درباره علیرضا جهانبخش که نقش اول پیروزی مقابل سوریه بود/ تماس با یک گلزن


سایت بدون – بعد از بازگشت به تیم ملی در بحرین و پس از مدتی وقفه و سپس انتقال به لیگ هلند و باشگاه فاینورد، جهانبخش به همان بازیکنی تبدیل شده که انتظارش را داشتیم. ستاره‌ای که در برایتون، هر چه خوب کار می‌کرد باز هم به ترکیب نمی‌رسید و مورد توجه گراهام پاتر قرار نمی‌گرفت. علیرضا بعد از تحمل دو فصل عجیب و خسته‌کننده زیر نظر پاتر، سرانجام تصمیم به جدایی از باشگاه انگلیسی گرفت و در نهایت به هلند بازگشت تا این بار برای فاینورد بازی کند. باشگاهی قدیمی و پر هوادار که علیرضا می‌گوید: «فاینورد در کل هلند هواداران بسیاری دارد. با باشگاه که قرارداد بستم، به من گفتند فاینورد پرطرفدارترین تیم هلند است که در شهرهای مختلف هوادار دارد. البته من به طور دقیق در مورد این مسأله اطلاع ندارم اما خوشحالم که پیراهن فاینورد را پوشیدم و البته که با حضور آرنه اسلات- مربی سابق آلکمار در فاینورد- انتخاب درستی انجام دادم.»
جهانبخش در فاینورد و تنها پس از یکی دو بازی، درخشش را آغاز کرد و به بایکنی مؤثر و کلیدی در ترکیب این تیم بدل شد. او در مرحله مقدماتی لیگ اروپا، دو گل زیبا وارد دروازه نماینده مالت کرد و سپس در همین تورنمنت، دروازه الفسبورک سوئد را گشود. سه گلی که باعث شد توئیتر رسمی باشگاه فاینورد این متن جالب را بنوسید: «اگر گل می‌خواهید، با جهانبخش تماس بگیرید.» علیرضا که در فاینورد یک ماه درخشان را پشت سر گذاشت، با دعوت دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی آمد تا برای بازی با سوریه و عراق آماده شود.
علیرضا که نخستین بار حدود ۹ سال قبل برای تیم ملی بازی کرد و توسط کارلوس کی‌روش پرتغالی به اردو فرا خوانده شد، حالا در زمره بازیکنان باتجربه این تیم قرار دارد. او در غیاب احسان حاجی‌صفی که آسیب دیده و در یونان مانده، بعد از کریم انصاری‌فرد کاپیتان دوم تیم ملی محسوب می‌شود که همین مسأله مسئولیت سنگین جهانبخش در این اردو را به تصویر می‌کشد. البته علیرضا با رفتاری که در طول اردو با بازیکنان جوان انجام داده، با آنها خوش و بش کرده و تجربیاتش را در اختیارشان قرار داده، ثابت کرده که در کاپیتانی هم می‌تواند یک الگو باشد.
جهانبخش که در روز نیمکت‌نشینی کریم انصاری‌فرد، به عنوان کاپیتان و جلوتر از سایر بازیکنان وارد زمین شد، روز موفقی را سپری کرد. او در دیداری که اسکوچیچ روش ۱-۳-۲-۴ را برای تیم ملی انتخاب کرده بود، نقش بال چپ را برعهده داشت و بارها با نفوذهایش دفاع راست قدرتمند و چغر سوریه را آزار داد. در نیمه دوم هم علیرضا با حضور در نزدیکی‌های محوطه جریمه سوریه، از پاس عرضی طارمی استفاده کرد و گل پیروزی ایران را به ثمر رساند.
او درباره بازی با سوریه گفت: « خدا را شکر. بازی اول خیلی مهم است. اهمیت این بازی را می‌دانستیم و قطعاً می‌خواستیم از این میزبانی استفاده کنیم. البته بازی درگیرانه‌ای بود. همیشه بازی‌های اول بازی‌های سختی هستند ولی خدا را شکر سربلند خارج شدیم. برای ادامه این روند باید تلاش‌مان را دو برابر کنیم. بازی ما مقابل سوریه قطعاً می‌توانست خیلی بهتر باشد ولی مهم‌ترین مسأله برد تیم ملی و کسب سه امتیاز بود که به آن دست پیدا کردیم.»
جهانبخش مقابل عراق هم می‌تواند یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی باشد. بخصوص که آزمون هم برمی‌گردد و مثلث او، طارمی و سردار مرگبار خواهد بود. علیرضا درباره بازی بعدی با عراق هم گفت: «باید بازی بعدی هم بهتر از این عمل کنیم. می‌دانیم بازی با عراق از این سخت‌تر است اما امیدوارم با قدرت و تمرکز بیشتر و حمایت هواداران قدم بعدی را محکم‌تر برداریم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *