داستان جالب یک گروه واتساپی باحضور فدرر، نادال و جووکوویچ



سایت بدون -سه ستاره برتر دنیای تنیس، راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ با هر حضورشان در تورنمنت‌ها، تعریف جدیدی از این رشته ورزشی ارائه می‌کنند. این سه تنیسور سوئیسی، اسپانیایی و صرب با همه جدیت و بی‌رحمی که در تقابل با هم در زمین مسابقه دارند، خارج از زمین مسابقه رابطه‌ای دوستانه و وجوه اشتراکی زیادی دارند. آنها بیش از آنچه خیلی‌ها فکر می‌کنند با یکدیگر دوست و صمیمی هستند تا جایی که یک گروه دوستانه در اپلیکیشن واتساپ ساخته‌اند و از طریق آن با هم در ارتباط هستند. نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا که ماه پیش اولین گرنداسلم فصل را با فتح اوپن استرالیا به نام خود ثبت کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا حقیقت دارد او، فدرر و نادال در واتساپ با هم یک گروه ساخته‌اند با خنده گفت: «بله ما یک گروه در واتساپ داریم. ما گاهی اوقات در آن فعالیت داریم و گاهی اوقات هم فعالیتی نداریم. احترامی که ما برای یکدیگر قائلیم بی حد و حصر است.»
جوکوویچ اسم گروه‌شان در واتساپ را لو نداد هرچند از جایگاه یک طرفدار تنیس می‌شود فرضیاتی درباره اسم این گروه داشت. اسامی مانند «سه بزرگ» یا «بزرگترین‌های تاریخ».
جوکوویچ ادامه داد: «زمانی که یک نفر از ما در گروه فعالیت کند، سایرین هم پاسخ می‌دهند. ما شرایط را درک می‌کنیم و خیلی خوب هم با یکدیگر کنار می‌آییم. به نظرم ما می‌دانیم که احترام فوق‌العاده‌ای میان ما وجود دارد، چه از نظر شخصی چه از نظر حرفه‌ای. تا زمانی که وضعیت همین باشد، همه ما نفع می‌بریم و ورزش هم همینطور.»
سه ستاره برتر تنیس علاوه بر رویدادهای ورزشی، یکدیگر را در حوزه‌های دیگر زندگی‌شان هم حمایت می‌کنند. به عنوان مثال نواک جوکوویچ ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ به قزاقستان سفر کرد تا برای کمک مالی به بنیاد خیریه رافائل نادال یک بازی نمایشی انجام دهد و عواید آن را به این بنیاد اختصاص دهد. نادال هم دقیقاً چنین کاری را انجام داده و یک بازی نمایشی در میلان با هدف کسب عواید مالی برای بنیاد خیریه جوکوویچ انجام داد.
نادال اخیراً سفری به آفریقای جنوبی داشت تا در یک مسابقه با عنوان «بازی آفریقا» برای بنیاد خیریه راجر شرکت کند. فدرر نیز در یک مراسم تبلیغاتی برای آکادمی نادال در اسپانیا شرکت کرد.
نادال یک بار درباره رابطه‌اش با فدرر و جوکوویچ گفت: «ما سعی می‌کنیم به یکدیگر کمک کنیم و این هم خیلی منطقی است. با گذر زمان رابطه ما بهتر و بهتر هم می‌شود. می‌توانم اطمینان دهم که بعد از بازنشستگی‌مان هم رابطه بسیار خوبی میان ما وجود خواهد داشت.»
 
بازنشستگی نواک
جوکوویچ ۳۲ ساله به سال‌های پایانی دوران بازیگری‌اش نزدیک می‌شود اما کیفیت بازی او هنوز هم در بالاترین سطح است و می‌توان مطمئن بود که او سه چهار سال دیگر هم در اوج باقی خواهد ماند اما او برای دوران بازنشستگی چه برنامه‌‌ای خواهد داشت؟ جوکوویچ گفت: «من درگیر چیزهای مختلفی خواهم بود اما تنیس همیشه بخش بسیار مهمی از زندگی من باقی خواهد ماند حتی بعد از بازنشستگی. هنوز می‌خواهم درگیر تنیس باشم. ما یک باشگاه تنیس داریم و به زودی یک آکادمی تنیس هم تأسیس خواهیم کرد. البته می‌خواهم پس از بازنشستگی بهترین پدر دنیا هم باشم و احتمالاً می‌توانم هم باشم. »
 
تنیس به راجر نیاز دارد
با خانه‌نشینی راجر فدرر به دلیل مصدومیت زانو و عمل جراحی روی آن، یکی از سرسخت‌ترین رقبای جوکوویچ در تورنمنت‌های پیش رو حذف شده است. جوکوویچ درباره فدرری که ماه گذشته در نیمه نهایی اوپن استرالیا مغلوب او شد، گفت: «راستش را بخواهید من از شنیدن خانه‌نشین شدن فدرر غافلگیر شدم. من واقعاً ناراحتم که راجر و کوین اندرسون را در این وضعیت می‌بینم. امیدوارم آنها به زودی برگردند. با این حال راجر، راجر است و ورزش او را نیاز دارد.»

منبع:اکسپرس

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *