درباره ندیم امیری بازیکن افغانستانی‌الاصل تیم ملی جوانان آلمان/ستاره‌ای برخاسته از خون و خاکستر

PADERBORN, GERMANY – SEPTEMBER 01: Nadiem Amiri of Germany U21 in action during the International friendly match between Germany U21 and Hungary U21 at the Benteler Arena on September 1, 2017 in Paderborn, Germany. (Photo by Stuart Franklin/Getty Images)


سایت بدون -روایت غریبی است. درست در ساعاتی که دنیای فوتبال حضور یک ستاره جدید افغانستانی را به چشم می‌دید، خبر بمب‌گذاری طالبان مقابل وزارت دفاع کشور افغانستان و خسارت رسیدن به فدراسیون فوتبال این کشور و مجروح شدن رییس فدارسیون فوتبال افغانستان منتشر شد. همان موقعی که ندیم امیری بازیکن افغانستانی‌الاصل مانشافت موفق شد در دقیقه ۸۸ با گلی زیبا دروازه اسپانیا را در جام ملت‌های زیر ۲۱ سال اروپا بگشاید و امید را به اردوی تیمش بازگرداند تا مگر بتوانند بازی را به تساوی بکشانند. بسیاری از کودکان افغانستانی که در حال رفتن به مدرسه بودند و از مقابل فدراسیون فوتبال کشورشان عبور می‌کردند، آغشته به خون و خاکستر شدند. البته امیری در بازی نیمه‌نهایی مقابل رومانی نیز موفق به زدن دو گل برای ژرمن‌ها شده بود تا نقش پررنگی در صعود تیمش به فینال مسابقات ایفا کرده باشد.

رویای فوتبالیست شدن اگر نگوییم در همه کودکان دنیا، اما در بسیاری از آنها وجود دارد. اما برای فوتبالیست شدن فقط رویا کافی نیست؛ زیرساخت لازم است و برنامه‌ریزی. شاید اگر پدر و مادر ندیم در دهه هشتاد میلادی تصمیم نمی‌گرفتند افغانستان جنگ‌زده را به امید یک زندگی بهتر ترک کنند و راهی لودویگزهافن آلمان شوند، سرنوشت ندیم به شکل متفاوتی رقم می‌خورد. شاید ندیم هم حالا یکی از آدم‌هایی بود که به سوگ عزیزانش نشسته بود؛ عزیزانی که در بمب‌گذاری‌ها از دست داده بود. شاید ندیم هیچ فرصتی برای فوتبال بازی کردن پیدا نمی‌کرد.

اما حالا ندیم امیری یکی از آن ستاره‌هایی است که آینده درخشانی پیش رو دارد. او که با زحمت و ایثار فراوان پدر و مادرش توانست فوتبال را در کمال امنیت و به صورت آکادمیک بیاموزد، امروز مدنظر بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار دارد. او بسیار جوان است و می‌تواند در ادامه به جایگاه‌های بالاتری در فوتبال دست پیدا کند. ندیم هم‌اکنون در تیم بوندسلیگایی هوفنهایم توپ می‌زند. او در سال ۲۰۱۵ موفق شد خودش را به تیم بزرگسالان این تیم برساند و زیرنظر ناگلزمان مشغول به کار شود. ندیم تاکنون ۱۰۶بار پیراهن تیم هوفنهایم را بر تن کرده و در مجموع ۱۲ گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است. او همچنین ۱۳ پاس گل هم به نام خودش در بوندسلیگا به ثبت رسانده است.

البته با اتفاقاتی که برای اوزیل در تیم ملی آلمان رخ داده، ندیم باید حسابی حواسش را جمع کند تا از حواشی دور بماند و بتواند روی فوتبالش متمرکز شود. بدون شک شماره ۱۸ این روزهای تیم زیر ۲۱ ساله‌های آلمان، شانس زیادی برای رسیدن به پیراهن تیم بزرگسالان آلمان دارد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *