در لالیگای ۲۰۱۹ چه خبر است؟ /بارسای کهکشانی، اتلتیکوی متحول‌شده و رئال در دست تعمیر

سایت بدون – جمعه شب فصل جدید رقابت‌های لالیگا آغاز می‌شود تا جدالی تازه برای فتح یکی از جذاب‌ترین تورنمنت‌های فوتبال شروع شود. بی‌شک در فصل پیش رو نیز جنگ قهرمانی بین سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید خواهد بود و سایر تیم‌ها باید برای رتبه چهارم به بعد تلاش کنند مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد. رئال مادرید سال قبل و در یکی از ضعیف‌ترین دوران خود موفق شد در رتبه سوم قرار بگیرد و این‌طور که پیداست این سه تیم مثلث مدعیان را بار دیگر تشکیل می‌دهند.

 نیمار، تنها تردید بارسا

آبی‌اناری‌ها اگرچه در فصل گذشته مقتدرانه فاتح لالیگا شدند اما در لیگ قهرمانان همانند چند فصل اخیر ناکام بودند و همین موضوع سبب شد تا به فکر تقویت تیم باشند. آنتوان گریزمان مهم‌ترین ستاره جدیدی بود که به نیوکمپ رفت تا در کنار مسی و سوارز خط حمله بارسا را قدرتمند‌تر از قبل کند. آنها در ماه ژانویه گذشته نیز خرید فرانکی دی‌یونگ از آژاکس را قطعی کرده بودند و با توجه به درخواست جدایی سیلیسن، برای یافتن جانشینی مطمئن برای مارک آندره‌تراشتگن در درون دروازه، به سراغ نتو، گلر والنسیا رفتند. جونیور فیرپو، مدافع چپ بتیس هم دیگر بازیکنی بود که بیشتر برای نیمکت‌نشینی یوردی آلبا خریداری شد. مالکوم و سیلیسن مهم‌ترین جداشده‌های این تیم بودند.
مهم‌ترین ماموریت سران باشگاه از ابتدای تابستان بازگرداندن نیمار به نیوکمپ بوده که هنوز قطعی نشده اما این انتقال در روزهای اخیر بسیار محتمل به نظر می‌آید. این ستاره برزیلی که دیگر تمایلی به ماندن در پاری‌سن‌ژرمن ندارد برای بازگشت به لالیگا و بازی در کنار دوستان قدیمی‌اش ابراز تمایل کرده اما در حالی که تیم فرانسوی به دلیل روابط بسیار بدی که با بارسا دارد علاقه‌ای به این انتقال نداشت درنهایت مجبور شده با نمایندگان بارسا به مذاکره بنشیند. با توجه به اخباری که از مذاکرات روز گذشته دو باشگاه درز کرده احتمالا نیمار در ازای کوتینیو و مبلغی بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو به جمع آبی‌اناری‌‌پوشان بر می‌گردد. بارسا در دیدار افتتاحیه فصل، جمعه شب میهمان بیلبائو هستند.

 وضعیت مبهم پروژه زیدان

رئال مادرید پس از فصلی ناامیدکننده که برکناری لوپتگی و سولاری و درنهایت بازگشت زیدان به نیمکت تیم را به دنبال داشت تابستان شلوغی را تجربه کرد. در مادرید همه از پروژه جدید فلورنتینوپرز برای کهکشانی کردن دوباره تیمش حرف می‌زدند و از همان روزهای نخست نقل و انتقالات، خریدهای رئال آغاز شد.

لوکا یوویچ، مهاجم جوان آینتراخت فرانکفورت نخستین بازیکنی بود که زیدان به برنابئو برد. آنها سرانجام رویای حضور ادن هازارد در رئال را نیز عملی کردند و پس از چند فصلی که صحبت از سفیدپوش شدن این ستاره بلژیکی بود او نیز به مادرید رفت. فرلان مندی(مدافع چپ لیون)، لدر میلیتائو(مدافع برزیلی پورتو) و رودریگو(وینگر سانتوس) دیگر نفراتی بودند که با نظر زیدان به رئال رفتند. با این وجود دیدارهای پیش‌فصل اصلا برای رئال خوب پیش نرفت. شکست عجیب ۷ بر ۳ مقابل اتلتیکو و ناکامی برابر بایرن زنگ خطر را برای این تیم به صدا درآورد. زیدان به‌شدت روی خرید پل پوگبا از یونایتد مصر بوده اما پرز تلاش زیادی داشت تا نیمار را به رئال ببرد. در حالی که حدود دو هفته تا پایان مهلت نقل و انتقالات در اسپانیا باقی مانده آنها برای خرید هیچ‌یک از این دو ستاره به توافق نرسیده‌اند. البته نیمار ظاهرا شانس زیادی برای حضور در مادرید ندارد و گفته می‌شود یونایتد نیز با توجه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات انگلیس به رئال اعلام کرده به هیچ قیمتی پوگبا را از دست نمی‌دهد.  مشکلات زیدان به همین‌جا ختم نمی‌شود. مصدومیت یوویچ، ‌مندی و رودریگو در بازی‌های دوستانه و دور بودن هازارد از شرایط آرمانی علامت سوال‌های زیادی را برای موفقیت رئال در فصل پیش رو به وجود آورده است. حتی روز گذشته رسانه‌های اسپانیایی از احتمال انتقال قرضی یوویچ ۶۰ میلیون یورویی به باشگاهی دیگر خبر دادند و ظاهرا زیزو به این نتیجه رسیده که او برای حضور در ترکیب اصلی رئال، هنوز تجربه و توانایی لازم را ندارد. در این شرایط گرت بیل نیز به‌شدت برای رفتن به باشگاهی دیگر مقاومت کرده و پس از منتفی شدن انتقالش به چین، شاید این فصل را هم در برنابئو سپری کند. رئال فصل جدید را شنبه‌شب با بازی در زمین سلتاویگو آغاز می‌کند.

 تحول در اتلتیکو

شاید در شرایط فعلی اتلتیکو مادرید را بتوان اصلی‌ترین رقیب بارسا برای قهرمانی در لالیگا دانست. با جدایی نفراتی چون دیه‌گو گودین، خوان فران، رودری، لوکاس هرناندز، فیلیپه لوئیز و البته ستاره فرانسوی این تیم، آنتوان گریزمان هواداران به‌شدت نگران آینده تیم‌شان بودند. به‌خصوص با توجه به سیاست‌های باشگاه که معمولا خریدهای ارزانقیمت و آینده‌دار را در دستور کار خود دارند.  برای دیه‌گو سیمئونه اما این جدایی‌ها چندان مشکل‌ساز نبود. او به سرعت سراغ یک خرید گرانقیمت رفت و ژوائو فلیکس را به‌عنوان چهارمین خرید گرانقیمت تاریخ فوتبال به خدمت گرفت. مارکوس یورنته(هافبک رئال)، کایران تریپیه(مدافع راست تاتنهام)، ماریو هرموسو(مدافع میانی اسپانیول)، فیلیپه(مدافع میانی پورتو) و رنان لودی(مدافع چپ اتلتیکو پارانائنزه) دیگر خریدهای سرمربی آرژانتینی بودند که در دیدارهای پیش‌فصل نشان دادند به خوبی می‌توانند جای خالی جداشده‌ها را پرکنند. آخرین خرید آنها پیش از آغاز فصل نیز رودریگو، مهاجم والنسیاست که توافقات نهایی برای حضور او در اتلتیکو انجام شده است. آنها در نخستین بازی خود در فصل جدید یکشنبه‌شب میزبان ختافه هستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *