درباره فالون شروک ؛ خانمی که در دارت آقایان را شکست داد

سایت بدون – فالون شروک در دارت تاریخ‌سازی کرده است. او موفق شد تد اوتس را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد تا اولین زنی لقب بگیرد که در مسابقات جهانی PDC یک مرد را شکست می‌دهد. این ورزشکار ۲۵ ساله ۱۸۰ امتیاز از ۶ پرتابش به دست آورد و با میانگین ۹۱٫۱۲ در کاخ الکساندرا جشن پیروزی گرفت و به جمع ۶۴ نفر برتر راه پیدا کرد.
فالون که بعد از پیروزی تاریخی‌اش حسابی احساساتی شده بود، گفت: «واقعا نمی‌دانم چه بگویم؛ واقعا خوشحال هستم زیرا چیزی را در دارت ثابت کرده‌ام. من به زنان ثابت کردم که می‌توانند با مردها مسابقه بدهند و حتی آنها را شکست دهند. الان احساس می‌کنم روی ماه قدم می‌زنم. نمی‌توانم این را باور کنم.» شروک در حالی توانست رقابت با تد را برنده شود که در اواسط مسابقه و با از دست دادن چهار دارت شانسش را برای کسب پیروزی تقریبا از دست داده بود. اما او دوباره به شکلی تماشایی جنگید تا بتواند نام خودش را در کتاب‌های تاریخ به ثبت برساند.
فالون شروک پنجمین زنی است که در مسابقات PDC آقایان شرکت می‌کند. او همچنین چهارمین زن از ابتدای سال گذشته است که توانسته در مسابقات انتخابی برای شرکت در رقابت‌های مردان حاضر شود. فالون که خواهر دوقلویش فلیسیا نیز دارت بازی می‌کند، در مسابقات مقدماتی زنان انگلیس و ایرلند جایگاه خودش را پیدا کرد و آن را به تثبیت رساند. سال گذشته نفر اول زنان دارت جهان یعنی لیزا اشتون با نتیجه ۳ بر یک مقابل جان دکر شکست خورد. در سال ۲۰۰۹ آناستازیا دبرومیسلووا از روسیه که توانسته بود با واید‌کارت در رقابت‌ها شرکت کند مقابل رایان جویس با حساب ۳ بر صفر مغلوب شد. اولین زنی که در انتخابی مسابقات آقایان به رقابت پرداخته گایل کینگ کانادایی بود که در دور نخست مسابقات سال ۲۰۰۱ باخت و حذف شد.
فالون شروک ورزشکار متولد ۱۹۹۴ (دقیقا همان سالی که رقابت‌های PDC آغاز شد) از سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات مسترز دختران کارش را در رشته دارت آغاز کرد. او در مسابقات WDF به مقام قهرمانی دست یافت و بعد از آن در چندین تورنمنت توانست خودش را نشان بدهد. او در رقابت‌های BDO – رقابتی که از سال ۱۹۷۸ توسط انجمن حرفه‌ای دارت بریتانیا آغاز شده – نیز حضور داشته است. او در سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های مسترز جهانی به فینال رسید و همچنین در سال ۲۰۱۵ در رقابت‌های قهرمانی جهان به رقابت پایانی راه یافت اما در هر دو رقابت بازنده شد. با این حال فالون در رقابت‌های جام جهانی دارت که زیر نظر فدراسیون جهانی این رشته برگزار می‌شود در سال ۲۰۱۸ توانست مقام قهرمانی را به دست بیاورد. او همچنین در سال ۲۰۱۵ در رقابت معتبر Finder Dart Masters در سال ۲۰۱۵ نیز توانست جایزه نفر اول را مال خود کند. اما بدون شک تمام افتخارات او در مقابل برد تاریخ‌سازش در معتبرترین رقابت دارت جهان یعنی مسابقات PDC که هر ساله در کاخ الکساندرا در شهر لندن برگزار می‌شود، رنگ می‌بازد. کاخ الکساندرا یکی از کاخ‌های تاریخی دوره ویکتوریا است که اتفاقات باورنکردنی زیادی را در طول دو قرن به خودش دیده است که یکی از آنها اولین پیروزی یک زن در مسابقات دارت مردان است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *