دوفیلم از ابراهیم گلستان و فروغ فرخزاد در جشنواره ونیز به نمایش در می آید

سایت بدون -فیلمهای «خانه سیاه است» از فروغ فرخزاد با مدت زمان ۲۰ دقیقه و «تپه های مارلیک» اثر ابراهیم گلستان با زمان ۱۵ دقیقه، روز پنجشنبه  ۲۹ اوت  ۲۰۱۹ قراراست در بخش ونیز کلاسیک که مربوط به آثار مرمت شده جشنواره ونیز ۲۰۱۹ است ، به نمایش در آیند.

به احتمال قوی ابراهیم گلستان ۹۷ ساله که تهیه کننده این دو فیلم است، با وجود کهولت سن در فستیوال ونیز حضور خواهد یافت. کپی جدید و مرمت شده ای از اثر شادروان فروغ فرخزاد با استفاده از متریالی که در اختیار ابراهیم گلستان هست تهیه شده و فیلم تپه های مارلیک از روی کپی پزیتیف آن که در اختیار فیلمخانه ملی ایران قرار دارد و به سینماتک بولونیا ایتالیا داده شده بود، مرمت شده است.

میترا فراهانی که موسسه «اکران نوار» را در ایتالیا اداره می کند، پیگیر این اقدام بوده است. فیلم ابراهیم گلستان در سال ۱۹۶۴ در همین جشنواره ونیز شیر طلای سان مارکو را به دست آورده بود. جدا از کارخلاقانه تصویری و مونتاژ فیلم، نثری جذاب تصاویر آنرا همراهی می کند. در فیلم فروغ که نثر آن متاثر از کتاب عهد عتیق توسط وی نوشته شده، با صدای محزون شاعر، جذابیتی دو چندان به یگانه فیلمش بخشیده است.

این فیلم در جشنواره اوبر هازن آلمان موفق به دریافت جایزه اول شده بود.

جدا از این، سینمای ایران امسال با فیلم قابل توجه «متری شش ونیم» دومین اثر این کارگردان در ونیز حضور دارد که که با استعداد در بخش افق ها نمایش داده خواهد شد. هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز از همین چهارشنبه ۲۸ اوت شروع به کار میکند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *