رازهای باستانی /مجموعه ای قدیمی تر از اهرام مصر در مالت

Image result for Haġar Qim

سایت بدون -در همان سال هایی که اهرام ثلاثه ساخته می شد، تمدنی در مالت وجود داشت که بنای استثنایی رااز خود به جا گذاشته است .

هاجر کیم(حجم قیم )واقع در مالت است و بر اساس گفته ها توسط یک فرهنگ ناشناخته بین سال های ۳۲۰۰ و ۲۵۰۰ پیش از میلاد ساخته شده است. گفته می شود که این فرهنگ در نتیجه قحطی و بلایای طبیعی نابود شده است و معدوی جزئیات قابل شناسایی از آن باقی مانده است.

طبق روایات، یکی از اولین نمونه اعتقادات مذهبی، معبدی در هاجر کیم است که شامل تعدادی مجسمه از الهه مادر است که به عنوان ونوس شناخته شده است. برخی از آنها در حال حاضر در موزه ملی باستان شناسی در والتا نمایش داده می شود

http://plevnahotel.com/wp-content/uploads/2016/06/Mnajdra_Temple-1030x728.jpg

کیم هاجر، بی‌شک در سرتاسر مالت، از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های ماقبل تاریخ است. صخره‌های دریایی که به سوی جزیره‌ای کوچک با نام Filfla فیلفلا، خیره شده (فیلفلا نام عربی دانه‌های فلفل است) و موزه کوچک و جذاب که در این مکان واقع شده، از مکان‌های نفس‌گیر در مالت است.

پروفسور گوردون استاد بخش باستان شناسی اروپایی باستان شناسی و مدیر موسسه باستان شناسی در دانشگاه لندن پس از بازدید از این مجموعه گفت:«من از خرابه های دوران های قدیم مدیترانه، از بین النهرین تا مصر، یونان و سوئیس بازدید کرده ام، اما من هیچ جا قدیمی تر از این مگان ندیده ام.»

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *