دردسرهای رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات/زیدان عزیز! با همین‌ها بساز


سایت بدون – زین‌الدین زیدان بعید است در این ژانویه برای نقل و انتقالات بودجه‌ای بگیرد چون رئال مادرید در فروش بازیکنان ناتوان بوده و فشار روی او است تا با آنچه در اختیار دارد، تیم را به هدف برساند بخصوص گرانترین خرید تیم، ادن آزار. ستاره بلژیکی در آخرین بازی تیم که با برد ۴ بر یک در زمین آلاوس به پایان رسید، یک گل زد و یک پاس گل داد اما رئال و آزار در هفته‌های بعد، رئال و آزار این بازی هستند یا آن سردرگم‌های افول‌کرده‌ای که در جام حذفی به یک تیم گمنام و در نیمه نهایی سوپرجام به بیلبائو باختند؟
زیدان در نیمه دوم فصل باید از هافبک بلژیکی بهترین بازی را بگیرد. مارتین اودگارد به انتقال به آرسنال نزدیک شده اما منابع خبری می‌گویند لیورپول علاقه‌ای به جذب قرضی میلیتائو و بردن این مدافع برزیلی به آنفیلد ندارد. این بازیکن ۲۲ ساله تنها در دو بازی در این فصل در ترکیب اصلی رئال بوده و یکی از آنها از بدترین بازی‌های این فصل رئال بوده، باخت خانگی ۳ بر ۲ برابر شاختار دونتسک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان.
زیدان به او علاقه‌ای ندارد و همین داستان درباره ماریانو دیاس، آلوارو اودریوسولا، ایسکو و حتی وینیسیوس صدق می‌کند اما همه قرار است در تیم بمانند چون برنامه‌ای برای جذب وجود ندارد.
مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا توانست لوکا یوویچ را به آینتراخت فرانکفورت برگرداند اما به صورت قرضی و تا پایان فصل. بعد از انجام تنها پنج بازی در این فصل، وقت را تلف نکرد و در نخستین بازی برای تیم سابقش توانایی‌اش را ثابت کرد، او در برد ۳ بر یک برابر شالکه دو گل زد یعنی به تعداد همه گل‌هایش برای رئال اما سایر بازیکنان قرض گرفته شده نتوانسته‌اند باشگاهشان را برای خرید دائمی مجاب کنند.
گرت بیل احتمالاً در تابستان برمی‌گردد و آخرین فصل قراردادش را در برنابئو بازی می‌کند و اگرچه براهیم دیاس در میلان عملکرد خوبی داشته اما آنها برنامه‌ای ندارند برای اینکه ۲۰ میلیون یورو به اضافه حق انتقال رئال مادرید برای او بپردازند. رئال همچنین تاکه فوزا کوبو را به ویارئال قرض داده بود اما آنجا فرصت بازی پیدا نمی‌کرد بنابراین به ختافه قرض داده شد.
یوویچ، مهاجم صرب ۲۳ ساله و میلیتائو بخشی از ولخرجی ۲۵۰ میلیون پوندی رئال در سال ۲۰۱۹ هستند که تا به حال اصلاً جواب نداده. فرلان مندی موفق بوده و امید می‌رود رودریگو گوئز ۲۰ ساله بتواند پتانسیلش را فعال کند اما یوویچ و میلیتائو را باید شکست تلقی کرد و آزار شاید یکی از پرهزینه‌ترین اشتباهات رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات باشد. او در باخت نیمه‌ نهایی سوپرجام اسپانیا به وسیله اتلتیک بیلبائو بی‌خاصیت بود و در شکست برابر تیم دسته سومی آلکویانو در جام حذفی اواخر بازی به زمین آمد. تا قبل از بازی شنبه، هیچ نشانه‌ای از درخشش آخرین فصل حضورش در چلسی بروز نداده بود. البته هنوز اعتماد زیدان را دارد که به بازیکنان کم‌تجربه، رودریگو، وینیسیوس و اودگارد ترجیحش می‌دهد.
ماریانو مقابل آلکویانو بازی کرد و زیدان دوست دارد او را پیشرفت دهد تا در صورت لزوم، مهاجم تیم به جای کریم بنزما باشد. گفته می‌شد سویا به جذب ایسکو علاقه‌مند است اما مربی آن تیم، خولن لوپتگی به خوبی این بازیکن را می‌شناسد.
معضلات دیگر باشگاه، تمدید قراردادهای نجومی، نیاز به کاهش ده درصدی دستمزد بازیکنان مثل فصل قبل و تمایل به خریدهای بزرگ در پایان فصل است. سرخیو راموس شش ماه پایانی قراردادش را سپری می‌کند و از نخستین پیشنهاد باشگاه برای تمدید، رضایت نداشته بنابراین آوردن بازیکنان جدید با قراردادهای بزرگ قابل توجیه نیست.
رئال برای نخستین بار بعد از ۴۰ سال یک تابستان بدون خرید را سپری کرد و فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه، می‌خواهد در تابستان پیش رو جبران کند اما شرطش بازگشت کامل هواداران به استادیوم برای فصل آینده و صرفه‌جویی در این پنجره زمستانی است. اگر به ثبات مالی برسند و برای مشکلاتشان با امثال بیل، یوویچ، اودگارد و ایسکو راه‌حلی پیدا کنند و فوتبال شرایطی عادی پیدا کند، می‌توانند به اهداف همیشگی‌شان، کیلیان امباپه و ارلینگ هالند فکر کنند، داوید آلابا را به عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی خیلی خوب از بایرن‌مونیخ بگیرند و برای جذب پائو تورس، مدافع ویارئال و ادواردو کاماوینگا، هافبک رن شانس داشته باشند اما تا آن موقع، زیدان باید با داشته‌هایش بسازد.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *