خانم‌هایی که در هفته حداقل دو بار آجیل می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند

سایت بدون -اگر شما هم مثل من جزو طرفداران پروپاقرص آجیل و مغزها هستید و در عین حال به تناسب اندامتان اهمیت می‌دهید، این خبر مخصوص شماست: تحقیقات نشان می‌دهد خانم‌هایی که در هفته حداقل دو بار آجیل می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند.

راستش از هفته پیش خواندن کتابی را شروع کرده ام که به راهکارهای کاهش وزن میپردازد آن هم راهکارهای کاملا عملی. الیزابت سومر، کارشناس تغذیه در فصل کاهش وزن گیاهی میگوید: اگر میخواهید از شر اضافه وزن و چربی شکمتان خلاص شوید گردو، بادام زمینی، پسته، بادام و دیگر انواع آجیل را مصرف کنید. مغزها سرشار از دو ترکیب فیبر و پروتئین هستند که هر دو، کلید اصلی کاهش وزن محسوب میشوند.

وی میگوید من همیشه در کیفم یا روی میز کارم مقداری آجیل میگذارم و به عنوان یک میان وعده سبک از آنها استفاده میکنم و با اینکار میتوانم از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه که از سر کار برمیگردم تا ساعت ۸ که شام حاضر میشود تنقلات دیگری نخورم و جلوی اشتهای کاذب و پرخوری ناشی از آن را
بگیرم.

خوردن مغزها احساس سیری طولانی مدت ایجاد میکند؛ پس برخلاف باور عموم مصرف روزانه یک مشت کوچک آجیل (بجز تخمه) نه تنها باعث افزایش وزن نمیشود بلکه میتواند عامل مهمی برای پیشگیری از خوردن تنقلات پرکالری مثل چیپس و پفک و شیرینی و… باشد.

یکی از مهمترین مغزها که باید حتما در جیره روزانه مان باشد بادام است. شاید برایتان عجیب باشد اما بر اساس بررسیهای خانم سومر و همکارانشان، افرادی که هر روز بادام مصرف میکنند نسبت به کسانی که بادام نمیخورند ۶۲ درصد وزن و ۵۶ درصد چربی خود را بیشتر از دست میدهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزهاست که مانع جذب چربی در بدن میشود.

این نوع آجیل همچنین دارای مقادیر زیادی آلفالینولئیک است که به سوخت و ساز چربیها شتاب میدهد. سعی کنید روزانه ۳۵ گرم بادام بوداده یا خام بدون نمک مصرف کنید. از طرفی گردو، بادام و بادام زمینی با وجود چربیهای اشباع نشده میتوانند از تجمع چربیهای اضافی در شکم جلوگیری کنند. من این ۳۵ گرم را ساعت ۶ تا ۷ عصر میخورم؛ درست زمانی که بشدت گرسنه میشوم و جالب اینکه حدود ۲۰دقیقه بعد به اندازه خوردن یک وعده غذای کامل احساس سیری میکنم. به این ترتیب خبری از پرخوری در وعده شام نیست.

پریسا اصولی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *