رازهای باستانی/۱۲ وجهی رومی؛ معمایی به قدمت همه تاریخ

https://www.gralienreport.com/wp-content/uploads/2014/06/dodecahedron.png

سایت بدون – آن ها به چه کار می آیند ؟ اسبابی که در سراسر اروپا پخش شده اند و پیدا می شوند در مجارستان، آلمان، فرانسه و ولز و قدمتی بین ۱۰۰ و ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دارند ، آن ۱۲ وجهی ها یکی از معماهای برجا مانده از روم باستان هستند ،

بعضی ها می گویند ابزار اندازه گیری از راه دور هستند، در حالی که دیگران انتظار دارند که  دکوراسیون باشند، احتمالا جای شمع، اما چیزی که شناخته شده این است که آنها نادر بودند.برخی دیگر می گویند ، آن چیزی مثل تاس یا چیزی شبیه آن هستند.

در سال ۱۷۳۹ میلادی، باستان‌شناسان این مورد عجیب پیدا کردند؛ جسمی دوازده وجهی برنزی که از داخل خالی بود و طراحی کاملاً پیچیده‌ای داشت.

فرضیه‌های دیگری مبنی بر اینکه این اجسام وسیله‌ای برای نگه‌داشتن گل، تزیین افراد نظامی و وسایل جنگی آن‌ها، وسیله‌ای برای پیشگویی آینده، چماق، اسباب بازی کودکان، تاس یا وسیله‌ای برای اندازه‌گیری دقیق فاصله در میدان‌های نبرد باشد نیز وجود دارد.

این اشیاء با مشخصات دوازده وجه و پنج ضلعی، با سوراخی گرد در وسط و تعدادی گره در هر گوشه‌ی آن وجود دارد که هنوز یک راز هستند. از آنجا که این اجسام استاندارد نبوده‌اند و در اندازه‌های متفاوت و آرایش دهانه‌های مختلفی وجود داشته‌اند، احتمال این که به‌عنوان ابزار اندازه‌گیری به کار برده شده باشند وجود ندارد. موضوع زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانید آن‌ تعداد از این اشیاء که در اروپا پیدا شده‌اند از جنس برنز و یا سنگ هستند در صورتی که در آسیای شرقی دوازده وجهی‌های کوچکتر با همان مشخصات، ولی از جنس طلا یافت شده‌ است، بنابراین جنس شئ اهمیت زیادی نداشته است.

 

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *