دایی از جمع گزینه‌ها خارج شد/ شانس قلعه نویی برای سرمربیگری تیم ملی بیشتر شد



سایت بدون -فدراسیون فوتبال در روزهای بلاتکلیفی‌اش با پروژه مهمی به نام انتخاب سرمربی تیم ملی رو به روست. پروژه‌ای که در روزهای اخیر درباره‌اش صحبت‌های زیادی مطرح شده است و از سه گزینه اصلی هم به عنوان کاندیدای هدایت تیم ملی نام برده می‌شود.
بعد از اینکه فدراسیون فوتبال به عناوین مختلف با هر یک از سه گزینه جلسه‌ای به صورت حضوری یا غیرحضوری داشته و به نوعی درباره برنامه‌های مورد نیاز برای هدایت تیم ملی صحبت کرده است، حالا گفته می‌شود که ظاهراً علی دایی که مهم‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی در شرایط فعلی بود، از گردونه رقابت و انتخاب خارج شده است.
خبرگزاری مهر در گزارشی در همین راستا نوشته: «فدراسیون به این نتیجه رسید که حداقل برای مرحله مقدماتی از یک مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی استفاده کند که علی دایی، امیر قلعه نویی و یحیی گل‌محمدی سه گزینه نهایی مد نظر فدراسیون برای این منظور بودند.
علی دایی به خاطر برخی ملاحظات و در حالی که از او به عنوان گزینه اصلی نام برده می‌شد، از بین گزینه‌ها خارج شد تا قلعه‌نویی و گل‌محمدی تنها گزینه‌های باقی مانده فدراسیون باشند. این در حالی است که هر دو گزینه باقی مانده سرمربیان تیم‌های باشگاهی هستند که برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگند.
اولویت نخست فدراسیون امیر قلعه‌نویی است که از تجربه بیشتری نسبت به گل‌محمدی برخوردار است و پیش از این هم سابقه هدایت تیم ملی را داشته است. قلعه‌نویی پیشنهاد فدراسیون را دریافت کرده اما هنوز پاسخ نهایی‌اش را اعلام نکرده و در حال بررسی همه جانبه این شرایط است. با این حال اگر قلعه‌نویی هم به فدراسیون پاسخ منفی بدهد شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی سخت‌تر خواهد شد چرا که اوضاع پیچیده‌تر می‌شود و گزینه‌های دیگر هم بعید است تمایلی برای قبول مسئولیت در این وضعیت داشته باشند.»
شرایط فعلی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، سرنوشت‌های مختلفی را پیش روی اهالی ایران قرار می‌دهد. با توجه به اصرار مسئولان کمیته فنی فدراسیون فوتبال به حضور علی دایی در تیم ملی، بعید نیست که مسئولان برای متقاعد کردن دایی تلاش بیشتری کنند. از سوی دیگر شاید این پروسه انتخاب سرمربی با تصمیم‌گیری برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفندماه همراه شود و تصمیم نهایی به زمانی بعد از انتخابات موکول شود که در این صورت گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های هدایت تیم ملی، چیزی جز نمایش برای خریدن وقت نیست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *