خشم رئیس یوونتوس/شاید همه اخراج شوند، از پیرلو تا رونالدو


سایت بدون – تمام بازیکنان و کادر فنی یوونتوس تا پایان فصل به شدت زیر ذره‌بین هستند چون آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه می‌خواهد خودش را برای اتفاقی غیرقابل تصور آماده کند؛ صعودنکردن به لیگ قهرمانان اروپا.
تیم آندره‌آ پیرلو در رده چهارم سری A است، هم امتیاز با تیم رده پنجمی ناپولی که امشب در یک بازی پرماجرای عقب‌افتاده میزبانش هستند. قهرمان ۹ فصل اخیر ایتالیا فصل قبل در این مقطع ۱۶ امتیاز بیشتر از الان داشت. یوونتوس اطمینان دارد حتی اگر به لیگ قهرمانان اروپا صعود نکند با مشکل مالی عمده‌ای مواجه نخواهد شد اما آنیلی عصبانی است و آماده برای یک خانه‌تکانی اساسی تا فصل آینده شرایط بهتری نصیب تیمش شود. کریستیانو رونالدو، آرون رمزی، آدرین ربیو، پائولو دیبالا، ماتیس دلیخت، آلوارو موراتا و مدیر فوتبال باشگاه، فابیو پاراتیچی همه در میان کسانی هستند که آینده نامشخصی در این باشگاه دارند.
آنیلی نگران است که اشتباهات تکرار شود، تیم پیشرفت نمی‌کند و نسبت به ستاره‌ها که احتمالاً مشکلات تیم در سری A به آنها مربوط می‌شود، نگرش متفاوتی ندارد.

مشکلات بازیکنان
اگر یوونتوس نتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد، این احتمال وجود دارد که بازیکنان زیادی آهنگ جدایی از تورین سر بدهند بخصوص با توجه به اینکه خیلی از بازیکنان شرایط مالی باشگاه را ارزیابی می‌کنند بدون اینکه مسابقه‌ای انجام شود.
همین حالا به جان‌لوییجی بوفون و جورجو کیلینی اجازه داده‌اند که از تیم جدا شوند و همین باعث صرفه‌جویی سالانه ده میلیون یورو می‌شود. رمزی و ربیو که گفته می‌شود نماد ناکامی پاراتیچی در نقل و انتقالات سال‌های اخیر باشگاه به حساب می‌آیند، هم به آنها ملحق می‌شوند.
درباره رونالدو هم شایعات زیادی وجود دارد. این بازیکن ۳۶ ساله هم نمی‌پذیرد در سال‌های آخر دوران حرفه‌ای خود فصلی را در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکند. حتی شرایط خرید بازیکن قرضی اتلتیکو مادرید، آلوارو موراتا نیز مبهم است. دیبالا اگر از یوونتوس برود، خوشحال‌تر خواهد بود و حتی وضعیت دلیخت در خطر است با توجه به اینکه بر اساس قراردادش سالانه ۱۷ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد.
مقابــــــــــــل تورینــــــــــــــــو، وویچیک شزنی یکی از بدترین بازی‌هایش با پیــــــــــــراهن یوونتوس را انجام داد. دروازه‌بان سابـــــــــــق آرسنـــــــال هم ممکن است این فصــــــــل به تیـم دیگری برود بخصوص با درنظر گرفتن اینکه جان‌لوییجی دوناروما در تابستان پیش رو بازیکن آزاد محسوب می‌شود و خیلی‌ها او را جانشین شایسته‌ای برای بوفون می‌دانند.

اعتراف به ناکامی پیرلو
پیرلو به عنوان بازیکن همه چیز برد اما یوونتوس با مربیگری او سرافکنده شده است. او هنوز یک پست تاکتیکی مناسب برای دژان کولوسفسکی پیدا نکرده است، تیم مائوریتزیو ساری را در حالی تحویل گرفت که با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کرد و حالا تیم را با ۲-۴-۴ بازی می‌دهد و سبک مربیگری‌اش به چیرو فرارا تشبیه شده که یکی از بدترین مربی‌های یوونتوس در ۳۰ سال اخیر به حساب می‌آید.
منتقدان می‌گویند پیرلو جرأت و شجاعت ندارد، ایده ندارد و بالاتر از همه فاقد استقامت و پشتکار است و فلسفه بازی پیچیده‌ای را دنبال می‌کند که یکنواخت، پیش پاافتاده و قابل پیش‌بینی است.
یوونتوس کند به نظر می‌رسد و در دقایق ابتدایی هر مسابقه‌ای در حفظ تمرکز و پیداکردن شرایط بازی با مشکل مواجه است، اشتباهات فنی مرتکب می‌شود و بخصوص برای گلزنی تیم‌های حریف موقعیت ایجاد می‌کند.

پاراتیچی رفتنی است
در روز خداحافظی ماسیمیلیانو آلگری، آندره‌آ آنیلی آشکارا خواسته‌اش را بیان کرد: «انتخاب‌های مربی بعدی تیم بر اساس تشخیص مدیر ورزشی باشگاه خواهد بود که برای اقدام در بازار نقل و انتقالات اختیار تام دارد.» این البته بیشتر یک هشدار بود تا اینکه بخواهد نسبت به مدیر ورزشی‌اش ابراز اعتماد کند. حالا اما بعد از ۲۴ ماه اعتماد او به پاراتیچی به آخر رسیده و یوونتوس می‌تواند به یک تحول بزرگ دیگر در نقل و انتقالات تن دهد. پاراتیچی هنوز قراردادش را تمدید نکرده و روند منفی خود در انتخاب‌هایش در بازار نقل و انتقالات بخصوص در مورد مربی‌ها را ادامه می‌دهد. ساری انتخاب او بود و بعد از ۱۲ ماه مجبور شد نظرش را عوض کند و مربی‌ای را اخراج کرد که می‌خواست سال‌ها باشگاه را اداره کند. انتخاب پیرلو کم هزینه بود بخصوص با توجه به اینکه باید تا تیر امسال به ساری دستمزد پرداخت می‌کردند و یک بار دیگر اشتباه کردند.
آینده او به مویی بسته است و اگر باشگاه نتواند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد، خیلی راحت کنار گذاشته می‌شود. احتمالاً چهارمی برای پاراتیچی از آینده باشگاه که همیشه راهی برای تقویت خود و شروعی خوب حتی بدون خیلی از بازیکنان پیدا می‌کند، اهمیت بیشتری دارد. آنیلی باید در آینده فنی تیم اعمال نظر کند، شروع مجدد تیم را تنها نمی‌توان به تغییر اساسی در تیم موکول کرد.
منبع:
دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *