در فیلم تازه اسکورسیزی/ دنیرو و پاچینو چگونه جوان شدند؟

سایت بدون -فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که از ابتدا به دلیل ترکیب بازیگران و بودجه سنگین، اهمیت فراوانی داشت، این روزها و با تحسین منتقدان بیشتر در مرکز توجهات قرار گرفته است؛ به ویژه آن که در آغاز فصل جوایز سینمایی، به عنوان یکی از مدعیان اصلی، مطرح شده است. جلوه‌های ویژه بصری از نقاط کنجکاوی‌برانگیز «مرد ایرلندی» بوده که حتی روی بودجه و زمان تولید نیز تأثیر گذاشته است.
۴۰ سال جوان‌تر
مجموعه فناوری‌هایی که در جلوه‌های بصری «مرد ایرلندی» به کار رفته، به De-aging (جوان‌سازی) مشهور است و پیشتر هم در اشل بسیار کوچک‌تر سابقه دارد؛ آن هم در «مورد عجیب بنجامین باتن» که برد پیت در اواخر فیلم، باید در سنی حدود ۲۰-۱۸ ساله به تصویر کشیده می‌شد. با این حال رابرت دنیروی ۷۶ ساله و آل پاچینوی ۷۹ ساله، در دقایق زیادی از «مرد ایرلندی»، در سنین ۳۰ و ۳۹ ساله به تصویر کشیده شده‌اند. گفته شده در زمان فیلم برداری این فیلم، از ۹ دوربین برای ثبت هر صحنه استفاده شده که یکی از دوربین‌ها، فقط برای جوان کردن شخصیت‌ها به کار رفته است!
هزینه‌های سنگین
می‌دانید که مارتین اسکورسیزی، از جمله فیلم سازان نیویورکی است و فیلم‌هایی به نسبت هالیوود، کم‌بودجه‌تر و مستقل‌تر می‌سازد. با این حال «مرد ایرلندی» با بودجه‌ای ۱۶۰ میلیون دلاری، پرهزینه‌ترین فیلم اسکورسیزی بوده و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها برای جلوه‌های ویژه بصری صرف شده است. این فیلم با ۱۰۶ روز فیلم برداری، همچنین طولانی‌ترین مدت زمان تولید را در بین فیلم‌های کارنامه مارتین اسکورسیزی به خود اختصاص داده است. جلوه‌های ویژه «مرد ایرلندی» که گفته می‌شود چشمگیر از آب درآمده ، دلایل اصلی به تعویق افتادن این پروژه بوده است. گفته شده اسکورسیزی سال‌ها طرح این فیلم را در اختیار داشته، اما تا سال ۲۰۱۶ امکان تولید فیلم را فراهم نمی‌دیده است زیرا از طرفی هیچ شرکتی حاضر نبوده روی این پروژه سنگین سرمایه‌گذاری کند و از طرف دیگر هنوز فناوری جلوه‌های ویژه آن‌قدر پیشرفت نکرده بوده که اسکورسیزی راضی شود «مرد ایرلندی» را شروع کند!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *