درباره ستاره ۱۱۰ کیلویی جام جهانی هندبال/به من بگویید غول!

سایت بدون – بعد از بازی کنگو و آرژانتین در جام جهانی هندبال سایت هندبال پلنت نوشت:«او اولین ستاره جام جهانی هندبال ۲۰۲۱ در کشور مصر است.گوتیر موومبی.»  این سایت در ادامه افزود این یک روز تاریخی برای دنیای هندبال و کشور کنگو بود زیرا آنها اولین بازی خود را در مهم‌ترین تورنمنت بین‌المللی انجام دادند. آرژانتین به راحتی ۲۸ بر ۲۲ برنده شد اما اکثر طرفداران بیشتر از اینکه به نتیجه بازی علاقه نشان بدهند، توجه‌شان به بازیکن غول‌پیکر تیم کنگو جلب شد.گوتیر موومبی که این روزها به محبوبیت جهانی دست پیدا کرده است، او بیش از ۱۱۰کیلوگرم وزن دارد و در اولین مسابقه خود با زدن ۴ گل عملکردی عالی نشان داد.گوتیر زمانی بیشتر وایرال شد که  فوق‌ستاره سابق بسکتبال ان‌بی‌ای یعنی شکیل اونیل نسبت به او واکنش نشان داد. 
این نخستین حضور تیم کنگو در رقابت‌های جام جهانی هندبال مردان است. جایی که این تیم با مهاجم ۱۹۲ سانتی‌متری و بیش از ۱۱۰کیلوگرمی خود حاضر شده است.کنگو با وجود اینکه مقابل آرژانتین به عنوان قهرمان رقابت‌های پان آمریکن شکست خورد یک آس جدید رو کرد. توجهات به یک غول واقعی در خط حمله این تیم جلب شد. این ستاره ۲۶ ساله با مهارت‌هایی که به سختی قابل باور است، هواداران را به وجد آورده است. او فقط ۴ بار برای گلزنی مقابل آرژانتین تلاش کرد و هر ۴ بار تلاشش موفق بود. او بعد از چند پرواز که ویدیوهایش در فضای اینستاگرام وایرال شد از هوادارانش خواست، او را از این پس «El Gigante» به معنای «غول» بنامند.  موومبی ترکیبی از هیکل، قدرت و چابکی است که در قاب‌های تصویر به نمایش درمی‌آید. این باعث شده تماشاچیان او را با شکیل اونیل فوق ستاره سابق بسکتبال مقایسه کنند. همین باعث شد شک برای موومبی که ستاره  بسکتبال را به عنوان بت خود معرفی کرده، پیام شخصی تبریک بفرستد. شکیل اونیل در یک پیام  ویدیویی که در تالار مشاهیر ان‌بی‌ای ضبط شده است،گفت:«اونا میگن تو شوک هندبال هستی. چه اتفاقی افتاده؟»
موومبی بازیکنی که در دسته چهارم لیگ هندبال فرانسه بازی می‌کند، وقتی فرصت را مناسب دید با ترکیبی از شوک‌زدگی، ذوق و معصومیت پاسخ اونیل را داد. ‌موومبی فرانسوی‌الاصل با به اشتراک گذاشتن یک ویدیو در صفحه‌اش که آن موقع تنها ۴۲۰۰ دنبال‌کننده داشت و الان نزدیک به ۱۳ هزار نفر، نوشت:«رویایی که به حقیقت می‌پیوندد و من هنوز آن را باور ندارم. بت من! ستاره من! ممنون از حمایتت شکیل اونیل. نمی‌دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است ولی پیامی برای همه دارم، اینکه رویاهای‌تان را زندگی کنید و برای‌شان بجنگید.»
حتی قبل ار شروع مسابقات در مصر، موومبی قول داده بود که به مسابقات خواهد آمد فقط برای اینکه لذت ببرد.کنگو بعد از اینکه تعداد تیم‌ها از ۲۴ به ۳۲ افزایش پیدا کرد، شانس حضور در رقابت‌ها را به دست آورد. این ممکن است تنها باری باشد که کنگو و موومبی می‌توانند چنین چیزی را تجربه کنند. موومبی گفت: «من هرگز فکر نمی‌کردم روزی این مشکل را پشت سر بگذارم بنابراین باید از آن لذت ببرم.» او افزود:«ما مطلقا چیزی برای از دست دادن نداریم. بنابراین همه تلاش خود را به کار خواهیم بست و کاملا متفاوت بازی خواهیم کرد. تیم‌های مقابل ما مثل ما دو دست و دو پا دارند.» این ستاره غول‌پیکر ادامه داد:«هدف از همه تفریحات مهم‌تر است. ما می‌خواهیم همه‌چیزهایی را که لازم داریم بگیریم و در صورت امکان برخی از تیم‌ها را به دردسر بیندازیم.» موومبی و هم‌تیمی‌هایش در بازی دوم مقابل دانمارک،یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان قرار گرفتند و با نتیجه ۳۹ بر ۱۹ بازی را واگذار کردند. موومبی در این بازی نیز موفق شد ۴ گل به ثمر برساند. آنها در بازی بعدی خود باید به مصاف بحرین بروند و در صورت شکست شانسی برای رسیدن به دور بعد نخواهند داشت. از هر گروه ۳ تیم به دور بعد راه پیدا می‌کند. تیمی که در رده آخر بایستد به مسابقات  جام ریاست‌جمهوری می‌رود.  مسابقاتی که با حضور تیم‌های آخر گروه‌ها برگزار می‌شود. 
بعد از دو بازی نخست کنگو سایت المپیک‌ چنل در گزارشی مفصل به بررسی ویژگی‌های موومبی پرداخت. این سایت نوشت:«گوتیر موومبی که این روزها همه جا صحبت از اوست، چنانچه در پروفایلش در سایت فدراسیون جهانی هندبال دیده می‌شود ۱۱۰کیلو وزن دارد درحالی که بسیاری معتقدند شاید وزن کنونی او بسیار بیشتر از اینها باشد اما حتی این وزن بالا هم روی ظرافت و سرعت بازی او تاثیر منفی نگذاشته است. آرژانتین بازی برابر کنگو را بد شروع کرد ولی در نهایت ۲۸-۲۲ پیروز شد. موومبی غیرقابل مهار به نظر می‌رسید و مدافعان آلبی سلسته به ندرت قادر به کنترل او بودند. درخشش موومبی برابر دانمارک نیز تکرار شد و او بازهم توانست ۴ گل به ثمر برساند اما کنگو در نهایت مغلوب حریف اروپایی خود شد. درخشش در دو بازی متوالی، او را در کانون توجه جهانی قرار داده است. چنانچه خودش نوشته، او متولد شاترس فرانسه است سپس وارد آکادمی معتبر سرتیل شد، جایی که فرصت تمرین کردن کنار بازیکنانی را پیدا کرد که اکنون برای تیم ملی فرانسه بازی می‌کنند. او نوشته است که برای تیم‌های دسته سومی و چهارمی فرانسه بازی کرده و اکنون در عضویت  دروکس قرار دارد.»

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!

در حالی که برخی مترجمان از ابزارهای هوش مصنوعی برای کار خود استفاده می‌کنند، سه‌چهارم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *