درباره سریال توئین پیکس ساخته دیوید لینچ/روایت خطی را فراموش کنید!



سایت بدون -مجموعه تلویزیونی توئین پیکس به‌کارگردانی دیوید لینچ به سبب دوری از روایتگری خطی، سریالی ارزشمند برای تماشاست و پیشنهاد می‌کنم تجربه غریب اما لذتبخش نشستن پای این سریال را از دست ندهید.
مجموعه تلویزیونی توئین پیکس یک درام امریکایی به‌کارگردانی دیوید لینچ است که ۲۵ سال پیش در دو فصل ساخته شده و فصل سوم یا آخرش نیز دو سال قبل تولید شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. داستان سریال در شهر توئین پیکس در واشنگتن روی می‌دهد و درباره تحقیقات اف بی‌‌آی به رهبری دیل کوپر درباره قتل دختری نوجوان به‌نام لورا پالمر است. معتقدم در دنیای کنونی اتفاقات پیشروتر جهان تصویر، در حوزه سریال روی می‌دهد و دیگر فیلم‌های هالیوود نقش بارزی در این زمینه ندارند.این سریال در زمان خودش از این منظر به سبب فضا، اتمسفر و موسیقی موجود بسیار بارز و شاخص بوده است.
یکی از نکات جالب این سریال آن است که در قسمتی از آن یکی از کاراکترهای مجموعه به بازیگر نقش مقابلش می‌گوید که ۲۵ سال دیگر می‌بیندش و دقیقاً بخش سوم آن پس از طی این مدت زمانی با همان بازیگران ساخته می‌شود.مجموعه تلویزیونی توئین پیکس مخاطب را از ساختار کلیشه‌ای روایت دور نگه می‌دارد به گونه‌ای که انتظار داریم حتماً داستان به نکته‌ای خاص بپردازد تا همه چیز را در موردش بدانیم اما در این سریال علی‌الخصوص در فصل آخر، بینندگان کاملاً از این فضا جدا می‌شوند.یکی دیگر از مؤلفه‌های ارزشمند این مجموعه تلویزیونی معرفی موسیقی‌های مطلوب در هر قسمتی از این سریال است به‌گونه‌ای که یک کافه‌ای در این سریال است که هر بار گروه موسیقی جدیدی آنجا اجرا می‌کنند. برخی از گروه‌های موسیقی اجرا‌کننده در سریال پیشتر معروفیتی نداشتند اما به سبب حضور در این اثر دیوید لینچ شناخته‌تر شده‌اند.
فصل سوم و آخر این مجموعه تلویزیونی برخلاف گذشته کاملاً از کلیشه روایت گونه دور بوده و به نوعی ویژوال آرت به شمار می‌رود و مخاطبان از تصویر و صدا لذت می‌برند. البته لینچ یک فیلم سینمایی هم بعد از پخش دو فصل نخست این سریال با همین عنوان ساخته که دیدن آن هم خالی از لطف نیست.
گفتنی است، توئین پیکس نخستین بار در آوریل ۱۹۹۰ به دست دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد و مجله تایم این مجموعه را در لیست ۱۰۰مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داد.
داستان این مجموعه در شهر خیالی توئین پیکس در ایالت واشنگتن با آمدن چند مأمور اف‌بی‌آی برای بررسی قتلی که تازه در شهر اتفاق افتاده، آغاز می‌شود. این مجموعه تلویزیونی از سه فصل به ترتیب ۸، ۲۲ و ۱۸ قسمتی تشکیل شده که فصل آخر آن پس از یک وقفه ۲۵ساله، در سال ۲۰۱۷ میلادی پخش شد.

به آفرید غفاریان/
بازیگر تئاتر و سینما

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *