در تمجید از احمد نوراللهی: مرد میدان‌های بزرگ


سایت بدون – احمد نوراللهی همانی است که بعد از آن دربی ۴ – ۲ هواداران برایش هشتگ زدند. هافبک انرژیکی که با گلزنی در دربی برگشت امسال پرسپولیس را به سوی جام قهرمانی لیگ برتر هل داد و البته تیم برانکو فینال جام حذفی را هم به او و گل تعیین‌کننده‌اش مدیون است. در بازی چهارشنبه شب نقش جهان نوراللهی بیش از هر بازیکنی شوت زد، همه نبردهای تن به تن را از بازیکنان مقابلش برد و به بازی پرسپولیس هم ریتم داد. نوراللهی از روزی که به پرسپولیس برگشت، چهار گل برای این تیم زد و اتفاقا هر چهار گلش هم تعیین‌کننده بوده است. از گل‌هایی که به الجزیره و در دربی زد بگیرید تا برسید به همین بازی آخر با سپاهان که قرمزها را به فینال جام حذفی رساند.

آن روزی که هواداران پرسپولیس فضای مجازی را با هشتگ «همه چیز از شوت احمد شروع شد» آذ‌ین بستند، نوراللهی نه به اندازه امروز باتجربه بود و نه حتی اینقدر تاثیرگذار. امروزی که تازه می‌فهمیم برانکو چرا این‌قدر به بازگشت شماره هشت و حضورش در همه بازی‌های پرسپولیس اصرار می‌ورزد.
از احمد نوراللهی حرف می‌زنیم. هافبک انرژیکی که با گلش در دربی، پرسپولیس را به سوی جام قهرمانی لیگ برتر هل داد و تیم برانکو فینال جام حذفی را هم به او و گل تعیین‌کننده‌اش مدیون است. در بازی چهارشنبه شب نقش جهان نوراللهی بیش از هر بازیکنی شوت زد، همه نبردهای تن به تن را از بازیکنان مقابلش برد و به بازی پرسپولیس هم ریتم داد. او نه مثل شجاع پرخاشگر است و نه به اندازه کامیابی‌نیا خطا می‌کند. در عوض، کاملاً در اختیار تیم است که این را می‌توانیم از گل‌های سرنوشت‌سازی که در یک سال اخیر به ثمر رسانده، دریابیم.
نوراللهی از روزی که به پرسپولیس برگشت، چهار گل برای این تیم زد و هر چهار گلش هم تعیین‌کننده بود. از گلی که به الجزیره و در دربی زد بگیرید تا برسید به همین بازی آخر با سپاهان که قرمزها را به فینال رساند.
گل اول نوراللهی تیم برانکو را انداخت در مسیر فینال لیگ قهرمانان. پرسپولیس بازی رفت را در خانه الجزیره سه بر دو باخته بود و برای صعود باید این تیم را در ورزشگاه آزادی شکست می‌داد. بازی که به دقیقه ۶۳ رسید، احمد نوراللهی با یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه، دروازه خصیف را فروریخت. البته که قرمزها در دقیقه ۷۰ گل مساوی را خوردند اما سیدجلال حسینی با گلی که در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند، در واقع کار نوراللهی را تکمیل کرد.
گل دوم احمد نوراللهی نخستین گل او در لیگ هجدهم بود. او اگر چه یکی از بهترین‌های پرسپولیس در این فصل بود و حتی با تیم‌ملی به جام ملت‌های آسیا رفت اما تا هفته بیست ‌و دوم لیگ برتر نه گلی زده و نه پاس گلی داده بود. تا اینکه درست یک هفته مانده به دربی هر دو طلسم فصلش را شکست. احمد در بازی با سپیدرود هم پاس‌گل داد و هم گل زد تا پرسپولیس علاوه بر حفظ اختلاف امتیازی‌ خود با استقلال، برای دربی هم روحیه بگیرد.
گل سومش را او در همین دربی زد. روی یک کرنر، احمد نوراللهی از راه رسید و با ضربه سری تماشایی دروازه استقلال را باز کرد. پرسپولیس با این یک گل علاوه بر پیروزی در مسابقه به اصطلاح شش امتیازی، رقیبش را هم به حاشیه برد تا شانس قهرمانی‌ خودش پررنگ‌تر شود. سومین گل نوراللهی، سکوی پرش پرسپولیس به سمت رویای دوگانه‌اش بود. بعد از ۱۲۰ دقیقه بدون گل، باز هم این احمد نوراللهی بود که از راه رسید و سرنوشت مسابقه را عوض کرد.
او در همین بازی بارها دروازه سپاهان را با شوت‌هایش تهدید کرده بود اما این بار ضربه‌ای که از پشت محوطه جریمه روانه دروازه کرد، با اشتباه مدافع حریف همراه شد و پرسپولیس را به یک‌قدمی رویای دوگانه‌اش رساند. رویای دو جام قهرمانی در یک فصل، آن هم بعد از بیست سال.
 
آدرس مطلب:

دانلود تمام صفحات

صفحه ۱

صفحه ۲

صفحه ۳

صفحه ۴

صفحه ۵

صفحه ۶

صفحه ۷

صفحه ۸

صفحه ۹

صفحه ۱۰

صفحه ۱۱

صفحه ۱۲ برگزیده : گزارش و گفتگو گزارش تصویری

سرویس ویژه برای مشترکین ایرانسل

ویژه نامه | آرشیو

ایرنا
ایران دیلی
الوفاق
ایران
ایران سپید
شبکه خبری ایران

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *