رئال‌مادرید گل نمی‌زند و استحکام دفاعی‌اش را از دست داده/سقوط آزاد



سایت بدون -رئال‌مادرید صدر جدول لالیگا را از دست داد و بخشی از فوتبال خود را گم کرد که باعث شده بود به شانس اول قهرمانی تبدیل شوند؛ یعنی استحکام دفاعی.
نخستین زنگ خطر در بازی جام حذفی مقابل رئال‌سوسیداد به صدا درآمد که به حذف سفیدپوشان منتهی شد، دومی مقابل سلتاویگو بود که دو امتیاز را از رئال گرفت و آخری را لوانته به صدا درآورد تا رئال‌مادرید در بدترین زمان ممکن و در هفته‌ای که دو بازی بسیار مهم را پیش‌رو دارد سقوط کند؛ هفته‌ای که می‌تواند تکلیف رئال را در هر دو رقابتی که در آن حضور دارد روشن کند؛ ابتدا منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا و بعد بارسلونا
در لالیگا.
بدترین بخش ماجرا اینجا است که تیم زین‌الدین زیدان منابع لازم و کافی برای حرکت رو به جلو را نداشت و تنها وینیسیسوس جونیور بود که بعد از مصدومیت ادن آزار و بیرون رفتنش توان دریبل زدن بازیکن مقابل خود و خلق موقعیت را داشت.
هرچند چه با وینیسیوس و چه با آزار، ایجاد نکردن فرصت گلزنی ویژگی اصلی رئال‌مادرید شده.
آنها شانس‌هایی داشتند، حرکات هجومی انجام می‌دادند، ۱۹ ضربه زدند که هفت‌تایش در چارچوب بود اما نه آنقدر قوی که بتواند آیتور فرناندس را شکست دهد.
آزار قبل از مصدومیت با پاس عالی مارسلو در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت اما نتوانست ضربه خوبی بزند.
رئال‌مادرید به اندازه کافی گل نمی‌زند و بدون گل زدن تیمی قهرمان نمی‌شود.
این چیز جدیدی نیست. این بیماری است که سفیدها در یک سال و نیم اخیر با آن درگیر بوده‌اند و نتیجه آن باعث شده رئال‌مادرید صدر جدول را به بارسلونا واگذار کرده و از آن مهم‌تر اعتماد به نفسش ضربه بدی خورده، بخصوص حالا که آزار را با مصدومیت جدید از دست داده‌اند و ممکن است او را در حساس‌ترین مقطع فصل در اختیار نداشته باشند.
او بعد از سه ماه که به‌دلیل مصدومیت قوزک پا رئال را همراهی نمی‌کرد، تازه به ترکیب تیم برگشته بود اما از همان قوزک راست دوباره مصدوم شد.
آیا امکانش وجود داشت که رئال در چنین موقعیتی قرار نگیرد؟ تصور می‌کنم بله، زیرا خط سیر تیم نشان می‌داد تغییرات لازم است و به‌خاطر اینکه بارسلونا وضعیت بدتری داشت اما واقعیت این است که رئال‌مادریدی که با زیدان شروع می‌شود و به کریم بنزما می‌انجامد، کم گل
می‌زند.
سفیدها بر لوانته مسلط بودند اما درست مثل بازی‌های اخیر نظم تیم و بازی‌اش از بین می‌رود اگر خیلی زود به گل نرسند.
تعداد بالای سانترهای رئال قابل توجه است. این تیم مقابل شاگردان پاکو لوپس ۳۵ سانتر داشت اما آن بازیکن شماره ۹ که باید باشد و توپ‌ها را به تور دروازه حریف بچسباند خیلی در محوطه جریمه نبود.
این چیز جدیدی نیست و لوانته از فرصتی که برایش به دست آمد به بهترین شکل استفاده کرد.
حالا منچسترسیتی و بارسلونا در راهند. دومی مشکلات خودش را داشته و مربی‌اش را تغییر داده اما در حالی به ال‌کلاسیکو می‌آید که دو امتیاز پیش است؛ شرایطی که رختکن بارسلونا چند هفته پیش حتی خوابش را هم نمی‌دید.
زیدان و مردانش حالا نسبت به مدافع عنوان قهرمانی در جایگاه پایین‌تری قرار دارند و هیچ‌کس را جز خودشان نباید سرزنش کنند.
در تیم لوانته هم که برد باارزشی در سیوتات د والنسیا به دست آورد، علاوه بر فرناندس و خوسه لوییس مورالس، تنها گلزن بازی، خوسه کامپانیا هم مرتباً بازی‌های خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و با کیفیت، شجاعت و شخصیت خود بشدت توجه لوییس انریکه مربی تیم ملی اسپانیا را به خود جلب کرده، اگر او را در یورو ۲۰۲۰ دیدید، تعجب نکنید.
ایسکو هم با یک بازی خوب و مرتب شانسش برای بازگشت به ترکیب لاروخا را افزایش داده است.
منبع: مارکا

یادداشت/ خوسه فلیکس دیاس 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *