درباره «سی‌ان‌ان»؛ رسانه ای که با ترامپ در افتاده است

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/CNN.svg/1200px-CNN.svg.png
سایت بدون -«کیبل نیوز نتورک» که به‌صورت اختصاری با نام CNN شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین شبکه‌های خبری جهان است که زیر نظر شرکت امریکایی «ترنِر» از زیرمجموعه‌های گروه «وانر مدیا» به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای جهان فعالیت می‌کند. این شبکه تلویزیونی فعالیت خود را در تاریخ اول ژوئن ۱۹۸۰ یعنی ۳۸ سال قبل آغاز کرد و در سال ۱۹۸۵ میلادی توانست به یک شبکه پخش ۲۴ساعته با برنامه‌های خبری متنوع در امریکا و اروپا تبدیل شود. این شبکه تلویزیونی دو سال پس از راه‌اندازی یک شبکه خبری با نام «هدلاین نیوز» را در اختیار مردم گذاشت که به‌صورت شبانه‌روزی مهم‌ترین اخبار داخلی امریکا و اخبار بین‌المللی در آن پخش می‌شد و طولی نکشید که این شبکه ثانویه هم مورد توجه مردم قرار گرفت.
شبکه CNN از همان ابتدا شعار خود را «رهبر جهانی اخبار» قرار داد و البته در سال‌های بعد شعارهای دیگری را هم برای خود انتخاب کرد. در آگوست ۲۰۱۰ اعلام شد بیش از ۱۰۰ میلیون خانه در امریکا هزینه ماهانه پرداخت می‌کنند تا به محتوای CNN دسترسی داشته باشند. همچنین گفته شد برنامه‌های این شبکه خبری در ۸۹۰ هزار اتاق در هتل‌های مختلف امریکا پخش می‌شود و مردم کانادا هم به‌صورت گسترده مشترک این شبکه کابلی هستند. در ژوئیه ۲۰۱۵ اعلام شد این شبکه تلویزیونی بیش از ۹۶٫۳ میلیون مشترک پولی در امریکا دارد و البته برنامه‌های آن به‌صورت مستقیم در ۲۱۲ کشور جهان پخش می‌شود.
شرکت «وارنر مدیا» که بیش از ۳۰ هزار کارمند دارد و از آن به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای جهان یاد می‌کنند، مدیریت محتوای CNN را برعهده دارد. این شرکت توسط یک یهودی به‌نام «جان استانکی» مدیریت می‌شود. پس از مذاکرات طولانی سرانجام در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شد شرکت «وارنر مدیا» به قیمت ۱۰۸٫۷ میلیارد دلار به اپراتور مخابراتی AT&T واگذار شود و بر این اساس CNN هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت مخابراتی محسوب می‌شود. دفتر مرکزی سی‌ان‌ان در شهر آتلانتا در ایالت جورجیای امریکا واقع شده است و این شبکه تلویزیونی به زبان‌های مختلف جهان برنامه‌های خبری خود را به‌صورت مستقیم پخش می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *