خبر بد برای مهاجم فرانسوی بارسلونا/ نگرانی های گریژمان

سایت بدون -بازگشت لوییس سوارس از مصدومیت می‌توانست خبر بدی برای مارتین بریت‌ویت باشد، اما حالا به نظر می‌رسد آنتوان گریزمان باید بیش از همه نگران باشد.
سوارس در دقیقه ۱۲ نیمه دوم بازی با مایورکا به زمین آمد، اما نه به‌جای بریت‌ویت که خرید اضطراری باشگاه در میانه فصل بود، بلکه به‌جای گریزمان ۱۲۰میلیون یورویی.
البته سخت می‌شد با تصمیم کیکه ستین مخالفت کرد.
هر فکری که درباره گریزمان داشته باشید، نمی‌توانید پرتلاش بودن او را زیر سؤال ببرید. او در دو صحنه در نیمه اول به عقب دوید تا به دفاع تیمش کمک کند.
اما بارسا گریزمان را دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه نکرده که به خط دفاعی تیمش کمک کند. آنها او را آورده‌اند تا بُعد جدیدی به خط حمله تیم ببخشد و او هنوز نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.
البته شرایط را هم باید درنظر گرفت. سیستم ۳-۳-۴ بارسلونا مناسب بازیکنی نیست که در خط حمله دونفره اتلتیکومادرید بسیار موفق بود.
حرف آخر این است که گریزمان نتوانسته در تیم جا بیفتد و مقابل مایورکا که اولین دیدار بارسا پس از تعطیلی لیگ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بود، او از نظر تهاجمی تقریباً هیچ کاری نکرد.
اما بریت‌ویت با دویدن‌های بدون توپش بسیاری را تحت تأثیر قرار داد. او برای امثال آرتورو ویدال و فرنکی دی‌یونگ فضا ایجاد کرد و خودش هم برخلاف گریزمان، تهدیدی جدی برای دروازه حریف به‌شمار می‌رفت.
این بازیکن دانمارکی بود که با گل اولش برای تیم، نتیجه را ۲ بر صفر کرد. آرتورو ویدال در ثانیه ۶۵ روی سانتر جوردی آلبا توانسته بود با ضربه سری خوب بارسا را پیش بیندازد.
در دقیقه ۳۷ بود که مهاجم سابق لگانس روی ضربه سر شجاعانه لیونل مسی توانست با شوتی محکم دروازه حریف را برای بار دوم باز کند. این سیزدهمین پاس گل مسی در این فصل بود. پاس گل چهاردهم او ۱۰ دقیقه پیش از پایان مسابقه رقم خورد؛ زمانی که گل آلبا را ساخت. به این ترتیب او همین حالا از آمار کل فصل ۱۹-۲۰۱۸ (که ۱۳ پاس گل بود) جلو زده است.
بریت‌ویت می‌توانست گل دیگری هم بزند، اما مانولو رینا با پاهایش مانع گلزنی او شد. این صحنه هم با پاس عمق عالی مسی رقم خورده بود. این همان هماهنگی بود که طرفداران امید داشتند بین مسی و گریزمان ببینند اما هرگز شکل نگرفت.
به این ترتیب این قهرمان جام‌جهانی حق ندارد از اینکه در اوایل نیمه دوم تعویض شده ناراحت باشد. سوارس که در ژانویه زانویش را جراحی کرده بود، در مقابل دروازه در بهترین فرم خود نبود، که البته عجیب هم نیست، چون او مدت زیادی دور از میادین بوده است. اما او مانند همیشه پرتلاش و جنگجو بود و او بود که گل چهارم بارسا را برای مسی در ثانیه‌های پایانی بازی ساخت.
مسی طوری بازی کرد که انگار انرژی‌اش را برای دیدارهای بزرگ پیش‌رو نگه داشته است. منطقی هم بود، چراکه او اخیراً مصدومیت‌هایی داشته است، اما با این حال او توانست دو گل بسازد و بیستمین گل فصل خود را هم بزند. امید بارسلونا برای فتح دوگانه لالیگا و لیگ قهرمانان روی شانه‌های او است.
برای اینکه بارسلونا بتواند رئال‌مادرید را در نبرد قهرمانی لالیگا کنار بزند، سوارس باید نقش پررنگی ایفا کند؛ بریت‌ویت هم همین‌طور. سایت گل چند روز پیش از بریت‌ویت پرسید آیا بازگشت سوارس باعث می‌شود به او بسیار کمتر بازی برسد و او گفت: «راستش را بگویم، من اینطور فکر نمی‌کنم. من خیلی خوشحالم که لوییس برگشته، چون وقتی اینجا آمدم او مصدوم بود و نشد کنارش بازی کنم.» او حالا فرصت بازی کنار سوارس را پیدا کرده است و به نظر می‌رسد بعد از این هم پیدا خواهد کرد. در بازی برابر مایورکا، بریت‌ویت گزینه بهتری نسبت به گریزمان برای خط حمله بارسلونا به نظر می‌رسید.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *