خواهر کریستیانو رونالدو چگونه از برادرش دفاع کرد؟/تبعات باخت یوونتوس

سایت بدون – شکست در دومین فینال پیاپی باعث شده مائوریتسیو ساری، سرمربی یوونتوس در خطر اخراج از این باشگاه قرار بگیرد و به نوشته رسانه‌های ایتالیایی، اوضاع چندان خوبی در این باشگاه ندارد. بانوی پیر چهارشنبه‌شب در دیدار نهایی رقابت‌های کوپا ایتالیا پس از تساوی بدون گل برابر ناپولی، در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد و دومین جام این فصل را نیز از دست داد. یووه پیش از این در دیدار نهایی سوپرجام ایتالیا نیز مغلوب لاتزیو شده بود تا سرمربی سابق چلسی و ناپولی در شرایط بحرانی قرار گیرد. به نوشته گاتزتا دلواسپورت، ساری این روزها در رختکن تیمش تنهاست و بازیکنان تیم دیگر حرف‌شنوی لازم را از او ندارند. بسیاری از ستاره‌های یووه از تاکتیک‌های او در مربیگری ناراضی هستند و این احتمال بسیار جدی است که او تنها پس از یک فصل حضور در این تیم کارش را از دست بدهد.

  نامطمئن در لیگ و اروپا

این شکست و نمایش ضعیف یووه در این دیدار سبب شده آینده این مربی ۶۱ ساله در تورین نامعلوم باشد و گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جانشینان احتمالی او نیز آغاز شده است. از سوی دیگر هواداران نیز از عملکرد ساری چندان راضی نیستند و معتقدند او نتوانسته جانشین مناسبی برای ماسیمیلیانو آلگری در این باشگاه باشد. شرایط در سری A نیز چندان برای این مربی و شاگردانش ایده‌آل نیست. تیم او تنها با یک امتیاز برتری نسبت به لاتزیو در صدر جدول قرار دارد و ۱۲ هفته باقی‌مانده از لیگ که از امروز و با دیدار تورینو و پارما آغاز می‌شود در آینده ساری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
یووه دوشنبه‌شب در نخستین دیدار خود پس از وقفه لیگ به‌دلیل کرونا در زمین بولونیا به مصاف این تیم خواهد رفت و در ادامه فصل علاوه‌بر دو دیدار مهم مقابل میلان و رم، مصافی فینال‌گونه نیز برابر لاتزیو خواهد داشت که این دیدار می‌تواند نقش مهمی در تعیین قهرمان این فصل داشته باشد.
آنها در ۸ دوره گذشته لیگ عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند و کمتر برای فتح اسکودتو به دردسر افتاده بودند، اما در این فصل دو رقیب جدی را در نزدیکی خود می‌بینند. لاتزیو با سیمونه اینزاگی فراتر از انتظار ظاهر شده و اینترمیلان نیز با آمدن کونته و خریدهایی که انجام داده، یکی از رقبای اصلی یووه برای فتح لیگ خواهد بود. بیانکونری با خرید کریس رونالدو نشان داد که تمرکزش را از سری A به‌سمت لیگ قهرمانان برده است و هدف مهم‌تری را دنبال می‌کند اما آنها در این فصل علاوه‌بر خطر از دست دادن جام‌های داخلی حتی ممکن است در نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان نیز از دور مسابقات کنار بروند. شکست  صفر  به یک در دیدار رفت مقابل لیون جبران‌ناپذیر نیست، اما ادامه روند فعلی تیم ممکن است باعث حذف آنها از لیگ قهرمانان شود.
چهره آندره‌‎آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس پس از ناکامی تیمش مقابل ناپولی نشان می‌داد که اصلا انتظار چنین شکستی از تیمش نداشته و ممکن است تصمیمات جدی‌تری در پایان فصل بگیرد. او در ابتدای فصل ساری را جانشین آلگری کرد تا تیمش فوتبالی تهاجمی‌تر و جذاب‌تر ارائه کند، اما نتیجه کار تا اینجای فصل چندان قابل‌قبول نبوده است. ساری در طول سه سالی که در ناپولی حضور داشت بهترین دوران مربیگری‌اش را تجربه کرد و تیمش یکی از رقبای اصلی یووه برای قهرمانی در لیگ بود.

  انتقاد خواهر رونالدو

این شکست تنها انتقاد رسانه‌ها و هواداران را به‌دنبال نداشت بلکه خواهر کریس رونالدو نیز به هجمه‌هایی که به برادرش وارد می‌شود، واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش خطاب به رونالدو نوشت: «دیگر چه کاری باید انجام می‌دادی؟ نمی‌توانی معجزه کنی و همه کارها را به‌تنهایی انجام دهی. نمی‌فهمم آنها چطور می‌توانند چنین فوتبالی را ارائه دهند. سرت را بالا بگیر، فقط تو نیستی که باید همه کاری انجام دهی.» نوشته‌های اطرافیان رونالدو در صفحات مجازی پیش از این نیز بارها حاشیه‌ساز شده و عده‌ای معتقدند او بعضی حرفایی را که نمی‌خواهد از زبان خودش بیان شود، از طریق خانواده و اطرافیانش منتشر می‌کند.
الکس دل‌پیرو، اسطوره باشگاه یوونتوس نیز این شکست را سیلی محکمی به گوش تیم می‌داند که باعث می‌شود به بازیکنان شوکی مناسب وارد شده و با هوشیاری بیشتری فصل را ادامه دهند. ستاره سابق یووه در واکنش به این ناکامی می‌گوید: «اگر بخواهیم احساسی به قضیه نگاه کنیم باید بگویم این سیلی بسیار محکمی به صورت تیم بود. فکر می‌کنم باید از این تجربه استفاده کرد و آن را تبدیل به انرژی مثبتی برای تیم کنیم تا در ادامه فصل در سری A و همچنین لیگ قهرمانان موفق باشد. کادرفنی می‌تواند از این ضربه برای افزایش‌ انگیزه بازیکنان استفاده کند. ما در طول بازی ایرادها و اشتباهات زیادی را در تیم شاهد بودیم و باید هرچه زودتر به فکر راه‌حلی برای برطرف کردن مشکلات باشیم تا اوضاع را سروسامان بدهیم. باید درنظر داشت که مدتی مسابقات تعطیل بوده و البته در این مدت کوتاه باقی‌مانده، رفع این نواقص کار بسیار دشواری خواهد بود.»
ساری پس از این شکست حالا با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است و حتی فابیو کاپلو، سرمربی سابق این تیم نیز معتقد است که اشتباهات این مربی باعث شکست یووه در این دیدار شده است. کاپلو بیشتر به انتخاب پنالتی‌زنان تیم ایراد گرفته و معتقد است ساری باید در چینش نفراتش برای پنالتی‌ها دقت بیشتری می‌کرد. این مربی ایتالیایی به «رادیو رای» می‌گوید: «من معمولا وقتی بازی تیمم به ضربات پنالتی کشیده می‌شود، بهترین پنالتی‌زنم را برای ضربه چهارم درنظر می‌گیرم. اولین نفر معمولا کسی است که اعتمادبه‌نفس بالایی دارد و در آن زمان مطمئن است که ضربه‌اش را به گل تبدیل می‌کند. در دوران مربیگری‌ام بسیار اتفاق افتاده که یکی از بازیکنان نزد من آمده و گفته که می‌خواهم پنالتی بزنم و من هم او را به‎‌عنوان نخستین نفر برای زدن پنالتی‌ها فرستاده‌ام.»
صحبت‌های کاپلو بیشتر در واکنش به انتخاب رونالدو به‌عنوان پنجمین پنالتی‌زن یووه در این دیدار است که البته با توجه به از دست رفتن ضربات دیبالا و دانیلو، اصلا فرصت به فوق ستاره پرتغالی نرسید تا پنالتی بزند. سرمربی سابق یووه، میلان و رئال‌مادرید می‌افزاید: «فکر می‌کنم هر کسی که این دیدار را دیده، متوجه شده که یووه در نیمه دوم افت کرد و نتوانست فشار لازم را به حریف وارد کند؛ درست مانند اتفاقی که در دیدار نیمه‌نهایی مقابل میلان رخ داد و این نشان می‌دهد که ظاهرا این روندی ثابت در بازی‌های آنهاست. بسیار عجیب است که ساری به‌عنوان سرمربی یوونتوس از نداشتن پشتوانه کافی روی نیمکت شکایت می‌کند، چراکه قضیه فقط این نیست که چند بازیکن روی نیمکت دارید بلکه مهم استفاده از تمام ظرفیت تیم و آن چیزی است که در دسترس شما قرار گرفته است.»
کاپلو درباره اینکه آیا احتمال ماندن این مربی در پایان فصل وجود دارد، گفت: «فکر می‌کنم این اتفاق رخ دهد، چراکه او مربی خوبی است. حضور در یوونتوس و مربیگری در این تیم اصلا کار راحتی نیست و با توجه به اینکه بازیکنان بزرگی در تیم وجود دارند، باید به آنها ثابت کنید که مربی خوبی هستید و توانایی‌های خود را نشان دهید تا آنها هم ایده‌های شما را بپذیرند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *