌کنند که بازیکن جوان‌شان ظاهرا به دلیل مصدومیت نتواند تا پایان فصل برای استقلال بازی کند و یا اگر هم در ترکیب قرار می‌گیرد در بازی‌هایی باشد که ریسک کمتری دارد تا این بازیکن احتمالا دچار مصدومیت نشود.
صیاد اگر بتواند در این هفته‌ها هم دوام بیاورد با موقعیت مناسبی به عضویت باشگاه ترکیه‌ای درخواهد آمد. قرارداد او با فنرباغچه ۵ ساله است و او در این ایام که پیراهن باشگاه ترکیه‌ای را به تن خواهد کرد، ۲ میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت. این رقم با توجه به حضور ۵ ساله صیادمنش در باشگاه ترکیه‌ای چندان چشمگیر نیست و هر فصل او به طور میانگین ۴۰۰ هزار دلار از این باشگاه دریافت خواهد کرد که این رقم اکنون با احتساب دلار ۱۴ هزار تومان به بیش از ۵ میلیارد تومان می‌‌رسد که نسبت به دستمزدهایی که در فوتبال ایران داده می‌شود مطلوب‌تر است و به لحاظ مالی وضعیت مناسب‌تری را پیش روی این بازیکن قرار خواهد داد. انتقال صیاد را باید به تیم ترکیه‌ای قطعی دانست مگر آنکه در روزهای آتی اتفاقات خاصی رخ دهد اما به نظر می‌رسد که از این انتقال هم صیادمنش سود قابل توجهی را به جیب زد، هم باشگاه استقلال که رقم قابل توجه ۸۵۰ هزار دلار را دریافت کرد.
 
درآمد انتقال صیاد در جیب شفر؟
احتمالا سود حاصل از فروش صیادمنش دست باشگاه استقلال را باز خواهد گذاشت تا شاید در ماجرای پرداخت دستمزد شفر به موفقیت برسد و این معما را حل کند. استقلال طبق توافقی که مدیران قبلی با این مربی کرده‌اند باید مبلغ یک میلیون دلار را به وی بپردازند که رقم حاصل از انتقال صیادمنش به این عدد نزدیک است. بدون شک اگر شفر در استقلال هم می‌ماند این پول باید مصروف جلب رضایت سرمربی آلمانی استقلال می‌شد اما با این تفاوت که حالا شفر می‌خواهد بی‌آنکه فعالیتی در باشگاه استقلال داشته باشد، دستمزدش را از این باشگاه بگیرد که یقینا این حق انتقال به امیرحسین فتحی و تیم مدیریتی باشگاه استقلال کمک خواهد کرد تا این مشکل را برطرف کنند و مساله حادتری استقلال را تهدید نکند.
 
فنرباغچه پرعنوان‌ترین تیم ترکیه
اما نهایی شدن این انتقال، صیادمنش را به عضویت باشگاهی درخواهد آورد که تا کنون ۱۹ بار عنوان قهرمانی سوپر لیگ ترکیه را به دست آورده است. فنرباغچه میلیون‌ها هوادار در ترکیه و دیگر کشورهای ترک زبان دارد که در همین ایران بسیاری از آذری‌ها هوادار این تیم قدیمی و ریشه‌دار هستند. این تیم در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به فینال لیگ اروپا نیز راه یافت که بزرگترین دستاور باشگاه ترکیه‌ای در رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود. رقابت این باشگاه با باشگاه‌های بشیکتاش و گالاتاسرای از سال‌ها پیش جذابیت‌های بسیاری را در لیگ ترکیه ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *