درخشش و رکوردشکنی آزمون برابر چلسی/سردار در صدر؛ آقای گل ایران


در مصاف زنیت – چلسی سردار آزمون در دقیقه ۷۹ به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به آرتم زوبا داد. شدت درد سردار آزمون به حدی بود که در پایان بازی فاصله رختکن تا اتوبوس تیم را با عصا طی کرد. سرگئی سماک، سرمربی زنیت در مورد شدت آسیب‌دیدگی سردار آزمون می‌گوید: «باید ببینیم آسیب‌دیدگی او چقدر جدی است و آیا می‌تواند در بازی یکشنبه برابر دینامو بازی کند یا خیر. در دو روز آینده تکلیف این موضوع روشن می‌شود.»

سایت بدون – برای سردار آزمون، تنها یک تک به تک کافی بود تا دروازه چلسی و دروازه‌بان اسپانیایی‌اش را باز کند. مهاجم تیم ملی که برابر قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا سرشار از انگیزه بود، موفق شد برای ششمین بار در این تورنمنت معتبر گل بزند و رکورد خود را در بین بازیکنان ایرانی ارتقا بدهد. سردار پیش‌تر دروازه بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، لیون، بنفیکا و یوونتوس را در لیگ قهرمانان باز کرده بود و این بار نیز توانست توپ را به تور دروازه چلسی برساند.
دیدار زنیت و چلسی در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، برخلاف بازی رفت حساسیت چندانی نداشت. زنیت به عنوان تیم سوم صعود خود را به لیگ اروپا مسجل کرده بود و چلسی هم قبل از این بازی به مرحله حذفی رقابت‌ها راه یافته بود. تیم توماس توخل تنها برای کسب عنوان صدرنشینی راهی روسیه شد و از طرفی زنیت هم برای اعاده حیثیت پا به زمین گذاشته بود. با اینکه دیدار دو تیم اهمیت خاصی برای جدول نداشت، جذب و تماشایی از آب در آمد و هم چلسی و هم زنیت نشان دادند که به لحاظ تاکتیکی تیم‌های قدرتمندی هستند.
چراغ اول این دیدار را تیمو ورنر آلمانی روشن کرد. او خیلی زود و در دقیقه ۲ بازی توانست چلسی را از میزبان خود پیش بیندازد. بعد از این گل بود که زنیت سراپا حمله شد و با بازیکنان بیشتری به دروازه چلسی هجوم برد. کلودینیوی برزیلی وظیفه بازیسازی را برعهده داشت و قرار هم بر این بود که بتواند سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار بدهد. البته مالکوم، دیگر برزیلی زنیت هم با تکنیک خود سعی داشت خط دفاع چلسی را به هم بریزد.
در اواسط نیمه اول، زنیت توانست گل تساوی را وارد دروازه چلسی کند. ارسال داگلاس سانتوس را کلودینیو با ضربه سر به تور دروازه چلسی رساند. بعد از این گل، دوباره زنیت بود که توانست توسط سردار آزمون به گل برتری برسد. پاس در عمق کلودینیو، آزمون را در موقعیت تک به تک با کپا قرار داد و مهاجم ایرانی مثل همیشه با خونسردی منحصر به فرد خود توانست دروازه‌بان اسپانیایی را دربیل بزند و ششمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثبت برساند. وقتی سردار این گل را زد، بی‌اختیار یاد جمله وحید امیری در آخرین مصاحبه‌اش افتادیم که می‌گفت: «وقتی توپ را به سردار آزمون می‌رسانیم، خودمان به وسط زمین برمی‌گردیم چون می‌دانیم که سردار توپ را وارد دروازه حریف می‌کند.»
در نیمه دوم هم زنیت می‌توانست توسط آزمون به گل سوم برسد. ارسال کلودینیو با ضربه سر دیدنی سردار همراه شد اما کپا در حالتی عجیب توپ را از خط دروازه بیرون کشید. بعد از این موقعیت حساس، لوکاکو توانست گل تساوی را مقابل دروازه خالی زنیت به ثمر برساند. تیمو ورنر در ادامه گل سوم چلسی را به زیبایی زد تا میهمان در آستانه کسب برتری قرار بگیرد. البته سردار هم می‌توانست گل تساوی را بزند اما پای او در حرکت پیچ خورد و به زمین افتاد تا نتواند از موقعیت به وجود آمده سود ببرد. آزمون بعد از این صحنه به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین خارج شد و حتی فاصله تا اتوبوس تیم را با عصا طی کرد. گویا پای آزمون ورم کرده و مشخص نیست که آیا او به بازی حساس زنیت مقابل دینامو مسکو در لیگ روسیه می‌رسد یا نه؟ این بازی یکشنبه و در چارچوب هفته هجدهم لیگ روسیه برگزار خواهد شد.
در لحظات پایانی بازی، اوزدوئف توانست به زیبایی دروازه چلسی را باز کند تا این دیدار جذاب با تساوی ۳ بر ۳ تمام شود. با توجه به پیروزی یوونتوس برابر مالمو، این بیانکونری بود که در صدر جدول قرار گرفت و چلسی هم به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد. آزمون هم در زمره بازیکنانی قرار گرفت که موفق شده‌اند دروازه چلسی را باز کنند. علی دایی (۲ بار )، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی دروازه چلسی را باز کرده بودند و این بار آزمون توانست چنین اتفاق بزرگی را رقم بزند. او به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزن‌های ایرانی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و به نظر نمی‌رسد در کوتاه‌مدت کسی بتواند از این رکورد ویژه آزمون عبور کند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *