درباره بازگشت دوباره وریا غفوری به تیم ملی/ لج بازی ممنوع



سایت بدون -بازگشت وریا غفوری به تیم ملی که این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ است چندان شگفت‌زده‌‌مان نکرد کما اینکه با همان نمایش نصفه و نیمه هفته‌های آغازین نیز می‌شد او را در فهرست مدعوین دید بخصوص اینکه جدی‌ترین رقیبش در فوتبال قطر حال و روز خوشی نداشت و تنها به لطف آنکه برچسب لژیونر بر پیشانی دارد همواره در لیست قرار می‌گیرد.
 آری، وریا در هفته‌های ابتدایی هم که استقلال نتایج مطلوبی نمی‌گرفت شایسته دعوت بود اما به هر شکل مارک ویلموتس تصمیم دیگری داشت تا این بازیکن از لیست بازی با کامبوج و بحرین جا بماند و رامین رضاییان دو ۹۰ دقیقه دیگر را در کارنامه ملی خود به ثبت برساند. حالا با دعوت از وریا به لیست تیم ملی افکار ویلموتس نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. سرمربی تیم ملی یا باید رضاییان را روی نیمکت بنشاند و از وریا در پست دفاع راست بهره بگیرد و یا اینکه رامین را همچنان در ترکیب تیم خود حفظ کند و وریا را یک خط جلوتر ببرد.
 ویلموتس هر تصمیمی بگیرد تیمش در بازی با عراق بهره‌های بسیاری خواهد برد اما در این شرایط که وریا موتور گلزنی‌اش روشن شده و عطش بسیاری برای فتح دروازه حریفان دارد، آرمانی است که او را نزدیک به دروازه حریفان بازی دهند. غفوری در همین بازی با صنعت نفت آبادان یک گل از روی نقطه کاشته به ثمر رساند اما پیش از آنکه فاتح دروازه صنعت شود یک بار هم توپ را به تیر دروازه کوبیده بود که حاصل حضور به موقع در صف مهاجمان تیمش بود.
وریا در پستی می‌درخشد که چهره‌ شدن در آن بسیار دشوار‌تر از دیگر پست‌ها است. شاید در پست دفاع میانی یا هافبک میانی بازیکنان بیشتر دیده شوند. شاید در خط حمله مهاجمان بیش از دیگر بازیکنان به چشم آیند اما پست گوش راست، یا دفاع راست نقطه‌ای نیست که به سادگی بتوان در آن درخشید و خود را به عنوان بازیکنی محوری در اذهان جا انداخت.
کاپیتان استقلال اما در فصلی که تیمش از داشتن بازیکنان کلیدی در پست‌های کلیدی سخت در مضیقه‌ است به گزینه‌ای طلایی و محوری بدل شده و همچون ستونی محکم و قابل اتکا می‌درخشد که همین شرایط مناسب سبب شده تا مارک ویلموتس نیز آماده‌ترین بازیکن استقلال و شاید فوتبال ایران در این برهه را به تیم ملی فرا بخواند.
این دعوت یا به عبارت صحیح‌تر این بازگشت، به ما می‌فهماند که سرمربی تیم ملی اهل لجبازی و چانه‌زنی‌های بیهوده با خود و حتی رسانه‌ها نیست و بازیکن آماده را بی‌معطلی به تیمش فرا می‌خواند.
پیش‌تر کارلوس کی‌روش در مواجهه با همین وریا رفتار مناسبی نداشت و بارها او را در اوج آمادگی از لیست کنار می‌گذاشت اما بازگشت سریع وریا به تیم ملی بعد از یک دوره غیبت کاملاً نشان می‌دهد که مرد بلژیکی نمی‌خواهد روی مدار لجبازی گام بردارد و آرامش تیمش را بیش از هر چیزی دوست دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *