دوپینگ حجازی‌فر با دوپبنگ در نوروز ۹۹/بازیگر همه فن حریف

هادی حجازی‌فر در سریال نوروزی شبکه ۳ حضور موفقی داشت و نشان داد می‌تواند در آثار کمدی و غیرکمدی خوش بدرخشد

سایت بدون – یکی از سریال‌های ناامیدکننده نوروز امسال، «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی بود که امشب آخرین قسمت آن پخش می شود. هرچند که این مجموعه ایرادها و اشکالاتی دارد اما بازیگران خوبی مانند هادی حجازی‌فر، شبنم مقدمی و محمد بحرانی دارد که فارغ از کیفیت سریال، توانسته‌اند در این مجموعه خوش بدرخشند. هادی حجازی‌فر که کارش را در عرصه بازیگری با سینما شروع کرد، با «دوپینگ» به تلویزیون راه پیدا کرد و دو سریال «زیرخاکی» و «می‌جان» را هم در راه دارد. به بهانه پخش سریال «دوپینگ» درباره حضور موفق این بازیگر در هردو آثار کمدی و غیرکمدی و حضور پررنگش در آثار طنز نوشته‌ایم.
خوش‌سابقه در آثار کمدی
در طول چهار سالی که از فعالیت رسمی این بازیگر در سینما و تلویزیون می‌گذرد، او بیشتر در فیلم‌های غیرکمدی بازی کرده است اما فیلم‌های کمدی مانند «کاتیوشا» و «ژن خوک» هم در کارنامه او دیده می‌شود. «دوپینگ» و «زیرخاکی» نیز جدیدترین آثار طنزی هستند که حجازی‌فر در آن‌ها ایفای نقش کرده است. این بازیگر در «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی، نقش «خلیل کاتیوشا» رزمنده دفاع مقدس را بازی می‌کرد که طی اتفاقاتی باید با جوانی به نام «ارشیا» که از لحاظ اعتقاد و تفکرات درست نقطه مقابل او بود، زندگی می‌کرد. همین تقابل بامزه باعث شد زوج هادی حجازی‌فر و احمد مهران‌فر در این فیلم موفق ظاهر شوند. او در «ژن خوک» دست به انتخاب نقش متفاوت‌تری زد و به جای شخصیت مثبتی مانند یک رزمنده، در نقش یک کاراکتر خلافکار به نام «رضا کیشمیش» دیده شد که تصمیم به فرار از زندان می‌گیرد. نمی‌توان «ژن خوک» را جزو آثار کمدی خوب سینما دانست و هادی حجازی‌فر هم در این فیلم بازی متوسطی داشت. او در «دوپینگ» نقش یک پدر میان سال به نام «حسن دکه» را بازی می‌کند که با تنها پسر و مادر خود زندگی می‌کند. سکانس‌های بازی هادی حجازی‌فر در این مجموعه، جزو معدود لحظه‌های کمدی سریال است.
بازیگر نقش‌های تلخ و شیرین
حجازی‌فر به صورت ذاتی، جدیت خاصی در چهره خود دارد که همین جدیت او در آثار کمدی باعث می‌شود حتی خشم و عصبانیتش بامزه باشد و مخاطب را به خنده بیندازد. از این نظر می‌توان او را مانند رضا عطاران دانست. اکنون با مرور آثار کمدی هادی حجازی‌فر، دیگر می‌توان به توانایی این بازیگر در ایفای نقش‌های بامزه و کمدی، اطمینان داشت و او را جزو آن دسته از بازیگرانی به حساب آورد که به اندازه آثار غیرکمدی، می‌تواند در فیلم یا سریال‌های طنز هم درخشان باشد. هادی حجازی‌فر هم می‌تواند مرد تنها و شکست‌خورده فیلم «آتابای» یا «کمالِ» عصبی، جسور و طغیانگر «ماجرای نیمروز» باشد، هم می‌تواند مرد خسیس، فرصت‌طلب و کم‌هوش قصه «دوپینگ» باشد و در هرکدام از این سه نقش مختلف فوق‌العاده ظاهر شود.
روی خوش به آثار کمدی
موفقیت او در آثار کمدی، باعث شده این بازیگر در انتخاب‌های جدیدش، بیشتر به سمت فیلم و سریال‌های طنز برود. او سال ۹۸ در تلویزیون، دو سریال طنز «دوپینگ» و «زیرخاکی» را بازی کرد و در سینما هم در فیلم «دوزیست» که رگه‌هایی از طنز و شوخی دارد، ایفای نقش کرده است. در «دوزیست» کاراکتر خودش یعنی «حبیب» هم شخصیت بامزه‌‌ای است و از آن جدیتی که در شخصیت‌های «خلیل کاتیوشا»، «رضا کیشمیش» و «حسن دکه» دیده‌ایم خبری نیست. سکانس‌های کل‌کل و رقابت او در «دوزیست» با شخصیت «مجتبی» با بازی پژمان جمشیدی، خوب و بامزه از آب درآمده و این موضوع، ما را به همبازی شدن این دو بازیگر در سریال طنز «زیرخاکی» امیدوار می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *