حمایت مالی مرکز ملی سینمای فرانسه از «یک قهرمان» فرهادی

کمپانی ممنتو که آثار اخیر اصغر فرهادی را پخش و برخی از آنها را نیز به طور مشترک تهیه کرده است، مدتی پیش پروژه «یک قهرمان» فیلم جدید این کارگردان را به بخش حمایت از فیلم‌های خارجی مرکز ملی سینمای فرانسه ارایه کرده بود.

سایت بدون – به تازگی از سوی این مرکز با نام اختصاری (cnc) فهرست سیزده فیلمی که قرار است بزودی با حمایت این مرکز در کشورهای دیگر ساخته شوند اعلام شد.

کارگردانان کشورهای گوناگون هر ساله می‌توانند پروژه‌های خود را به همراه سناریوی فیلم‌های‌شان به زبان فرانسه یا انگلیسی به بخش «کمک به سینماهای جهان» ارایه کنند تا در صورت پذیرفته شدن از کمک مالی این مرکز برای ساخت فیلم بهره‌مند شوند.

این پروژه‌های سینمایی حتما باید از طریق یک کمپانی فرانسوی به مرکز ملی سینما ارایه شوند تا آن کمپانی عنوان ضامن اجرایی تولید فیلم، بودجه مرکز در اختیارش قرار گیرد.

«یک قهرمان» پروژه جدید اصغر فرهادی از طرف کمپانی ممنتو، به مرکز ملی سینمای فرانسه معرفی شده است.

کشورهای گوناگونی مثل افغانستان، آفریقای جنوبی، الجزایر، لبنان، و برخی کشورهای امریکای لاتین و آسیا می‌توانند پروژه های خودرا ارایه کنند.

این کمیسیون هر سال دو یا سه بار تشگیل جلسه می‌دهد ‌تا سناریوهای رسیده را مطالعه و در نهایت، ده تا پانزده پروژه سینمایی حائز شرایط دریافت کمک مالی این مرکز را معرفی کنند.

پیش از این برخی از کارگردانان سینمای ایران از جمله محسن مخملباف، عباس کیارستمی، رفیع پیتز و اصغر فرهادی از کمک‌های مالی مرکز ملی سینمای فرانسه استفاده کرده بودند.

کمیته بررسی پروژه‌های سینمایی مرکز ملی سینما شامل دو بخش است که یک بخش مربوط به فیلم‌های اول و دوم و دیگری مربوط به پروژه کارگردانانی‌ست که حرفه‌ای‌تر هستند.

در کمیسیون اول هفت کارشناس پروژه‌های رسیده را مورد مطالعه قرار می‌دهند و در کمیسیون دوم، شش کارشناس مسئولیت بررسی فیلمنامه‌ها را برعهده دارند.

امسال سیزده پروژه سینمایی از کشورهای تایلند، اسپانیا، اوکراین، مراکش، آرژانتین، اسلواکی، گرجستان و ایران در این مرکز پذیرفته شده‌اند.

گفتنی‌ست اصغر فرهادی فیلم جدیدش را در شیراز کلید زده اما بنا به دلایل نامعلوم، هنوز اطلاعات بیشتری در مورد تولید «یک قهرمان» منتشر نشده است!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *