رازهای باستانی / کنوسوس ؛ لاکچری بازی دو هزار سال قبل از میلاد مسیح

سایت بدون -کنوسوس بزرگترین مکان باستانی عصر برنز در جزیره کرت و یکی از جاذبه های دیدنی یونان، مرکز سیاسی و تشریفاتی تمدن و فرهنگ مینوان بود.. کنوسوس شامل یک کاخ باستانی و یک شهر در اطراف کاخ می شود.. این منطقه در جنوب شهر مدرن ایراکلیون واقع شده، که در سواحل شمالی کرت از شهرهای دیدنی یونان می باشد..

کاخ کنوسوس در کرت یونان
کاخ کنوسوس در کرت یونان

باستان شناسان بر این باورند که کنوسوس در طول دوران نوسنگی مسکونی بوده و اولین کاخ در ۱۹۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شد.. در ۱۷۰۰ قبل از میلاد این کاخ و سایر قصرهای کرت توسط زمین لرزه و یا حمله مهاجمان خارجی تخریب شد.. و بلافاصله کاخ امروزی در مقیاس های بزرگتر ساخته شد..

مکان باستانی کنوسوس
مکان باستانی کنوسوس

در سال ۱۸۹۴، سر آرتور ایوانزکاخ کنوسوس را کشف کرد.. کار بازسازی او منبع مباحثات جنجال بر انگیز بین باستان شناسان تا امروز بوده است..

نقاشی سه زن در کاخ کنوسوس
نقاشی سه زن در کاخ کنوسوس

یکی از جالب ترن اکتشافات در این کاخ، نقاشی های دیواری بی شماری بود که با آن کاخ را تزیین کرده بودند.. نقاشی های شامل جوامع غیر نظامی، ماهیگیری، مسابقات ورزشی و مراسم تشریفاتی مثل آکروباتیک و گاو بازی می شود..

نقاشی دیواری کاخ کنوسوس
نقاشی دیواری کاخ کنوسوس

گردشگران تور یونان می توانند در سراسر کاخ قدم بزنند و نقاشی های دیواری حیرت انگیز در بخش های مختلف را شاهد باشند.. بیشتر این نقاشی ها توسط پیت دی جونگ در بازسازی کاخ انجام شد و برخی از اینها با گچهای رنگ شده در کنار هم قرار گرفته اند.. بسیاری از این نقاشی های بازسازی شده و اصلی در موزه باستانی هراکلیون یونان نگهداری می شوند.. برخی از این نقاشی ها قدمتشان به ۴۰۰۰ سال پیش برمی گردد.. به طور مثال ، در ورودی کاخ نقاشی آبرنگی خیره کننده با قدمت زیاد می بینید..

آپارتمان ملکه در کاخ کنوسوس
آپارتمان ملکه در کاخ کنوسوس

یکی از محبوب ترین نقاشی های دیواری اینجا، نقاشی آبرنگی دلفین ها در آپارتمان ملکه است.. در واقع این نمونه ساختگی از اصل نقاشی می باشد و نقاشی اصلی در موزه هراکلیون قرار دارد.. این نقاشی بار رنگ های شفاف یکی از قابل توجه ترین آثار مینوان در کاخ کنوسوس به شمار می رود..

تخت پادشاهی کنوسوس
تخت پادشاهی کنوسوس

کاخ از اتاقهای زیادی تشکیل شده است.. یکی از مهیج ترین آنها، اتاق تاج و اخت پادشاهی می باشد.. از یک صندلی بزرگ که داخل دیوار ساخته شده و چندین نیمکت تشکیل شده است.. علاوه بر این در اینجا یک مخزن هم دیده می شود که به عقیده باستان شناسان یک آکواریوم بوده است.. بر ضلع جنوبی اتاق، نقش جانوری افسانه ای به نان گریفینز دیده می شود که بدن شیر دارد و سر عقاب!

کاخ کنوسوس یونان
کاخ کنوسوس یونان

یکی از جالب ترین بخش های کاخ کنوسوس، جایگاه اساطیر یونانی می باشد.. ساختمان دایدالوس در کاخ که وجود خارجی ندارد و ایکاروس که با بال های مومی خودش به خورشید سفر کرده و تسئوس که با جانوری مبارزه کرده که نیمی از بدنش انسان و نیمی گاو بوده!!

کنوسوس
کنوسوس

 

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *